Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin suomalaiset ravintolat menettivät suhteellisuudentajunsa annosten hinnoissa?

Vierailija
16.08.2026 |

Hampurilaisateria 23€, juu ei, saat 6€ ota tai jätä.

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan mielelläni 23 euroa hyvästä hampurilaisesta, kun tiedän ettei viereiseen pöytään tule henkilöä, joka ei maksaisi 23 euroa hampurilaisesta.

Tämä. Minä myös, kun tiedostaa, ettei ole rääsyläinen kitisemässä.

Vierailija
22/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikottiin vaan ahneet ravintoloitsijat. Niin minäkin olen tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrat, sähkö, vesi, verot, raaka-aineet, palkka ja sen sivukulut maksavat sen verran, että ravintola tekisi tappiota 6 euron hampurilaisilla. 

Siis voileivän teko ja lämmitys maksaa enemmän kuin 6 euroo? Olen joskus kattellut et pitääkö sen hampparipaikan olla kaupungin kalleimmalla paikalla? Hyvin usein nimittäin on. 

Vierailija
24/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle kaikki on kallista.

Vierailija
25/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokrat, sähkö, vesi, verot, raaka-aineet, palkka ja sen sivukulut maksavat sen verran, että ravintola tekisi tappiota 6 euron hampurilaisilla. 

Höpöhöpö. Kaupasta saa saman halvemmallakin, ja sillä on ihan samat kulut maksettavana.

Mistä kaupasta saa lämpimän hampurilaisen? 

Ihan vaikka monista K-kaupoista.

Vierailija
26/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Kaupasta saa saman halvemmallakin, ja sillä on ihan samat kulut maksettavana.

No, sun kandee käydä sitten vaan kaupassa. Ei kai siinä muuta. 

Vierailija
27/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus korona-aikana niiltä lähti viimeinenkin järki hinnoittelussa.

Vierailija
28/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupoissa on erilaisia mikrossa lämmitettäviä hampurilaisia. osa on ihan syötäviä.

Vierailija
29/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun edes saisi vastinetta niille rahoilleen. Annoskoot tyyliä > lasten ateria. 

Älä mene niihin. Tee itse mieleisesi ateria halvemmalla. 

Vierailija
30/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin ravintoloissa syömisen pääosin jo vuosia sitten. 45 euroa pihvistä? 12 euroa oluesta. Mikä järki? Lomilla voi syödä kohtuuhintaan sitten vaikka Espanjassa.

Miksi valitset noin hintavan ravintolan, hyviä edullisempiakin on tarjolla.

Vierailija
31/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Helsingin kantakaupungissa se suhteellisuustajun menettänyt taho on liiketilan omistaja. Vuokrakustannukset ovat törkeän korkeita.

Kannattaako niihin sitten perustaa niitä liikkeitä? Miksi kukaan maksaisi enemmän ravintola-annoksesta sen takia, että vuokranantaja ahnehtii?

Vierailija
32/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaupoissa on erilaisia mikrossa lämmitettäviä hampurilaisia. osa on ihan syötäviä.

Monista K-kaupoista saa ihan mäkkäritason paikalla tehtyjä hamppareita. Esim Sörnäisissä.

Vierailija
33/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis voileivän teko ja lämmitys maksaa enemmän kuin 6 euroo? Olen joskus kattellut et pitääkö sen hampparipaikan olla kaupungin kalleimmalla paikalla? Hyvin usein nimittäin on. 

Joo, sivukujalla olis hyvin asiakkaita. Miksi auot päätäsi, jos sulla ei oo mitään käsitystä yrittämiseen liittyvistä kuluista. 

Vierailija
34/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus korona-aikana niiltä lähti viimeinenkin järki hinnoittelussa.

Ala itse yrittäjäksi ninniin voit vapaasti itse hinnoitella.  

Vierailija
35/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä paikassa, jos hinta on sinulle liian korkea.

Asiakas sanelee hinnat, ei ravintola. Saat 6€.

No mene toki sanelemaan.

Sanelin jo, ja ravintola ei saanut penniäkään. Olisi kannattanut ottaa se 6€.

Olet loistava esimerkki siitä että ei tarvitse olla Pertti Pasanen ollakseen täysi spede.

Vierailija
36/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂

Vierailija
37/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampurilainen maksaa kaupassa 0,69€ kpl. Siinä niiden realistinen hintaluokka, 6€ ravintolalle reilusti alle euron tuotteesta on ihan riittävästi, jos sillä ei pärjää, on väärällä alalla.

Vierailija
38/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihanaa käydä nauttimassa ravintolamiljöössä, jossa ei ole Alepan asiakkaat riesana.

Vierailija
39/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin ravintoloissa syömisen pääosin jo vuosia sitten. 45 euroa pihvistä? 12 euroa oluesta. Mikä järki? Lomilla voi syödä kohtuuhintaan sitten vaikka Espanjassa.

Miksi valitset noin hintavan ravintolan, hyviä edullisempiakin on tarjolla.

En valitsekaan. Lopetin ravintolassa syönnin lähes tyystin. Työlounas vain silloin tällöin. Säästyneet rahat varmaan menee sitten lapsille perintönä.

Vierailija
40/153 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiköööö.... ne käy kellä on liitua ja  yksityisyrittäjä voi itse hinnoitella niinkuin parhaakseen näkee... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä