Muistellaampas syksyä 1978. =)
Kommentit (34)
Syksy -78. Menin yläkouluun, 7.lle, missä n. 700 oppilasta, alakoulussa n. 200.
Siellä oli niitä röökijengiläisiä, vessan edessä "vaksi" ja muut vetämässä körssiä sisällä! :) Ei sinne seiskalainen jäbä uskaltanut mennä. Piti pidätellä ja mennä sitten vasta, kun kello oli soinut, häthätää ruikkia. Meinas tulla sanktiota tunnilta myöhästymisestä, mut valehtelin, et hävitin koululaukun.
Ne röökijengiläiset oli kyllä ihan ok, jos joku alkoi kiusaamaan pienempää, niin tulivat väliin. Osa niistä oli tuplanneet, olivat jo nuoria aikuisia (toisin kuin me seiskat, millä murrosikä vasta alkamassa/alkanut).
Abiturienttisyksy. Kamalaa ahdistusta ja masennusta.
Olin isäni ja äitini tulevaisuudenhaaveissa. He tapasivat 80-luvulla ja minä synnyin 80-luvun lopulla. 🤩
Tankki täyteen. John Travolta. Martti Vainio voitti juoksun Euroopan mestaruuden ja Tapio Räisänen voitti mäkihypyn maailmanmestaruuden.
Pelle Miljoona. Eppu Normaali. Popeda. KISS.
Olin 1,5-vuotias tytöntyllerö. Ei muistikuvia, mutta valokuvia.
Olin alle puolivuotias, joten söin, nukuin ja sitä rataa. Oi niitä aikoja.
En tehnyt mitään. Äitikin oli vielä mahassa ja isä oli kaksivuotiaana varmaan hiekkalaatikolla.
Aloitin 6. luokan pienellä savolaisella paikkakunnalla syksyllä -78.
Kasettimankassa soi Boney M. ja Abba, sekä ne biisit, jotka olin onnistunut ”äänittämään” radiosta.
Haaveilin ulkomaanmatkasta, joka toteutui vasta paljon myöhemmin. En enää käyttänyt housuja, joissa oli leveähköt lahkeet, vaan nyt niiden piti olla kapeat.
Ihailimme John Travoltaa ja Olivia Newton-Johnia.
En ollut enää ihan lapsi, mutta en kunnolla teinikään. Seuraava vuosi muutti asian, silloin olin jo teini.
Syksyllä -78 kuljin vielä ”isän edessä”.
Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen. Tietäjät tietävät, mistä on kyse.