Temutilaukset vähentyneet 80%
Kommentit (131)
Kyllä ne tilaukset joulunaikaan kasvaa...
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tilata kerralla yksittäin vain isompia ja kalliimpia tuotteita. Silloin menettää vain sen 3 euroa, mutta voi säästää todella paljon.
Näin olen itse tehnyt jo aikaisemmin, pikkukrääsän nipputilaaminen ei ole innostanut missään vaiheessa.
Sitten, kannattaa tsekata eu-alueelta lähetettävöt tuotteet. Silloin ei tule tulleja ym.
Tämä! Toinen vaihtoehto on kimppatilaus.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannin Iisi tuotteissa on valmistumaa Kiina.
Stockmannin ylellisissä tuotteissa on valmiatusmaa Kiina.
Syy Temu-tilauksiini, ostan myös Stockalta.
En usko koko aloitusta. Se siitä.
Eli kauppias saa tilata Kiinasta ja firmat teettävät ulkomailla halvalla, mutta asiakas on eu-terroristi lähes jos ostaa ilman välikäsiä? Niin, miten tämä nyt meni. Samalla sotaan työnnetään seteliä ja kolikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tavaroita edelleenkään osteta suomalaiselta yrittäjältä, mutta turha ostaminen pelkästään ostamisen ilon vuoksi vähenee.
Suomessa valikoiman puute. Ja kalleus. Köyhät jätetty ilman.
Jos hallitus luulee että kun lopetan tilaamisen Temusta että ostaisin suomalaisista yrityksistä niin väärin. En osta ollenkaan ryöstöhinnoilla. Ainoastaan jos löytyy -50--70% alesta.
Vierailija kirjoitti:
Parantuiko Suomen talous? Ei. Lähettien, kuljettajien ja postinkäsittelijöiden työt vähenivät Suomessa.
Jep, ja lisäksi valtio menettää 40 miljoonaa euroa ALV:tä.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannit itse tilaa samat tuotteet Kiinasta ilman näitä tulleja.
Tokmanni teettää käytännössä lähes kaiken Alibaban kautta löytyvillä toimijoilla. Esimerkkinä ruohonleikkurit ovat Loncinin valmistamia siten kuin Stigan ruohonleikkurit.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi laskea mitä tuote maksaa Tokmannilta tai Temusta. Temu voittaa edelleen.
Ongelma on siinä, ettei Tokmanni tai kukaan muukaan Suomessa myy niitä tärkeitä ja halpoja nippeleitä, joita Kiinasta löytyy. Nyt jää moni pieni remppa ja parannus tekemättä.
Onko Temun ostoskorin hinta kuluineen se siis mitä maksetaan vai tuleeko Suomessa vielä jotain extramaksuja? Katsoin että nyt huomiseen asti saisi 30% kuluista pois.