Mikä on auttanut sulla niskan ja kaulan jäykkyyteen??
Vaihdevuosissa. Tai muuten. Jos venytys ei pelkästään auta. Muut lihaksetkin.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Erosin kokoomuksesta
Nyt kun liityt persuihin niin pää alkaa pyöriä kuin pöllöllä.
Liikkumalla ja vahvistamalla yläkropan lihaksia kuntosalilla. Näyttöpäätetyössä kannattaa pitää paljon taukoja, pyöritellä hartioita/päätä ja liikutella isoja kaaria käsillä noin kerran tunnissa. Fyssari neuvoi itselleni myös liikkeen, että vedetään päätä/leukaa ns.taaksepäin, jolloin tulee vastaliikettä pään etukumaralle (mikä kuormittaa niskaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin kokoomuksesta
Nyt kun liityt persuihin niin pää alkaa pyöriä kuin pöllöllä.
Joo, Willekin on nykyään notkea kuin sirkuksen käärmenaiset.
Vierailija kirjoitti:
Liike on se lääke.
Se ei tässä vaiheessa auta, ehkä kun pahin on ohi. Lenkillä olin eilen ja hevikonsertti kuului saaresta kauas, en voinut rentoutua.
Vierailija kirjoitti:
Liikkumalla ja vahvistamalla yläkropan lihaksia kuntosalilla. Näyttöpäätetyössä kannattaa pitää paljon taukoja, pyöritellä hartioita/päätä ja liikutella isoja kaaria käsillä noin kerran tunnissa. Fyssari neuvoi itselleni myös liikkeen, että vedetään päätä/leukaa ns.taaksepäin, jolloin tulee vastaliikettä pään etukumaralle (mikä kuormittaa niskaa)
Takanoja on aina parempi. Nukkuessa voi kääntyä sivulle tai outoon asentoon. ap
Tyyny pois! Kuivata tukka aina pesun jälkeen
Liike, joku mainitsi tuola kuntosalin, se on oikeasti hyvä tapa vähentää niitä ongelmia koska liike kierrättää verta ja jos treenaa niin se vahvistaa lihaksistoa. Mä olen alkanut pumppaamaan selkää itse nyt enemmän. Yleensäkin stressi pois. Esim täällä palstalla jos mä tulen käymää päivällä mulla alkaa samantien niskat jäykistyy koska täällä ei ole mitää järkevää luettavaa, se on aina merkki mennä pois. Kävelyt yms auttaa myös. Venyttelyitä on ihan turha tehdä, ne ei oikeasti auta mihinkään. Luultavasti venyttelee ihan vääriä lihaksiakin ja jos on taipumusta hermopinteisiin niin niiden ärsytys vaan jäykistää lihakset entistä tiukemmiks.