Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko Atkinsin dieettiä noudattavat selittää lääkärille seuraavan:

Vierailija
02.10.2008 |

Kysele karppauksesta, niin noita vastauksia tulee.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt pysytellä edes jonkinlaisella tietoisuuden asteella erilaisista dieeteistä, sillä potilaat kyselevät niistä usein vastaanotolla. Olen siis tk-lääkäri ja olen tehnyt työtäni 18 vuotta samassa paikassa.

Atkinsin dieetissä käytetään ns kovia rasvoja, eli voita, täysmaitoa jne ja väitetään sen olevan eduksi kolesteroleille. Olen miettinyt, miksi sitten tapaan viikoittain potilaisiin, joiden LDL-kolesteroli on koholla ja jotka käyttävät voita ja täysmaitoa sekä täysrasvaisia juustoja ja muita tuotteita. Saatuaan ruokavalioneuvontaa ja vaihdettuaan rasvattomampiin tai rasvattomiin tuotteisiin laskee heidän LDL-pitoisuutensa huomattavasti. Juuri tänään minullaoli 42-v naispotilas, joka oli tehnyt em ruokavaliomuutoksen ja hänen LDL-kolesterolinsa oli laskenut 4.2:sta 3.1:een.

Mietin, mihin perustuu väite, että kovat eläinrasvat olisivat terveellisiä? Transrasvoista en ala nyt puhumaan, sillä niistä ei Suomessa ole terveellistä ruokavaliota noudattavalla suurtakaan pelkoa. Kuitenkin järjestäin tutkimukset ovat osoittaneet kovien eläinrasvojen haitallisuuden.

Vierailija
2/2 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä karppien kohkaaminen lähentelee uskonnollista kiihkoa ajoittain. Voisiko kyseessä olla ortoreksian omainen muotihäiriö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi