Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopiolainen yritysjohtaja kävi vähäosaisten kimppuun!

Vierailija
19.08.2026 |

https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/9713724

Mutta ei kyllä ainakaan itseäni kiinnosta mikään kattopeltien asentelu.... taidanpa keittää hyvät zufet nyt, jes...

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kaltaisilta "Yrittäjiltä" pitäisi verottaa kaikki yleistuen ylittävä osuus tuloista. Jos tuollaista herjaa voi heittää suomalaisen työntekijän/työttömän päälle, niin kyllähän herjan heittäjän itsensäkin pitäisi tulla toimeen samalla tulotasolla, jolla kuvittelee muiden tekevän hänelle tarpeen mukaan urakkatahtista työtä ja käyttävän  vähäisetkin rahansa työssäkäyntikuluihin, jotta tämä yrittäjä saa kahmia itselleen ansaitsematonta tuloa.

Kukaan ei kiistä etteikö laiskureitakin olisi, mutta kun yrittäjällä on vaikeuksia saada 60 työntekijää kesän ajaksi, niin ainoa ongelma on siinä ettei tämän kaltaisille yrittäjille määrätä koko elämän kestävää liiketoimintakieltoa.

Vierailija
62/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pitäisi tarjota tälle nostalgioijalle jotain ojan kaivuuta talkoopakalla jostain pohjanmaalta ja ihmetellä jos ei kiinnosta työ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtävieroksuva tapa tehdä töitä, epätarkkuus, huolimattomuus, epäasiallisuus, osaamattomuus, pelisilmä puuttuu, kokonaisvaltainen asioiden hallitseminen on NEVE HÖÖD. Nämä listaisin johtajan mainitsemien lisäksi. Työmoraali on todellakin perseestä !

Mutta miksi esim. rakennnuksilla vastaava mestari ja valvoja päästävät läpi surkeaa laatua? Onko se halpa aliurakoitsija niidenkin niskan päällä? Eivät uskalla huomauttaa?

Vierailija
64/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtävieroksuva tapa tehdä töitä, epätarkkuus, huolimattomuus, epäasiallisuus, osaamattomuus, pelisilmä puuttuu, kokonaisvaltainen asioiden hallitseminen on NEVE HÖÖD. Nämä listaisin johtajan mainitsemien lisäksi. Työmoraali on todellakin perseestä !

Mutta miksi esim. rakennnuksilla vastaava mestari ja valvoja päästävät läpi surkeaa laatua? Onko se halpa aliurakoitsija niidenkin niskan päällä? Eivät uskalla huomauttaa?

Aivan, samaa olen ihmetellyt viimeisten vuosien aikana, sutta ja sekundaa rakentavat, ihmiset putoavat kuolemaan parvekkeilta, laatat irtoavat pesuhuoneiden seinistä ihka uusissa kerrostaloissa, tapetit irvistelee, hanat heiluu, seinät vinossa kun vatupassilla tarkastelee, kynnykset perseestä ja niin edelleen ja niin edelleen, joten ei tuo johtaja nyt ihan väärässä ollut vaikken tiedä mitä alaa valitteli.

Vierailija
65/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa tänne tulleista "työvoimapulan paikkaajista" nostaa myös päivärahoja ja muita yhteiskunnan tukia. Eivätkö nämäkään kelpaa vai pitäisikö olla vastatulleita joilta sitä työmoraalia löytyy?

Vierailija
66/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kyllä tuon johtajan jutuissa jokin idea piilee. Haettiin maalaria firmaan, soitettiin, lupasi tulla UNOHTI. Tilattiin pari sähkäriä hommiin ja lupasivat tulla klo 08.00, ei näkynyt, tulivat 9.15 kun kysyin, osaako jätkät kelloa, sanoivat vaan SORI JUOTIIN EKAKS KAHVIT. Onhan tuo työmoraali helvetin huonolla tolalla, ei ole ihme, että Suomi rämpii rämpimistään.

Vierailija
67/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo johtaja on niin oikeassa. Puhuu totta ja on itse nähnyt joten on todellinen asiantuntija. Ei suomalaiselle kelpaa työt.  Makaa kotona mieluummin. 

Työtä kolmeksi kuukaudeksi

Sekin on tyhjää parempi. 

Entisaikana, kun ei ollut sosiaaliturvaa, mentiin aina työn perässä. Oltiin tyytyväisiä, kun töitä löytyi ja elettiin niukasti säästellen siihen asti, kunnes seuraava tienesti oli tiedossa. 

Nyt lasketaan, mikä kannattaa: kannattaako mun ottaa vastaan leikkatyötä, kun menetän sitten etuudet? Saan saman rahan "ilmaiseksi". 

Onneksi tuo orjatyöaika on ainakin toistaiseksi ohi mutta tosin oikeisto tuntuu haluavan että vanhat ajat palaa työelämään siksi ääni vasemmalle.

Vierailija
68/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lähettäkää ihmeessä kesätyönuoret tuonne ne hieman nuoremmat 11v-14v. 

Ne, jotka asuvat vanhemmilla. 

Aikuinen ei voi.  

Vierailija
69/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo johtaja on niin oikeassa. Puhuu totta ja on itse nähnyt joten on todellinen asiantuntija. Ei suomalaiselle kelpaa työt.  Makaa kotona mieluummin. 

Ei, vaan ulkomaalainen saadaan pienemmällä palkalla töihin ja omistajaporras rikastuu enemmän.

Vierailija
70/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työnjälki on huono vika on johtajassa ja valvonnassa ei työntekijässä jos ihmiset ei viihdy vika on ilmapiirissä ei työntekjijässä ja täsä on vastuussa johto, ei työntekijä. Ei hän ihan väärässä ole mutta se laiska syyllinen löytyy hänen tapauksessa peilistä ei muiden vikaa se ole

Vierailija
71/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen hallitushan on tehnyt kaikkensa, että keikkaluontoisen työn tekeminen olisi kansalaisille mahdollisimman hankalaa. En itsekään lähtisi johonkin 3 kuukauden hommaan, koska sen jälkeen alkaa taistelu siitä milloin saa seuraavan työttömyystuen. Oma talous hyvin helposti sekaisin.

( Olen vakituisessa työpaikassa, mutta työni kautta näen miten pätkätyöläisyys todellisuudessa vaikuttaa ihmisen elämään.)

Vierailija
72/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtä kolmeksi kuukaudeksi

Sekin on tyhjää parempi. 

Ei välttämättä. Jos saa muuten tukea, kela "vyöryttää" tuloa seuraaville kuukausille. Itse sairastuin pätkätyökarusellissa. 

Puoliksi työtön on huonoin ratkaisu. Työttömyyskorvaus viivästyy, palkat viivästyvät. Käytännössä lainaat kavereilta ja vanhemmilta. Tosi rankka tapa elää. Itse menin työn perässä, matkat vielä. 

Palkinto on 50v monisairaan elämä, ja tuntemattomien haukut "loiseksi". 

Vierailija
73/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, samaa olen ihmetellyt viimeisten vuosien aikana, sutta ja sekundaa rakentavat, ihmiset putoavat kuolemaan parvekkeilta, laatat irtoavat pesuhuoneiden seinistä ihka uusissa kerrostaloissa, tapetit irvistelee, hanat heiluu, seinät vinossa kun vatupassilla tarkastelee, kynnykset perseestä ja niin edelleen ja niin edelleen, joten ei tuo johtaja nyt ihan väärässä ollut vaikken tiedä mitä alaa valitteli.

Suomea on aika paljon jo ennestään rakennettu vuokratyövoimalla, ei siellä ole välttämättä suomalaisia raksalaisia ollut asialla.

Vierailija
74/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, kyllä tuon johtajan jutuissa jokin idea piilee. Haettiin maalaria firmaan, soitettiin, lupasi tulla UNOHTI. Tilattiin pari sähkäriä hommiin ja lupasivat tulla klo 08.00, ei näkynyt, tulivat 9.15 kun kysyin, osaako jätkät kelloa, sanoivat vaan SORI JUOTIIN EKAKS KAHVIT. Onhan tuo työmoraali helvetin huonolla tolalla, ei ole ihme, että Suomi rämpii rämpimistään.

Minä teetin remppaa pieneen asuntoon ja lvi poika tuli myös tunnin myöhässä ja sanoi että joi ensin kahvit ja täytti sitten autoon tarvikkeet. Tunnin!!!! Tuossa menee normaalilla rauhallisella työtahdilla vartti korkeintaan, välimatkaa kohteeseen 6 km. Se laskutettiin minulta. Soitin yrittäjälle ja minulle huudettiin puhelimessa. No eipä tarvitse enää soitella. Yrittäjän asenne työtä hakevalle ihmiselle (tuttu) oli pilkkanauru " ei täällä ole omalle väellekään aina töitä". No enpä ihmettele, tuolla asenteella ei varmasti ole aina töitä. Vähenee vain kun maksaville asiakkaille huutaa ja laskuttaa tekemättömästä työstä. Kun ei uskalla pitää kuria työntekijöille...

Vierailija
75/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Ei käynyt kenenkään kimppuun

2. Sanoi osaa työntekijöistä laiskoiksi mikä lienee totta

3. "Vähäosainen" on termi joka ohittaa mukavasti sen henkilön oman osuuden osaansa

Harvemmin ihminen omasta syystään irtisanotuksi tulee ainakaan mun piireissä. Sinun piireistä en tiedä.

Muistatko, irtisanomiseen riittää nykyään se, että pomoa vituttaa.

Harvemmin minä kommentoin asian vierestä kuten sinä. En maininnut irtisanomista sanallakaan.

Vierailija
76/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että tuo on kokemuksen kautta opittua. Ei ota työpaikalle pääsyn viivästyminen niin paljon päähän kun itse myöhästyy. Taitanee olla hyvin tyypillistä, että se "suuri mahtava maksaja" myöhästyy ja olettaa työn suorittavien laskutuksen juoksevan vain hänen valvonnassaan suoritetun työajan perusteella.

Vierailija
77/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aikaisemmin jo sanottiin. Ulkomaisella työvoimalla on kannattavaa tulla 3:kksi tänne ja sitten palata kotiin. Suomalaiselle ei. Tämän takia tuota työvoimaa ei nimenomaan saisi tuoda ulkomailta. Se on häikäilemätöntä palkkojen poljentaa!!!

Vierailija
78/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomea on aika paljon jo ennestään rakennettu vuokratyövoimalla, ei siellä ole välttämättä suomalaisia raksalaisia ollut asialla.

Kyllä raksoilla on sekä suomalaisia että ei suomalaisia. Kuvittelisin, että valvoja tai rakennusmestari/boss olisi suomalainen suomalaisissa kohteissa tai ovatko nekin Tuonti-Urpoja ?

Vierailija
79/79 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teetin remppaa pieneen asuntoon ja lvi poika tuli myös tunnin myöhässä ja sanoi että joi ensin kahvit ja täytti sitten autoon tarvikkeet. Tunnin!!!! Tuossa menee normaalilla rauhallisella työtahdilla vartti korkeintaan, välimatkaa kohteeseen 6 km. Se laskutettiin minulta. Soitin yrittäjälle ja minulle huudettiin puhelimessa. No eipä tarvitse enää soitella. Yrittäjän asenne työtä hakevalle ihmiselle (tuttu) oli pilkkanauru " ei täällä ole omalle väellekään aina töitä". No enpä ihmettele, tuolla asenteella ei varmasti ole aina töitä. Vähenee vain kun maksaville asiakkaille huutaa ja laskuttaa tekemättömästä työstä. Kun ei uskalla pitää kuria työntekijöille...

Just näin, just näin !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi