Temutilaukset vähentyneet 80%
Kommentit (133)
Jos tilaat suomalaisesta verkkokaupasta, postimaksut tulevat vielä kalliiden tuotehintojen päälle. Temussa ei ole postimaksua. Olen Temusta tilatessa laskenut jo tilatessa mitä tuote lopullisesti maksaa, eli 3 € lisää jokaiseen tuotteeseen. Usein tilaaminen kannattaa vielä nykyisillä Temuhinnoilla. Hintoihin lisätään kassalla vielä Suomen arvonlisävero 25,5 %.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin sieltä eikä mitään ylimääräistä tulli tai kukaan muukaan ottanut. Paketti tuli pakettiautomaattiin kuten ennenkin.
Tullimaksut lisätään kaikkiin tilauksiin Temun kassalla lopulliseen laskuun, näkyvät tuontimaksut nimikkeellä kassalla.
luuleeko ne nyt, että sama tavara ostetaan monikertaisella hinnalla kun sen on Suomeen tilannut joku bypias tai muu huijariyritys
Minä tein hetki sitten tilauksen ja ei tullut mitään tullimaksuja.
Tein alkuperäisen tilaukseni jo heinäkuussa, mutta silloin reilu 30 euron tilaukseni hinnaksi tullimaksuineen olisi tullut 57 euroa, joten ostot jäi kassalle. Nyt menin katsomaan tilaustani ja siellä se oli korissa. Poistin kaksi asiaa, jotka olin jo löytänyt muualta ja lisäsin kolme muuta juttua. Ostoskorissani oli pusero, yöpaita, pitsilenkkarit, rintsikat, alushousesetti, rintaneulapakkaus ja rannerengassetti. Hinta näille 38,38, toimitus ilmainen ja tullimaksuista ei mitään mainintaa. Maksoin klarnalla ja hinta edelleen se sama, nyt odottelen pakettia.
Erikoista tosiaan tuo, että viimeksi tilaukseeni olisi tullut nuo tullimaksut ja se jäi siksi tilaamatta, nyt ei ollut tullimaksuja.
Onko ketään muuta temutilaajaa paikalla, joka kävisi testaamassa tuon tullimaksun laittamalla tuotteita koriin. Eihän niitä ole pakko ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tein alkuperäisen tilaukseni jo heinäkuussa, mutta silloin reilu 30 euron tilaukseni hinnaksi tullimaksuineen olisi tullut 57 euroa, joten ostot jäi kassalle. Nyt menin katsomaan tilaustani ja siellä se oli korissa. Poistin kaksi asiaa, jotka olin jo löytänyt muualta ja lisäsin kolme muuta juttua. Ostoskorissani oli pusero, yöpaita, pitsilenkkarit, rintsikat, alushousesetti, rintaneulapakkaus ja rannerengassetti. Hinta näille 38,38, toimitus ilmainen ja tullimaksuista ei mitään mainintaa. Maksoin klarnalla ja hinta edelleen se sama, nyt odottelen pakettia.
Erikoista tosiaan tuo, että viimeksi tilaukseeni olisi tullut nuo tullimaksut ja se jäi siksi tilaamatta, nyt ei ollut tullimaksuja.
Onko ketään muuta temutilaajaa paikalla, joka kävisi testaamassa tuon tullimaksun laittamalla tuotteita koriin. Eihän niitä ole pakko ostaa.
just eilen hain Temupaketin. Tuontimaksut lisättiin Temun kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Temun sivulta lainaus.
Temulla saattaa olla kampanjoita, joissa tuontimaksut ovat joko osittain tai kokonaan katettu Temun toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
just eilen hain Temupaketin. Tuontimaksut lisättiin Temun kassalla.
Tosiaan, mulla ei tullut nyt tullimaksua, vain se tuotteiden yhteishinta. Aiemmin tilausta kokeillessani se tullimaksu näkyi siellä kassalla, ensin tilauksen arvo, sitten toimitus ilmainen ja lopuksi tullimaksut ja yhteensä . Tullimaksujen johdosta tilauksen hinta liki tuplaantui ja ostamatta jäi. Tuotteet jätin kuitenkin ostoskoriin ja olen temun sivuilla aina välillä käynyt silmäilemässä, onko tullut jotain uutisia esim paikallisen varaston tuotteista. Nyt ei mainintaakaan koko tullimaksusta. Kuten tuossa toinen sanoo, niin Temulla on kampanjoita ja todennäköisesti minä onnistuin nyt saamaan oman tilaukseni ilman tullimaksuja. Kannattaa näköjään kerätä ostoskoriin ne itseä kiinnostavat tuotteet ja käydä aika ajoin kokeilemassa, millloin osuu päivä, kun tullimaksuja ei peritä.
Vierailija kirjoitti:
Se Tokmannin itkupillikö tuon sai aikaiseksi?
Kuka?
Sampo Piällysmies?
Ostan pelkkää ruokaa. Vaatteita on niin paljon, että riittää seuraavat 30 vuotta.
EU-paikallisvarastot pieniä? Ei laajaa valikoimaa? Mikä tilanne. Entä muut kuin Temu. Sitten on Euroopan alueen kaupat. Etsy.
Tullimaksut tulevat myös muihin tilauksiin mitkä tilataan Euroopan ulkopuolelta. Ei pelkästään Temun tilauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Tullimaksut tulevat myös muihin tilauksiin mitkä tilataan Euroopan ulkopuolelta. Ei pelkästään Temun tilauksiin.
Esim jos tilaa Usasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim jos tilaa Usasta.
Tai Englannista mikä lähti EU:sta.
Veikkaan, ettei Suomi ole Temun päämarkkina-alue.
Mutta suomalaiset ovat ainoa kansa, jotka saadaan hurraamaan sille, että heidän omia hintojaan nostetaan. Ei siihen tarvita kuin vajaan vuoden mediakampanja, niin 60% on asiasta ihan innoissaan.
Nyt saa tilata ilman tullimaksuja vain EU: n sisällä. Kiitos uudistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, ettei Suomi ole Temun päämarkkina-alue.
Mutta suomalaiset ovat ainoa kansa, jotka saadaan hurraamaan sille, että heidän omia hintojaan nostetaan. Ei siihen tarvita kuin vajaan vuoden mediakampanja, niin 60% on asiasta ihan innoissaan.
Ei tämä kaupan myyntejä lisää, kun niissä tuotteet kalliimpia kuin Temussa eli liian kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim jos tilaa Usasta.
Laittakaa joku neuvottelemaan eri Amerikan maiden kanssa hyviä sopimuksia.
Näin EU byrokraatit kyykyttivät taaaas omia kansalaisia.
Heidän tavoite on siis pitää keskiluokka köyhänä. EU keksii vain veroja, maksuja, sakkoja ja byrokratiaa.
Mutta kiinalainen on ovela, varmaan keksivät vielä kiertotien tähän tullirahastukseen.
Kappalemäärää. Eihän sieltä enää kannata tilata muutaman euron asioita yksittäin. Tilataan isompia tilauksia.