Ahdistava lomalta paluu
Työt alkoivat, ahdistus täyttää mielen. Tosi vaikea olla. Haluaisin vaan kadota johonkin, kaikki ahdistaa. Onko muita samassa tilanteessa?
Kommentit (75)
Eka kahvitauko ja loma nollattu, krpä taas otsassa !
Vierailija kirjoitti:
Eka kahvitauko ja loma nollattu, krpä taas otsassa !
Tuttu tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan se on tätä hirveyttä jaksaa, kun on vielä alaikäisiä lapsia. Ei voi ottaa riskejä. Kamala työpaikka minullakin.
Mitä hommaa teette, mikä on niin kamala työ? Itse päiväkodissa ja eihän se aina herkkua ole ,kun isot ryhmät ja paljon huonosti voivia lapsia.
Vanhustyö dementialla höystettynä. Ei ole kyse vain omasta "nyyh, työ ei ole kivaa", vaan näen eettistä vääryyttä ja kaltoin kohtelua.
Samoilla fiiliksillä. Olen ollut nykyisessä työssäni reilun vuoden ja suorastaan järkyttynyt organisaation toiminnasta. Samalla työnantajan puolesta ihmetellään, kun porukka flippaa saikulle mielenterveyssyistä enenevissä määrin. Itse koetan vain selviytyä ja pitää pääni kasassa, ja haen koko ajan uusia työmahdollisuuksia. Samalla kuitenkin superkiitollinen koetan olla siitä, että on töitä ja saan tehdä koulutusta vastaavia hommia. En ole vielä keksinyt, mikä muu olisi se pakotie kuin uusi työpaikka tai iso lottovoitto.
Olen yhtä kettuuntunut työhöni kuin muutkin tässä ketjussa, mutta kai te tajuatte, että verrattuna siihen miten maailman ihmisten enemmistö elää, tavallinen suomalainen palkansaaja elää paratiisissa?
Jotain suhteellisuudentajua!
Miten pääsette paikalle työhaastatteluihin jos päivätyö? Lomapäivät käytetty ja oikeita sairaspäiviäkin sen verran, etten oikein pääsisi viikolla haastatteluun. Ja työn luonne vaatii läsnäoloa, ei voi piipahtaa 2h lounastauolla tai piiloutua pitämään teams-palaveria.
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsette paikalle työhaastatteluihin jos päivätyö? Lomapäivät käytetty ja oikeita sairaspäiviäkin sen verran, etten oikein pääsisi viikolla haastatteluun. Ja työn luonne vaatii läsnäoloa, ei voi piipahtaa 2h lounastauolla tai piiloutua pitämään teams-palaveria.
Palkatonta vapaata?
Lomalta paluu ja ilmoitettiin irtisanominen .
Vierailija kirjoitti:
Lomalta paluu ja ilmoitettiin irtisanominen .
Olisi hyvä. Olen melkein irtisanoutunut lomani aikana ja koska irtisanoutumisaika on 1 viikko, en olisi joutunut palaamaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkatonta vapaata?
Ei sitäkään oikein saa kun on muutenkin henkilökuntapula ja vajaalla mennään.
Ihan sama juttu. Lomalla oli niin ihanaa. Olla vaan, elää ilman kelloa, tehdä mitä milloinkin mieli teki. Nyt sitten taas herätys aikaisin ja tympeä koneen ääressä istuminen 8 h päivässä. Ja illalla ei jaksaisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkatonta vapaata?
Sano, että on lääkäriaika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkatonta vapaata?
Sano, että on lääkäriaika?
Pitäisi todistaa, että on oikeasti.
Kysypä chatgpt:lta neuvoja juuri omaan tilanteeseesi. Minulle tuli hyviä vinkkejä, parempia kuin palstalla.
Koska se oli juuri minun tilanteeseeni, jaan vain yleisen vinkin: suhtaudu työhön niin, että se on väliaikainen ja rahoittaa siirtymäsi uuteen elämään. Jää vain kunnes saat uuden työn. Säästä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysypä chatgpt:lta neuvoja juuri omaan tilanteeseesi. Minulle tuli hyviä vinkkejä, parempia kuin palstalla.
Koska se oli juuri minun tilanteeseeni, jaan vain yleisen vinkin: suhtaudu työhön niin, että se on väliaikainen ja rahoittaa siirtymäsi uuteen elämään. Jää vain kunnes saat uuden työn. Säästä rahaa.
Hyvä neuvo, jos vaihtaminen on mahdollista. Kaikilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kannattaa kysyä itse omakohtaiset neuvot. Minulle chatgpt teki jopa laskelmat, kannattaisiko hakea lähempänä olevaa työtä jossa on huonompi tuntipalkka ja yllättäen matkasta säästyvä aika ja raha kompensoisi tulon menetyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kannattaa kysyä itse omakohtaiset neuvot. Minulle chatgpt teki jopa laskelmat, kannattaisiko hakea lähempänä olevaa työtä jossa on huonompi tuntipalkka ja yllättäen matkasta säästyvä aika ja raha kompensoisi tulon menetyksen.
No tuohan olisi selvä asia, kai tuon nyt tajuaa ilman tekoälyäkin? 😀 Minä ainakin tajusin jo kauan sitten. Mutta nykytilanteessa ei ole mahdollista vaihtaa työpaikkaa. Pitää yrittää olla tyytyväinen, että työtä on.
Ei muuta kuin Eminem soimaan ja kravatti kaulaan!
Guess who's back, back again!
Miksi minun pitäisi miettiä miten ja millaisissa olosuhteissa muut töitä tekevät? En voi kantaa koko maailman murheita harteillani, omissakin on ihan tarpeeksi. T. Myös p@skasen duunin tekijä joka ei osta eikä käytä halpaa temukrääsää.