Voiko lapsen opettajalle antaa viinipullon? Entä jos onkin absolutisti, loukkaantuuko?
Kommentit (29)
Muiden opettajien kanssa aina puhutaan miten kiva lahja viinipullo on. Se säilyy pidempään, ei tule siitepölyä kuten kukista, läskejä kuten suklaista, pölykerääjiä kuten esineistä ja siitä on oikeasti iloa kun voi sopivan tilaisuuden tullen ruuan kanssa sitä juoda.
Ei haittaa vaikka saisi 10 pulloa, vuoden mittaan voi aina välillä juoda.
t. ope (ei alkoholisti vaan ruuan kanssa viinistä nauttiva!)
antoivat aina lastensa opettajille joululahjaksi punaviiniä ja keväällä rose´ -viiniä. Se oli jo ihan traditio. Minusta se oli kiva lahja. Lapselta sain hänen itsensä piirtämän kuvan.
Minusta viinipullo on ihan sopiva lahja aikuiselta aikuiselle. Lapsen lahjaksi ei sovi.
Ei ikinä alkoholia lahjaksi kellekään! Voin sanoa, että eipä ollut mukavaa, kun isä sai pulloja lahjaksi, kun olin lapsi. Lahjan on tarkoitus tuoda hyvää mieltä, ei pahaa, ja sitä alkoholi voi tuoda, ellei lahjan saajalle niin hänen läheisilleen. Ette vamaankaan voi tietää tarkalleen, mikä kunkin tilanne on.
se on helppo antaa eteenpäin. Olen opettaja, mutta en ole koskaan saanut viinilahjaa (kollegat kyllä ovat). Meidän perheessä on tapana viedä keväällä viinipullot päiväkodin työntekijöille.
Siksi minusta alkoholi on äärettömän huono lahja, jos ei tunne ihmistä riittävän hyvin. Ja monet tututkaan eivät välttämättä tiedä, mihin alkoholilahjan antaminen voi lahjan saajan perheessä johtaa. Itse en tästä syystä antaisi viinipulloa lahjaksi kenellekään.
Ainakin meidän työpaikalla ihan ykkössuosikki opettajien keskuudessa:)
t. ope