Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lapsen opettajalle antaa viinipullon? Entä jos onkin absolutisti, loukkaantuuko?

Vierailija
25.05.2007 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasisen laulukirjan antamisen suhteen.

Ketjussa on mainittu monta hyvää syytä siihen ja samat ajatukset täälläkin

* tuntematta henkilöä sitä ei voi antaa, jos ei tiedä hänen suhtautumistaan alkoholiin lisäksi ei tiedetä onko kenties ongelmakäyttäjä

* alaikäiselle ei saa luovuttaa alkoholia joten antajan pitää olla vanhempi

* poikkeuksen tekisin silloin jos opettaja jää eläkkeelle silloin voisin henkilökohtaisesti ojentaa hänelle jonkun arvokkaan juhlajuoman, siloinkin pitää tietää ettei henkilö ole absolutisti

* kertoo lahjan antajan viehtymyksestä alkoholiin

Parempi lahja on kerätä lahjakortti luokan kesken ja ostaa lahjakortti johonkin liikkeeseen tai ostaa hierontakortti tai jotain muuta hemmottelua

Vierailija
2/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tosin olin aika tukevasti raskaana ja vähän hihitytti, oppilaat eivät näyttäneet yhtään huomaavan että tilassani se oli vähän hassu lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut muutaman kerran ja ikävä kyllä täytyy sanoa, että joskus on juomatta jäänyt. Kerran yhden kevät pullon avasimme seuraavana jouluna jouluateriajuomaksi. Toisen kerran sain pienen kuohuviinipullon kevätpäätöspäivänä. Avasin sen seuraavana uutenavuotena.

Kaikki ei vaan juo...

Vierailija
4/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina opelle annettu se mitä lapsi on halunnut antaa/tehdä.

Hänen pomonsahan se on, itse en ole häneen ollut tänäkään vuonna yhteydessä, eikä hän minuun (mikä on varmaankin hyvä merkki lapsen koulun käynnistä).

Lapselle ei viinipullo varmasti tule mieleen ja jos tulee niin : (

Vierailija
5/29 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itsestäni tuntuisi arveluttavalta antaa pienen lapsen vietäväksi viinipullo...

Vierailija
6/29 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä kiva lahja, muttei minusta sovi pienen lapsen opettajalleen antamaksi.

Vierailija
7/29 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osin sama syy kuin kakkoselta. Katson, että lahja on tavallaan lapselta, niin viinipullon antaminen lapsen nimissä tuntuisi oudolta.

Vierailija
8/29 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia? Jonkun toisen vanhemman kanssa kimpassa lahjakortti levyliikkeeseen (esim. 20e)?

Vierailija
9/29 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele, että se on lapselta itseltään vaan lapsen perheeltä.

Vierailija
10/29 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä koe että siinä mitään loukkaavaa olisi mutta sääli sinänsä, että arvokas lahja menisi hukkaan Vaan eiköhän tuolla työkavereista joku ottaja löytyisi.

Vierailija
11/29 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse opettajana ilahdun kaikista lahjoista, korteista ja piirustuksista. Enkä myöskään odota lapsen tuovan yhtään mitään.

Vierailija
12/29 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyvästi raskaana. mutta enhän siitä nyt hyvänen aika loukkaannu. Voihan sen aina viedä eteenpäin lahjaksi jos ei ole käyttöä

Vierailija
13/29 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä voisin sitä vieraille tarjota.

Vierailija
14/29 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieto (5%) mansikkainen kuohuviini. Ei tarvitse itse juomalla juoda voi tarjota esim. maljana grillibileissä tmv.

Vierailija
15/29 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjaksi oppilaaltani. Muistaakseni vanhemmat ovat itse ojentaneet lahjat, onhan lasinen pullo melko raskaskin kannettava. En käytä itse alkoholia, mutta olen aina ilahtunut lahjoistani ja juotua ovat kaikki pullot tulleet. Jos opettaja on sen tyyppinen että epäilyttää lahjan mielekkyys (esim. lestadiolainen) pullo kannattaa jättää hankkimatta.

Vierailija
16/29 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse annatte pullon opettajalle lapsen juhliss, niin se on mielestäni ok. Mutta lapsi ei sitä voi tehdä.

Vierailija
17/29 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kovia juomaan. joten pulloa kehiin. kiitos!

onhan meilla pitkä kuuma kesä!!!

Vierailija
18/29 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oikein mieluinen lahja, viinistä kun tykkään! Ja jos sen aikuinen antaa toivottaessaan hyvää kesää, ei musta siinä ole todellakaan mitään pahaa! Päinvastoin, ne kukat menee usein hukkaan, jos esim. lähtee reissuun heti loman alettua.

t. ope

Vierailija
19/29 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ollut puhetta open kanssa että lasillinen punkkua maistuu kokeiden korjailun jälkeen niin mikä ettei!!

Lasten kanssa on vielä kiva koristella (edullinenkin) pullo persoonalliseksi lahjaksi kun kääräisette pullon nättiin silkkipaperiin ja siihen paperiin vielä liimailette kiiltokuvia tms...

Eli ei sitä pulloa tarvi ihan " paljaana" ojentaa. Yleensä hyvän ruuan ja viini ystävä ihastuu aina viinilahjoihin Itse mieluummin ottaisin kohtuuhitaisenkin viinipullon kuin jonkun taaperon omin käsin muovaileman savikipon

Vierailija
20/29 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miksi jo pienen lapsen pitäisi antaa moinen lahja. Minä juon toki itse silloin tällöin lasin viiniä, mutta on ruvennut oikein ahdistamaan ihmisten humalahakuisuus ja ennen kaikkea se, että mitä vaan voi tehdä humalan varjolla. Lääppiä ystävien puolisoja jne...siis mä olin vaan niin kännissä....meni nyt vähän asian vierestä, mutta minun mielestäni voi antaa vaikka mitä muuta kuin viinipullon opettajalle. Käypä vaikka Pentkillä tai jossain muussa lahjatavarakaupassa. Näet, että hyvän viinipullon hinnalla (20 e) saa monta kaunista juttua kenen tahansa kotiin.