Miksi Valion juustot on pahoja nykyään?
Ainoa hyvä taitaa olla Keisarinna. Kaikki muut Valion juustot on jotenkin kumimaisia ja mauttomia. Aivan kuin kaikki olisi jotain kevytjuustoja, vaikka ei ole kevytversio.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Venäjälle vietiin rasvaisempaa ja vahvemman(pitkä kypsytys makuista Oltermannia.
Onneksi ne ajat ovat ohitse.
Ei liity suoraan just juustoihin, mutta tämä niille, joiden mielestä mikään ei koskaan muutu (paitsi ihmisten muisti ja maku ja mikähän vielä):
Vierailija kirjoitti:
Minulta on menneet Valion juustot pilalle kun olen kokeillut muiden juustoja. Olen nykyisin ranskalaisen brien, espanjalaisen manchegon ja englantilaisten cherrarin ja stiltonin suurkuluttaja. Valion juustot on vähän sellaisia laihduttajan tuotteita, niitä ei varsinaisesti tee mieli, mutta syö nälkäänsä.
Kiva, että olet syntynyt kultalusikka suussa. Voit katsella säälivästi Oltermannin ja Edamin ostajia, että kehtaavatkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Suomessa tehty on puhdasta paskaa. Onneksi on Viro ja Ruotsi.
No mitä vielä teet täällä mene jo paska pois sinne viro varkauden maahan taikka ruotsiin nuuskaamaan.
Muutamme Suomesta Singaporeen 1.12 kuluvaa vuotta. Mukaan lähtee noin 2.5 miljoonaa euroa.
Pärjäile:)
Sama se on jugurteissa. Oletteko kokeilleet Salakiksen kreikkalaista jugurttia? Tehty Sloveniassa ja sisällysluettelo muodostuu kolmesta aineesta, eli maito, kerm ja hapate. Älyttömän hyvää verrattuna Valion kreikkalaiseen jugurttiin.
Ostaisin mielelläni kotimaista, jos se olisi yhtä hyvää tai edes huonompaa ja samanhintaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta on menneet Valion juustot pilalle kun olen kokeillut muiden juustoja. Olen nykyisin ranskalaisen brien, espanjalaisen manchegon ja englantilaisten cherrarin ja stiltonin suurkuluttaja. Valion juustot on vähän sellaisia laihduttajan tuotteita, niitä ei varsinaisesti tee mieli, mutta syö nälkäänsä.
Kiva, että olet syntynyt kultalusikka suussa. Voit katsella säälivästi Oltermannin ja Edamin ostajia, että kehtaavatkin!
Mistä sait käsityksen, että olen syntynyt kultalusikka suussa? En sääli Oltermannin ostajia, oletan vaan, että eivät ole kokeilleet parempia juustoja. Ihan lähi-Prismastakin saa kaikkia itse syömiäni juustoja eivätkä edes maksa niin paljon kuin voisi laatueron perusteella olettaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa täällä hienosto piiri jauhaa paskaa ja köyhä syö mitä saa.
Tajuatko, että kilohinnassa näkyvä ero ei oikeastaan merkitse paljon mitään. Juustoa voi syödä vähän vähemmän kerralla kun se maistuu joltain. Prisman perusmanchego maksaa 34e/kg, Oltermanni 15e? Itselläni tulee manchego halvemmaksi, koska syön sitä herkutellen, en valtavia määriä.
Syön just Polar 15%:a ja on tää hyvää minusta. Ei suomalaiset juustot toki virolaisille pärjää mutta kyllä näitä syö.
Mahtavaa muutkin on huomanneet tämän!
olen käyttänyt valion edamia ruoan laitossa ja olen huomannut että jotain puutuu mausta. Aloin lisäämään juustoon suoraan päälle hyppysellisen suolaa niin alkoi maku jotenkin palautua. Onko edamista jätetty suola pois!!?
Valio on alkanut käyttää teollisuusentsyymeitä lisätäkseen veden määrää tuotteissaan. Toinen on Bovaer jota syötetään nykyisin EU:ssa lehmille.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan maistanut parempia juustoja kuin mitä Valio tekee.
Mustaleima on aivan upea maailmanluokan juusto. Todellinen juustojen kunkku.
Valion Arkijuustoa mulla on aina jääkaapissa 2,5 kiloa. Se toimii ruisleivän kanssa hyvin.
Sitten asiaan. Tänään valmistan kotikokin maailman parhaan lasagnen. Olen hieman epäileväinen pelkän italialaisen juuston käytöstä. Viiden tähden kotikokkina sekoitan 150 grammaa Valion Kolmen Juuston raasteen Pirkan Parhaat Parmesaaniraasteeseen. Lisäksi lasagneen tulee 2 purkkia Pirkan kuohukermaa sekä kilo kanan filettä sekä kastikkeen joukkoon rasiallinen kanan jauhelihaa. K-kaupan Barilla pastakastiketta menee tähän 2 purkkia. Mausteina käytän mm. Kotisinapin väkevää sinappia (maailman paras sinappi ehdottomasti). Sekä K-kaupan parhaat ja palkitut oliiviöljyt on käytössä.
Saamani palautte: 16-vuotiaan poikani mukaan teen aivan sairaan hyvää ruokaa. En ole ammattilainen alalla mutta sähköinsinööri ei tee asioita osaamisen perusteella. Sähköinsinööri tekee juuri sitä mitä haluaa. Ja oikein. En ole ammattikokkien tasolla mutta seuraan mielelläni mitä Kape ja Henri A. opettaa.
En tiedä miksi, mutta tästä tuli hyvä mieli. Tsemppiä kokkailuihin! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko, että kilohinnassa näkyvä ero ei oikeastaan merkitse paljon mitään. Juustoa voi syödä vähän vähemmän kerralla kun se maistuu joltain. Prisman perusmanchego maksaa 34e/kg, Oltermanni 15e? Itselläni tulee manchego halvemmaksi, koska syön sitä herkutellen, en valtavia määriä.
Suomalaiset nimenomaan syövät juustoa valtavia määriä. Ehkä juuri siksi, että se ei maistu miltään. Menee piirakoiden täytteenä, kastikkeen jatkeena, voileivissä jos niissä on mausteet omasta takaa.
Ihmetellyt olen samaa ja mietin jo, onko mun oma maku jotenkin muuttunut, kun juusto ei maistu samalla tapaa kuin ennen. Ennen rakastin käyttää juustoa ruuanlaitossa, mutta nyt olen lopettamassa sen, koska koostumus on jotenkin eri. Itsestä tuntuu, ettei juusto sula samalla tavalla ruuan sekaan kuin ennen vaan jää ihmeelliseksi venyväksi klöntiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha alapeukuttaa jos ette ole kokeilleet. Kokeilleet eivät alapeukuta, koska tietävät minun puhuvan asiaa.
Itseäni ihmetyttää myös se, miksi Valion tuotteet, jotka tehdään Suomessa paikallisesta maidosta, maksavat järjestään enemmän kuin Arlan? Laatuero ei ole mielestäni kovinkaan suuri, mutta miksi Valio on aina kalliimpi?
Espanjassa ihmetytti kun joka ikinen lähikaupan juusto oli aidosti hyvän makuista. Suun mukaista ja miellyttävän tuntuista. Kaikki epämiellyttävät haju- ja makuvivahteet puuttuivat.
Vastaava ero kuin perus naudan jauhiksella ja pelkkää ruohoa syövän lihakarjan naudanjauhiksella Espanjan eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannnu saman. Ei makua, kumimaista. En teidä mitä on tpaahtunut. Samoin oivariinin koostumus on muuttunut, ei ole pitkään aikaan ollut samaa tavaraa.
Onneksi on muita kotimaisia juustonvalmistajia. + Lidlin ulkomaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannnu saman. Ei makua, kumimaista. En teidä mitä on tpaahtunut. Samoin oivariinin koostumus on muuttunut, ei ole pitkään aikaan ollut samaa tavaraa.
Onneksi on muita kotimaisia juustonvalmistajia. + Lidlin ulkomaiset.
Lidlissä on hyvä sisäänosto ja kaikki tuotteet ovat yleensä hyviä. Paras juustokauppa?