Mistä pojalle asunto? Isä ei halua enää asua pojan kanssa
Poika on siis 18-vuotias. Tänään kertoi meille vanhemmille että on homo. Minulle se ei ollut mikään järkytys, olin jo vähän arvellut sellaista suuntautumista. No miehelleni pojan homous on kova paikka. Sanoi heti että saa etsiä oman asunnon, että täällä ei homot asu.
Tiedän, että kuulostaa tosi tylyltä mutta tuo mies on vaan niin vanhanaikainen. Kuitenkin aivan ihana mies ja kyllä se tuosta varmaan kohta leppyy. Minä kyllä miehelle sanoin, että ei se voi meidän poikaa kotoa häätää. No siihen mies sanoi, että minulla ei ole asiaan sanansijaa kun miehen tuloilla elän. Olen siis kotiäitinä ilman tuloja.
Että mistäs sitä nyt lähdetään katsomaan pojalle asuntoa? Mies sanoi kyllä maksavansa siitä ainakin osan. Mutta mistä tuon ikäinen saa vuokra-asunnon kun ei ole työpaikkaakkaan kun vielä opiskelee lukiossa?
Kommentit (38)
Avio-oikeus aktualisoituu vain liiton loppuessa eroon tai kuolemaan. Avioliiton aikana on oikeus elatukseen, mutta ei minkäänlaiseen osuuteen tuloista, veloista tai omaisuudesta.
Meillä mies heittää pojan (ja muutkin lapset) pihalle heti kun täyttävät 18. Meinas heittää jo nyt kun täytti 17 eikä enää saada hänestä lapsilisää. Mistään homoudesta ei ole kysymys.
Itselleen on niin tehty ja hänestä se on luonnollista. Mies on meillä perheen pää, joten hän saa päättää tällaisista asioista.
ekana eroisin tosta miehestä :D Ei mua vaan kynnysmattona pidetä. Mutta tää olikin provo.
homouden vuoksi kotoa ajaminen on pahepaa kuin raskaana olevan teinin kotoa häätäminen
jokainen terve ihminen haluaa lapselleen parasta. Jokainen aikuinen tietää, että homoilla ei elämä vieläkään ole helppoa.
Kyllä mies sulattaa asian pian ja poika on yhtä rakas kuin ennenkin. Ei kukaan lastaan rakastava vanhempi lastaan täysin hylkää koskaan vaikka lapsi olisi narkki,huora,homo,teiniäiti, mielisairas tai murhaaja ja rikollinen. Toisilla vaan menee aikaa enemmän sulatella asia.
Naapurin narkkihomo otetaan aina vastaan kun kotonaan käy. Kovasti yrittävät lastaan auttaa.
jokainen terve ihminen haluaa lapselleen parasta. Jokainen aikuinen tietää, että homoilla ei elämä vieläkään ole helppoa.
Kyllä mies sulattaa asian pian ja poika on yhtä rakas kuin ennenkin. Ei kukaan lastaan rakastava vanhempi lastaan täysin hylkää koskaan vaikka lapsi olisi narkki,huora,homo,teiniäiti, mielisairas tai murhaaja ja rikollinen. Toisilla vaan menee aikaa enemmän sulatella asia.
Naapurin narkkihomo otetaan aina vastaan kun kotonaan käy. Kovasti yrittävät lastaan auttaa.
Et taida tietää ettei homoutta enää verrata mielisairauksiin. Kyse ei myöskään ole itse sössitystä elämäntavasta, toisin kuin teiniäideillä, narkomaaneilla tai rikollisilla.
Jos saisin muuten valita niin mieluummin ottaisin lapsekseni homon kuin teiniäidin. Homot ovat tunnetusti koulutettuja ja hyvätuloisia ja pärjäävät elämässä kyllä, heterolasta en kauaa kotona katselisi varsinkin jos laittautuu paksuksi jollekin urpolle.
kaikki homot vaan yhelle saarelle niin voi homoilla rauhassa.raamatussakin lukee että mies on naiselle ja nainen miehelle.ymmärrän miehesi reaktion varmaan pelkää että pojasta tulee homosukurutsari.terkut vaa kaikille fägäreille tappakaa ittenne
Vierailija kirjoitti:
Avio-oikeus aktualisoituu vain liiton loppuessa eroon tai kuolemaan. Avioliiton aikana on oikeus elatukseen, mutta ei minkäänlaiseen osuuteen tuloista, veloista tai omaisuudesta.
Tavallaan hassua, että avio-oikeus aktualisoituu vasta sitten, kun sitä avioliittoa ei enää ole.
Kotiäiti ja "lapsi" jo 18 vuotias ? Pitäisikö edes sinun aikuistua ? Meillä on lapset ihan itse lähteneet 18-19 vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
tuossa on sulle sitten ovi, niin ei tarvi asua saman katon alla. Äijä on hyvä vaan ja lähtee.
Miehen tuloista kuuluu avioeron ositukseen asti sulle puolet. Jos olet kotiäiti tai olet muuten teistä pienempipalkkainen ja käyt helpommassa työssä, niin sillä ratkaisulla autat ja tuet miestäsi käymään kovempipalkkaisessa työssä, mahdollistat hänelle uran tekemisen ja siksi miehen tuloista on puolet ihan sinun omaa ansiotasi ja ansaitset ne. Yhteistä aikaansaannosta siis tuo miehen hyvät tulot. Avioliitossa ei elellä toisen siivellä, vaan työssäkäynitkin on yhteisprojekteja. Ja vaikka mies muuttaisi asumuseroon hän joutuu ositukseen asti maksamaan sulle koko ajan puolet palkastaan, ja samoin sinä puolet omistasi hänelle, jos jotain tuloa on.
Jospa on avioehto.
Vierailija kirjoitti:
Kotiäiti ja "lapsi" jo 18 vuotias ? Pitäisikö edes sinun aikuistua ? Meillä on lapset ihan itse lähteneet 18-19 vuotiaina.
Joo, noi lapsi on tällä hetkellä 30v, että eiköhän tämä asia ole jo johonkin suuntaan selvinnyt? Itse kyllä olen lähtenyt omien lasten kanssa siitä, että niiin kauan kun toinen aste on kesken, asutaan vanhempien luona ja rahoilla. Olisi se seksuaalinen suuntautuminen mitä hyvänsä.
Onko poika niin kiltti ja kunnollinen, että joutui homoksi ryhtymään?🥺
Vierailija kirjoitti:
Just tyypillinen paska punaniskainen juntti.
Se ei kuulu teille kummallekaan vanhemalle, onko poika lintu vai kala.
Jos et äitinä puolusta poikaasi, ansaitset saada turpaasi. Toivottavasti poikasi ehtii alta pois ennekuin homovastainen luuseriäijäsi siellä pimahtaa ja tarttuu puukkoon .Kun on nyt niin loukattu miehen miehuutta. Yhyy. Tuntee äijä epäonnistuneensa ja aikoo kostaa pahan mielensä perheenjäsenille.
Minkä takia te vasemmistolaiset olette aina niin väkivaltaisia?
Vierailija kirjoitti:
kuka 18v haluaa muuttaa äidin kanssa asumaan? Jos siis lapsuudenkodista joutuu muuttamaan. TUossa iässähän viimeistään aletaan hinkua omaan asuntoon ja omaan elämään.
hinkumalla ei makseta vuokraa.
On kyllä kamala isä. Huhhuh. Edestänsä löytää tämän päätöksen toivottavasti vanhuksena.
m57, isä
Onhan se ikävää kun tuo kortti omalle kohdalle sattuu, mutta minkäs sille voi.
Eikö täysi-ikäisen ole jo muutenkin aika mennä omilleen, useimmat haluavatkin sitä niin pian kuin mahdollista.
Hauska trolli.
Yleensä tällä palstalla halutaan vieraannuttaa lapset isästään.
Nyt kun isä haluaa lapsestaan eroon, niin se ei käy.
Mikään ei vaan kertakaikkiaan käy ;)
Porvoonkadulla oli joskus porvoolaisten asuntola, jossa oli kaltaisesi lapsia paljon, oli niillä jutut.