Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ylempikeskiluokkainen, eikä minulla ole varaa syödä lounasta joka päivä töissä

Vierailija
16.08.2026 |

Hurjaa, että lounaslinjaston kokki kuvittelee, että hänellä on oikeus itseäni suurempiin tuloihin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei varoista kiinni,mut tyhmää syödä kallista lounasta kun omilla eväillä säästää paljon.

Vierailija
2/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitten säästät jos et syö lounasta ?

Mikä on tärkeämpää kuin terveellinen monipuolinen ravinto edes kerran päivässä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten määrittelet ylemmän keskiluokan, jos kokillakin on parempi palkka?

Vierailija
4/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä ravintolassa syömässä koska

-kallista

-vie paljon aikaa
-monet ruuat sisältävät paljon rasvaa ja suolaa ja hiilareita

Vierailija
5/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelet olevasi ylempää keskiluokkaa? 

Vierailija
6/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempi keskiluokka on koulutettu ja yli 4 tonnin nettopalkka, arvelisin. Itse tienaan 2800€ netto mutta eronnut ja lapset puolet ajasta. Hädin tuskin keskiluokkaa. 

Vierailija
7/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.

Vierailija
8/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole.

Ai, jos palkka on nyt päälle 80 000/v, niin paljonko sen mielestäsi pitäisi olla?

Vierailija
9/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Elät kuvitelmissa ja kuvittelet, että on normaalia raahata eväitä kuin pikkulapsi.

Vierailija
10/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sinulla olisi varaa, mutta et halua käyttää rahaa lounaaseen. 

Vierailija
11/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mihin ne rahat sit menee? Itse syön joka päivän lounaan ulkona. 

Vierailija
12/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mihin ne rahat sit menee? Itse syön joka päivän lounaan ulkona. 

Minäkin. Auringon alla makkaraa ja kuparia. Tämä on sitä elämää

Vierailija
13/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole.

Ai, jos palkka on nyt päälle 80 000/v, niin paljonko sen mielestäsi pitäisi olla?

Et ole kuin kuvitelmissasi, incelli.

Vierailija
14/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän syödä kunnon lounaan ihan joka päivä. Puolet lautaselle erilaisia salaatteja, toinen puoli perusruokaa.

Helsingin keskustasta löytää 14e annoksia myös ihan terveellistä Sodexo-ruokaa ja salaatteja. Tosin suurin osa lounasravintoloista tarjoaa aivan liian rasvaista ja suolaista ruokaa. Ei sellaista voi syödä vuosikymmeniä joka päivä saamatta verenpainetautia ja ylipainoa.

Vierailija
15/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten määrittelet ylemmän keskiluokan, jos kokillakin on parempi palkka?

Ohiksena lisään tähän, että lounaskokin liksa on surkea ilman vuorolisiä.  En minäkään ymmärrä tätä "ylempää keskiluokkaa " - höpötystä.  

Ravintola-alalla 31 vuotta. 

Vierailija
16/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole.

Et ole kuin kuvitelmissasi, incelli.

Persujen mölinä ei palkkaani pienennä.

Vierailija
17/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä en edes ehtisi lounaalle. Ei sitä puolessa tunnissa viitsi hotkia eikä yhden ruuan takia päivää pidentääkään. Eväät tekemällä tulee syötyä järkevä määrä, pysyy virkeänä eikä lounastauko veny.  Ei tulisi mieleenkään käydä lounaalla päivittän silloinkaan vaikka lounaspaikka olisi vieressä. Nyt ei ole. Teen mieluummin töitä konttorilla, sillä tarvitsen koko ajan kaksi isoa näyttöä enkä halua niitä kotiin raahata.  

Vierailija
18/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikissa työurani ammateissa ollut korkeintaan alempaa keskiluokkaa ainakin tuloiltani, ja silti vain yhdessä työpaikassa jäi lounaat syömättä ja tyydyin eväisiin. Pääasiassa kuitenkin siksi, että talon ulkopuolisina työntekijöinä, emme olleet käsittääkseni oikeutettuja syystä tai toisesta yrityksen lounasruokailuun. Saattoi syynä olla sekin, että olimme vuokrafirman työntekijöitä, ja olimme mieluummin eväiden varassa.

Vierailija
19/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sotessa työssä yli 20  vuotta enkä koskaan syönyt työpäivänä lounasta, aina omat eväät.

Vierailija
20/24 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitten säästät jos et syö lounasta ?

Mikä on tärkeämpää kuin terveellinen monipuolinen ravinto edes kerran päivässä ?

Eväillä saa ihan hyvän ravinnon kerran päivässä. Minulla on salaatti, jossa on noin 400 grammaa kasviksia - kyllä, olen punninnut - sekä joku proteiinilisä, esim. raejuustoa tai savulohta.  Yhden hedelmän syön kahvitauon aikaan, sillä en pidä kahvitaukoa muuten. Juon kahvia vain aamulla.  Kotona syön lämpimän ruuan sitten 17 maissa, ihan peruskotiruokaa kuten perunoita, lihapullia ja porkkanaraastetta sekä lisukkeena ihan vain kasviksia paloina. Hyvin riittää istumatyötä tekevälle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä