Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin viimeksi vanhempasi kävi teillä kylässä?

Vierailija
16.08.2026 |

Kaipaan vanhempieni vierailuja. Viime kerrasta 4-5v. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuun lopussa, kun juhlittiin tyttären synttäreitä. 

Vierailija
22/33 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi sitten 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä 2001, äiti 1997.

Vierailija
24/33 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuosikausiin, en edes muista milloin viimeksi. Olen kyllä kutsunut ja lapsenlapsia on kuulemma ikävä... Heillä pitäisi kyllä käydä, mutta ei oikein nappaa yksipuoliset vierailut. Kun siellä käydään, koskaan ei tiedä millaisella tuulella siellä ollaan. On jopa uhkailua perhettämme kohtaan. Miksi ihmiset muuttuu noin oudoiksi vanhetessaan? Kuka tietää? Kateus?

Vierailija
25/33 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on jo aikuisia ja vanhemmat kuolleet. Olen käynyt lapsillani kylässä korkeintaan 3 kertaa ja aina liittynyt muuttoon tai apuun. He käyvät meillä pari kertaa kuukaudessa kesälomalla useammin.

Vierailija
26/33 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat aina kun kutsumme ja vasta vierailemme heillä aina, kun kutsu käy. Meille on kotikasvatuksessa opetettu vuorovaikutteinen kanssakäynti. 

Toisia ihmisiä, ei edes omia vanhempia, ei ole tehty toisten palvelijaksi, passaajaksi ja kaiken kustantajaksi. Tosi tökeröä käytöstä, jos joku näin ajattelee. 

Eikä tämä ole kiinni ajasta tai rahasta vaan halusta, hyvistä käytöstavoista ja priorisoinnista.

Vierailija
27/33 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vuosikausiin, en edes muista milloin viimeksi. Olen kyllä kutsunut ja lapsenlapsia on kuulemma ikävä... Heillä pitäisi kyllä käydä, mutta ei oikein nappaa yksipuoliset vierailut. Kun siellä käydään, koskaan ei tiedä millaisella tuulella siellä ollaan. On jopa uhkailua perhettämme kohtaan. Miksi ihmiset muuttuu noin oudoiksi vanhetessaan? Kuka tietää? Kateus?

Ei kaikki muutu. Ehkä he ovat väsyneitä, huolissaan omasta terveydestä tms., mikä alitajuisesti vaikuttaa mielialaan? 

Vierailija
28/33 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävimme eilen tyttären mökillä kahvilla

Vierailija
29/33 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti v. 2020 nyt jo sukuhaudassa. Harvoin kävi perheeni luona, mutta syy ei ollut aina hänessä, vaan toisessa henkilössä.

Vierailija
30/33 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 -luvun alkupuolella.

Vierailija
31/33 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin ennen kuolemaansa.

Vierailija
32/33 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleet ei kyläile. Tai en ainakaan ole kummituksia nähnyt/kuullut.

Vierailija
33/33 |
17.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaskas, pääsin yllättymään että tämähän on yleistä, että hyväkuntoiset ja vielä aktiiviset vanhemmat eivät suovu kylään lastensa koteihin. Vaan että aina pitäisi mennä heille.

Meillä mun ja miehen vanhemmat alkavat olla nyt siinä iässä, että ymmärrämme, että enää eivät käy. Mutta läpi hyvien ja aktiivisten vuosien meillä oli juuri tuo, että korkeintaan lasten synttäreille/rippijuhliin/ylppäreihin tulivat. On niin vaivalloista ja kyllä täällä meilläkin voi kakkua syödä... 

Ja nyt sitten on puheet sellaisia, että meidän pitää alkaa käymään tiheämmin, kun apua tarvitaan ja mehän tässä lähimpänä asutaan pienen matkan päässä. Enpä tiedä..