Miksi Valion juustot on pahoja nykyään?
Ainoa hyvä taitaa olla Keisarinna. Kaikki muut Valion juustot on jotenkin kumimaisia ja mauttomia. Aivan kuin kaikki olisi jotain kevytjuustoja, vaikka ei ole kevytversio.
Kommentit (51)
Ainakin raejuustot maistuvat kitkeriltä ja muovilta.
Aura juuston konsistenssi on muuttunut tahmaisemmaksi. Ennen oli mureampaa.
Valion juustoissa tapahtui jotain jo pari vuosikymmentä sitten. Hävisi pallojuusto, samoin Salaneuvoksen muoto muuttui. Perus-Edam muuttui kumimaiseksi ja ah - muutenkin niin mielikuvitukseton Oltermannikin meni kittimäiseksi valkoista härmää kasvavaksi mössöksi.
Väliillä pysyi valion aurajuusto ihan palasina pitsan päällä kun se yleensä jonkun verran sulaa ja pyöristyy..olikohan joku cmc tai muu täyteainekokeilu vai mikä mahtoi olla kyseessa?
Lisäksi juuri se kaareva, levein osa kolmion muotoisesta juustopalasta on usean sentin osuudelta homeeton.
Myös kypsyydessä on isoja eroja...joku on jo ennen parastaennen päivää homeeltaan keltanen ja limaisen niljakas...vuotaa lähes pakkauksestaan.
Aina ne on olleet kehnoja. 90-luvulla ne vain tuntui ihmeelliseltä herkulta kun ei oltu muuta nähty.
Vierailija kirjoitti:
Valion juustot ovat aivan samanlaisia kuin aina ennenkin. Jos eroa entiseen on niin ap:n maku on muuttunut.
Varmaan jossain somessa lähtenyttä paskapuhetta johon sitten tarttuvat mukaan ja alkavat uskoa itsekin.
Valion juustot tehdään nykyisin rotanmaitoon
Ehkä jopa venläistä hybridivaikuttamista. Suomen "ylpeys" pyritään nakertamaan.
Vierailija kirjoitti:
Siellä mistä maasta olette tulleet, niin minkälaista juusto on siellä ?
Asuin Ranskassa kymmenisen vuotta, ja siellä oli todella hyviä juustoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valion juustot ovat aivan samanlaisia kuin aina ennenkin. Jos eroa entiseen on niin ap:n maku on muuttunut.
Varmaan jossain somessa lähtenyttä paskapuhetta johon sitten tarttuvat mukaan ja alkavat uskoa itsekin.
En ole missään somekanavissa, mutta minulla on makuaisti. Ihan sama olisi sanoa, etteivät esim. Fazerin Omar ja Geisha ole muuttuneet.
Ovat muuttuneet! Ostan nykyään virolaista kermajuustoa, on hyvää, höylääntyy nätisti eikä mene härmeeseen, ei ehdi homehtua jne. Hinta-laatusuhde erinomainen. Valio on muutenkin jo boikotissa, samoin Fazer.
OLTERMAnnia söin kun se tuli markkinoille, mutta nykyinen ei sula suolessa vaan tekee sinne juustomassaa ja sitten tulee paha kakka.
Vierailija kirjoitti:
Valion juustoissa tapahtui jotain jo pari vuosikymmentä sitten. Hävisi pallojuusto, samoin Salaneuvoksen muoto muuttui. Perus-Edam muuttui kumimaiseksi ja ah - muutenkin niin mielikuvitukseton Oltermannikin meni kittimäiseksi valkoista härmää kasvavaksi mössöksi.
Olikos se Valion pallojuusto, se punaisessa vahakuoressa oleva edam jota sai ainakin 80-l?
Oli älyttömän hyvää, nykyinen Valion edam on ihan löllöä rasvaista hötöä ilman makua. Ajattelin joskus että ehkä aika on kullannut muistot, mutta… Kun nuo virolaiset juustot on mainittu niin mun piti päästä maistamaan Mo Saaremaan edamjuustoa ennen kuin tajusin että edam voi oikeasti olla vieläkin hyvää! Harmi että sitä ei enää myydä Suomessa. Maistui ihan samalta kuin se palloedam jota muistelen.
Ahvenanmaan edam on myös hyvää mutta sen maku on suolaisempi ja voimakkaampi kuin mitä muistan lapsuudesta.
Huomaatteko niissä eri Oltermanneissa mitään eroja? Mun mielestä Oltermanni, monterey Jack, tilsit ja cheddar maistuu kaikki ihan samalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikos se Valion pallojuusto, se punaisessa vahakuoressa oleva edam jota sai ainakin 80-l?
Oli älyttömän hyvää, nykyinen Valion edam on ihan löllöä rasvaista hötöä ilman makua. Ajattelin joskus että ehkä aika on kullannut muistot, mutta… Kun nuo virolaiset juustot on mainittu niin mun piti päästä maistamaan Mo Saaremaan edamjuustoa ennen kuin tajusin että edam voi oikeasti olla vieläkin hyvää! Harmi että sitä ei enää myydä Suomessa. Maistui ihan samalta kuin se palloedam jota muistelen.
Ahvenanmaan edam on myös hyvää mutta sen maku on suolaisempi ja voimakkaampi kuin mitä muistan lapsuudesta.
viron kaupoista suomessa löytyy ja jos ei löydy pyydä tilaamaan.
Mä en ymmärrä miksi Oltermanni on Suomen suosituin? juusto. Ehkä se johtuu hinta-kokosuhteesta, hauskasta muodosta ja siitä että lapset tykkäävät kun se ei maistu miltään.
Valio tekee halpoja juustoja koska suomalaiset ostaa halpoja juustoja.
Juustojen ystävänä ostan suomalaisten pientuottajien juustoja aina kun mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannnu saman. Ei makua, kumimaista. En teidä mitä on tpaahtunut. Samoin oivariinin koostumus on muuttunut, ei ole pitkään aikaan ollut samaa tavaraa.
Käytän vain laktoositonta Ingmariinia ja Lidlin myymää laktoositonta voita. Asiakas on kuningas.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi Oltermanni on Suomen suosituin? juusto. Ehkä se johtuu hinta-kokosuhteesta, hauskasta muodosta ja siitä että lapset tykkäävät kun se ei maistu miltään.
Myyntimäärästä johdettu että se olisi suosituin.
Siellä mistä maasta olette tulleet, niin minkälaista juusto on siellä ?