Mies väittelee lapseni kanssa?
Te joilla on kokemusta uusperheistä (ja saa muutkin vastata), onko tämä mielestänne hyvä vai huono asia? Minulla on teini-ikäinen tytär jonka kanssa mieheni väittelee melkein jatkuvasti. He eivät siis riitele, vaan se on sellaista ihme kinastelua kuin sisaruksilla tai toisiinsa kyllästyneellä pariskunnalla. Itseäni tämä ärsyttää, enkä tiedä pitäisikö olla tyytyväinen kun he kehtaavat väitellä keskenään, vai sanonko miehelle että hänen täytyy olla tässä se aikuinen ja lopettaa. Omalle isälleen tyttö ei siis oikein kehdannut koskaan sanoa vastaan tai näyttää edes hapanta naamaa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ärsyttävää, toivottavasti ei seksuaalista. Olen erästä perhettä seurannut, jossa on kaiken kyseenalaistaminen, väittely ja kysely päivittäistä. Siellä on tytär nyt 30v ja on kyllä hyvä puolustautumaan, ei jää hiljaiseksi hissukaksi, sanoo vastaan ja pitää kantansa. Eli tuossa on kyllä hyviäkin piirteitä nykymaailman menoa kun ajattelee.
Minullekin tuli mieleen, että voi olla yksi laji flirttailua. Toivottavasti ei.
Pidätkö myös omien lastesi tai sisarustesi välistä kinastelua flirttailuna?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ärsyttävää, toivottavasti ei seksuaalista. Olen erästä perhettä seurannut, jossa on kaiken kyseenalaistaminen, väittely ja kysely päivittäistä. Siellä on tytär nyt 30v ja on kyllä hyvä puolustautumaan, ei jää hiljaiseksi hissukaksi, sanoo vastaan ja pitää kantansa. Eli tuossa on kyllä hyviäkin piirteitä nykymaailman menoa kun ajattelee.
Samaa minäkin ajattelin. Mies vaikuttaa epäilyttävältä. Luuleeko hän olevansa teinin tasolla? Tai ehkä juuri yrittää groomsilla teiniä näin.
Vierailija kirjoitti:
No jos se on sellaista eihän oo, eihän oo, mistä tiiät tyylistä, niin ei ihme että kyllästyttää. Tai mistä minä tiedän. Mistä aiheista ovat väitelleet?
Useimmiten juuri tuollaista. Ja saavat tällaisen aikaiseksi ihan mistä aiheesta vain, vaikka siitä onko Pepsi vai kokis parempaa.
Ap
Eihän teillä siis heillä mitään yhteistä olekaan.
Ihan tyypillinen ongelma uusperheissä kun mies ei hyvöksy sitä että sen rooli on ainoastaan maksaa mutta sillä ei ole mitään oikeutta puuttua sinun lapsen asioihin
Vierailija kirjoitti:
Isäpuoleni kyseenalaistaa usein edelleen sanomani ja väittelee asioista suorastaan vttuilee takaisin. Olen 45v ja tottunut siihen. Se on meidän kummallinen tapamme kommunikoida ja näyttää ulospäin varmasti kummalta. Toisaalta, meillä on hyvät välit hän on aina valmis auttamaan, jos tarvin jotain ja esim rengas, kun piti vaihtaa viimeksi itse, soitin hänelle en isälleni. Minä myös autan, jos hän tarvitsee jotain/haluaa muelipiteen. Ei siis välttämöttä syytä huoleen.
Kiitos tämä lämmitti mieltä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö myös omien lastesi tai sisarustesi välistä kinastelua flirttailuna?
Ap
Tuossa onkin kyse isäpuolesta ja teinistä. Vai onko miehesi lapsen asteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos se on sellaista eihän oo, eihän oo, mistä tiiät tyylistä, niin ei ihme että kyllästyttää. Tai mistä minä tiedän. Mistä aiheista ovat väitelleet?
Useimmiten juuri tuollaista. Ja saavat tällaisen aikaiseksi ihan mistä aiheesta vain, vaikka siitä onko Pepsi vai kokis parempaa.
Ap
Selvästi seksuaalinen lataus taustalla.
Miesystäväsi on imarreltu kun nuori nainen huomio häntä. Miesystäväsi on ehkä (varmasti) ajatellut että jospa vaihtaisi nuorempaan. Kauhistelee ajatusta mutta leikittelee sillä siitä huolimatta.
Kuuntele itsees. Noin ei ole tarkoitettu.
Sun lapses on sun.
Ääliö.