Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muistat syksystä 1989 ?

Vierailija
18.08.2026 |

Missä olit? Mitä teit? - Minä aloitin ekaluokan ja minulla oli punaiset tarralenkkarit. Ihanaa aikaa. <3

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin opiskelemaan eli bileitä ja bileitä, aamulla massaluennoille, iltapäivällä kirjastolle, uusia kavereita, ja taas bileitä...  jossain välissä ihmeteltiin, kun rautaesirippu alkoi murentua Unkarin avattua rajansa ja itäsaksalaiset lähtivät liikkeelle. Berliinin muurin murtuminen ja siihen liittyvät uutispätkät on syöpyneet verkkokalvoille. 

Vierailija
2/33 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukion kolmannella ja täyttänyt vasta 18 vuotta. Koska pääsin yökerhoihin, rahanmeno lisääntyi niin paljon, ettei vanhempien antamat viikkorahat riittäneet. Niinpä menin iltatöihin, koulunkäynti kärsi ja reputin kirjoitukset seuraavana keväänä.

Uutisissa seurattiin silmä kovana Berliinin muurin murtumista ja kommunistihallinnon kaatumista Itä-Euroopassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitään syksystä 1989. Olin silloin 12-vuotias joten menin 6.luokalle ala-asteella. Enkä  kyllä yhtään muista millaiset vaatteet tai kengät minulla oli. Sen muistan että vaatteita ei ollut paljon, minulla oli yhdet farkut. Kokonaisuudessaan ala-aste oli ihan mukaaa aikaa, kurjuus alkoi seuraavana syksynä 1990 kun menin ylä-asteelle ja koko ylä-asteen ajan minua kiusattiin.

Vierailija
4/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin kaverin kanssa myymäläautosta keskiolutta sekä Bostonia. Istuttiin maitolaiturilla ja juotiin sekä tupakoitiin. Ikää oli silloin se maagiset 15 kesää.

Vierailija
5/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Batman-huuma

Vierailija
6/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampada

Vierailija
7/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostalgista mutta oikeasti tuohon aikaan oli aika kova kiireinen ilmapiiri, ei ollut ihan niin kivaa kuin mitä nyt muistellaan.

Vierailija
8/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi olin USA:ssa. En odottanut mitään Beverly Hills meininkiä, mutta täytyy sanoa että vähön enemmön junttia ja friikki oli meininki, mitä odotin. 

Vierailija
9/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oijoi olin USA:ssa. En odottanut mitään Beverly Hills meininkiä, mutta täytyy sanoa että vähön enemmön junttia ja friikki oli meininki, mitä odotin. 

USA:ssa en päässyt juhlimaan. Meksikossa kyllä 

Vierailija
10/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin kaverin kanssa myymäläautosta keskiolutta sekä Bostonia. Istuttiin maitolaiturilla ja juotiin sekä tupakoitiin. Ikää oli silloin se maagiset 15 kesää.

Ei silloin taidettu edes myydä bostonia. Muistelet vuotta 1959.

Vierailija
11/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin esikoistani. Olin mennyt pari vuotta aikaisemmin naimisiin. Poika tulee 37 vuotta. On jo hänelläkin kaksi lasta. 

Vierailija
12/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 8. luokan, enpä muista kamalasti mitään sen erityisempää. Pari uutta kaveria sain, kun olin kesällä tutustunut yhteen vuotta nuorempaan tyttöön, joka oli eri alakoulussa, mutta tuli sitten samaan (silloin kunnan ainoaan) yläkouluun. Tutustuin myös hänen kaveriinsa. Edelleen ollan kavereita kaikki 3, ensi viikolla menen toisen näistä 5-kymppisjuhlille.

Vierailija
13/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, olin muutaman kk:n ikäinen.

Vierailija
14/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paneskelin silloista tyttöystävääni taukoamatta.

Vierailija
15/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai siitä voi mitään tarkasti muistaa. Olin siis 14, eli miehet katselivat jo, vaikka olin täysi lapsi. Mitään spesifiä en tuosta ajasta muista.

Vierailija
16/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusun ajasta saa hyvin todenmukaisen kuvan tuon ajan elämästä koulutetussa keskiluokassa

Vierailija
17/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy -89. Olin 15vee ja elin elämäni parasta aikaa. n52

Vierailija
18/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ahdistavaa ja murheellista aikaa. Erosin avokkini kanssa. Tuli istuttua vähän turhan tiheästi baareissa, juotua liikaa ja sekoiltua tyyppien kanssa, joihin en ikinä olisi uskonut sekaantuvani. Olin töissä jota inhosin. Tuntui, että kaikki p...ska kasaantui kerralla. No siitäkin selvittiin ja alkoi seesteisempi aika. Sekin jälkeen on ollut vaikeita aikoja, mutta kaikesta selvitty kunnialla. Nyt odottelen, että muutaman vuoden päästä pääsen eläkkeelle, onneksi.

Vierailija
19/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme sinä kesänä isompaan asuntoon. Työpaikka muutti myös ja työmatka piteni. Harmitti, kun lapsi piti viedä ja hakea tarhasta kauempaa. Kiva syksy muuten.

Vierailija
20/33 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona ja töissä, suunnittelin avioeroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan