Kun käyn äitiä katsomassa hoivakodissa, niin se aiheuttaa pahaa mieltä muutamille asukkaille
Surullinen tilanne. Haluan käydä katsomassa äitiä usein, mutta se muistuttaa erästäkin asukasta siitä, ettei kukaan käy häntä katsomassa. Älkoi itkemään minulle viimeksi ja pohti, että onko hän niin huono äiti, ettei häntä käydä katsomassa kuin harvoin. Hänellä siis on kuitenkin vielä hyvin muistia jäljellä ja hänen kanssa pystyy hyvin keskustelemaan ja on siellä siis erään toisen sairauden takia lähinnä ja lapset ovat hänet sinne vieneet. Tiedän tämän naisen entuudestaan ja muisti minutkin hyvin ja keskustelumme, vaikka ollaan nähty viimeksi vuosi sitten. Tuolla hoivakodissa ei ole juurikaan muuta ohjelmaa kuin syömiset, pesut ja toisten sairaiden kanssa juttelu ja monen kanssa se ei onnistu ollenkaan. Yleensä istuvat aulassa hiljaa tekemättä mitään. Aika kamala paikka, että päästään terve on tuonne kärrätty.
Kommentit (25)
Onhhan esim seurakunnilla ystäväpalvelua ja joillain muillakin toimijoilla, vapaaehtoisia. Myös maksullista ystäväpalvelua on.
Nämä käyvät myös hoitokodeissa. Olin sairaalassa, kauan ollutta huonekaveria kävi ystäväpalvelun nainen katsomassa.
Jos ei ap:lle ole liikaa, niin sinähän voisit sanoa tälle ihmiselle, että sinä käyt häntä samalla katsomassa, kuin äitiäsi ja niinhän sinä näytät tekevänkin. Voisi tuoda vähän hyvää mieltä tälle unohdetulle.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei vaan muista sitä et omaiset käyvät katsomassa.
Joo. Oma anoppini valitti jo hyvin aikaisessa vaiheessa muistisairauttaan, kuinka kukaan ei käy katsomassa häntä, vaikka kolme päivää aiemmin hänen toinen poikansa oli juuri ollut siellä kylässä, muistaakseni vielä yön yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitisuhteesta ei kukaan muu voi tietää. Vaikka olis kuinka kaikki kunnossa kaikkien mielestä niin jostain syystä lapset ei käy. Ei kukaan hylkää vanhempaansa syyttä. Syy on lapsella aina.
Syy siihen, että ei käy jossain on sen, joka ei käy. Ollaan vieraannuttu sukulaisista, tuttavista ja kaikista, ollaan vain perheen tai puolison tms kanssa.
Mun syyni siihen, etten tapaa joitain ihmisiä, on siinä, miten he kohtelivat minua. Jos he olisivat olleet jotakin muuta kuin häijyjä ja ilkeitä, kävisin todennäköisemmin kyläilemässä.
Syy siihen, että ei käy jossain on sen, joka ei käy. Ollaan vieraannuttu sukulaisista, tuttavista ja kaikista, ollaan vain perheen tai puolison tms kanssa.