Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näyttää siltä että suomalaisten mielestä poliisi saa tehdä ihan mitä tahansa

Vierailija
16.08.2026 |

Aina syy on siinä siviilihenkilössä, melko outoa.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt sopimuksen poliisin kanssa. Noudatan lakeja ja asetuksia, niin poliisi pysyy kaukana elämästäni. Suosittelen muillekin.

Vierailija
42/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että 30-40 kmh/h nopeusrajoitusalueilla on ok kaahata 80 kmh poliisia karkuun eikä pysähdytä? https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/068810b1-8172-43b3-b196-f6cd924fd9ff

Onko ok aiheuttaa vain tuon takia melkein toisen ihmisen kuoleman. Onneksi ei kuollut.

Ei, mutta mitä se kertoo nuorista, jotka kuvittelee että he voivat tehdä mitä tahansa ilman, että tulee seurauksia ja jättää poliisin käskyt noudattamatta? En puhu nyt tuon linkin tapauksesta tai sen Tuusulan, van yleisesti.

No aikuisia kaheleita on kuitenkin huomattavasti enemmän. Ja paljon hullumpia.

Eikä ne kuvittele voivansa tehdä mitä haluttaa, sakkojen ja kortin menetyksen pelossa lähtevät karkuun. Eivät älyä ajatella asian vakavuutta. Toisin kuin aikuiset ymmärtävät paremmin, eivät tietenkään kaikki. Jos olet ajanut ylinopeutta poliisi käskee pysähtyä niin luultavasti pysähdyt.

Enkä nyt puolustele mopopoikia tai ketään muutakaan. 

Kuvitteleehan. Sama poika on ajanut järvenpäässä 115 nopeudella keulien. Meni myös punaisia päin.

Ne eivät ole vahinkoja. Mopo ei kulje vahingossa tuollaista vauhtia. Se tarkoittaa että ne kuvittelee voivansa tehdä just mitä haluavat.

No määpä kuvittelen. Ei en ole yhtään järkyttynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt sopimuksen poliisin kanssa. Noudatan lakeja ja asetuksia, niin poliisi pysyy kaukana elämästäni. Suosittelen muillekin.

Älä oo niin varma. Sopimuksestasi

Vierailija
44/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesustelusta sinulle 10+ ja papukaijamerkki

Vierailija
45/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti ainakin poliisin työnkuvan tärkein osa on ollut varkaiden ottaminen kiinni, ja saattaminen maallisen oikeuden eteen.

Eikohan se ole yleisen jarjestyksen yllapito se tarkein tyonkuva ja jotkut varkaiden nappaamiset on vain yksi osa-alue.

Vierailija
46/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on vain siinä, että poliisi ei ole tehnyt kanssasi samanlaista sopimusta. 

Vierailija
47/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikan meininkiä

Ilman amerikkalaista oikeuskäytäntöä, jossa poliisikin joutuu vastuuseen teoistaan.

Vierailija
48/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesustelusta sinulle 10+ ja papukaijamerkki

Tuo ei ole mitaan jeesustelua, vaan normaalien fiksujen ihmisten luonteva kayttaytymistapa. Jos ei ole sinun, olet epasosiaalinen etc.

Vierailija
49/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että 30-40 kmh/h nopeusrajoitusalueilla on ok kaahata 80 kmh poliisia karkuun eikä pysähdytä? https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/068810b1-8172-43b3-b196-f6cd924fd9ff

Onko ok aiheuttaa vain tuon takia melkein toisen ihmisen kuoleman. Onneksi ei kuollut.

Ei, mutta mitä se kertoo nuorista, jotka kuvittelee että he voivat tehdä mitä tahansa ilman, että tulee seurauksia ja jättää poliisin käskyt noudattamatta? En puhu nyt tuon linkin tapauksesta tai sen Tuusulan, van yleisesti.

No aikuisia kaheleita on kuitenkin huomattavasti enemmän. Ja paljon hullumpia.

Eikä ne kuvittele voivansa tehdä mitä haluttaa, sakkojen ja kortin menetyksen pelossa lähtevät karkuun. Eivät älyä ajatella asian vakavuutta. Toisin kuin aikuiset ymmärtävät paremmin, eivät tietenkään kaikki. Jos olet ajanut ylinopeutta poliisi käskee pysähtyä niin luultavasti pysähdyt.

Enkä nyt puolustele mopopoikia tai ketään muutakaan. 

Kuvitteleehan. Sama poika on ajanut järvenpäässä 115 nopeudella keulien. Meni myös punaisia päin.

Ne eivät ole vahinkoja. Mopo ei kulje vahingossa tuollaista vauhtia. Se tarkoittaa että ne kuvittelee voivansa tehdä just mitä haluavat.

Kirjotinko muuten missä kohtaa että on vahingossa ajellut??

Vierailija
50/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikan meininkiä

Kaukana siitä joten älä höpötä.

Vierailija
51/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi.

Ampui ravintolan edessä.

Rakasti naisen kuulusteluhoneessa poliisilaitoksella.

Huumepäällikkkö.

Rakasti lapsen.

Teloi autolla. Ja yritti valehdella asiasta

Osoitti aseella ja käskee painua vit...n.

Ja poliisiin pitäisi luottaa😱

Sinäkin taidat olla sitä pohjasakkaa ja ihmis ros kaa, joka kutsuu poliisia kytiksi.

Vierailija
52/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on vain siinä, että poliisi ei ole tehnyt kanssasi samanlaista sopimusta. 

On tehnyt. Sitä kutsutaan Suomen laiksi.

Vierailija
53/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet kuinka paljon Jari Aarnio noudatti sopimuksia....?

Vierailija
54/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun kaikki poliisit tuon sisäistäisi. 

Vierailija
55/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kun on lapsena vaan selitelty ja silitelty päätä. Onhan se ap:lle shokki kun jotain ei saakkaan tehdä ja sanotaan EI.

Joo, ne rikoksia tekevpr tyypit pitäisi saada poliisista pois! Luottamus romuttuu!

Vierailija
56/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet kuinka paljon Jari Aarnio noudatti sopimuksia....?

Läpimätä pas ki ainen, yhtä läpimätä pas ki ainen kuin te muutkin rikolliset ja anarkistit.

Vierailija
57/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun kaikki poliisit tuon sisäistäisi. 

Jotka ei sisäistä, rangaistaan ja potkitaan pois työstään.

Vierailija
58/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi on ollut isojen säästöjen kohteena jo vuosikaudet, joten ei ihmekään että työssä uupuminen purkautuu kiilaamisena ja pyssyllä osoitteluna. Todennäköisesti mopojonnetkin pistää nyt isompaa pykälää silmään, kun tietävät ettei poliisi uskalla ajaa heitä takaa uusien kohujen pelossa.

On turha selitellä uupumusta tai muuta sellaista. Jos itse uupuu ja vaikka työntää esimiehensä paperikoneeseen tai kiilaa poliisin kaiteeseen kun harmittaa, niin ei todellakaan pääse päänsilityksellä.

Vierailija
59/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOL. Niin kauan kuin poliisi ei noudata lakia, voit pyyhkiä hanuriasi sopimuksiesi kanssa. 

Vierailija
60/67 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL. Niin kauan kuin poliisi ei noudata lakia, voit pyyhkiä hanuriasi sopimuksiesi kanssa. 

Jos noudatan lakeja ja asetuksia, mitähän asiaa poliisilla olisi minulle? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan