Oletko yksinasuva eläkeläinen?
Tuleeko sinullekin välillä olo, ettet oikein tiedä, kuka olet? Tai oletko ylipäänsä?
Varsinkin, jos olen keskittynyt tiiviisti lukemaan, kuuntelemaan tai katsomaan jotain useamman tunnin, sieltä "paluu" omaan elämään tuntuu hölmöltä. Se hetki, kun taas tajuaa, kuka on ja missä. Vähän sama aamulla herätessä. Näen paljon lennokkaita unia, ja aamulla herääminen on useimmiten pettymys; taas tätä samaa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt oikein kotona mistään tule tuollasta mulle. Mutta jos olen ollut vaikka hienossa konsertissa tai baletissa, niin mulle tulee kyllä sellanen järkyttävä pudotuksen tunne takaisin karuun todellisuuteen - elämäni ei ole kehuttavaa, mutta ei siitä sen enempää.
Mulla taas henkilökohtainen läsnäolo sykähdyttävässä elämyksessä kohottaisi kummasti omia fiiliksiäkin. Se menisi sisuksiini ja veisin tunnelman mukanani kotiin. Kesto ainakin seuraavaan aamuun asti. (Yö katkaisee olotilan joka tapauksessa.)
Ap
Voi kun mullakin kestäisi, mutta se pudotus tosiaan tulee nopeasti. Oltuaan hetken onnellinen sitä tajuaa liian selvästi kuinka onneton oikeasti onkaan.
Meissä on varmaan se ero, että sä tosiaan olet onneton/surullinen, ja mä olen pikemmin vaan tylsistynyt.
Tsemppiä arkeen!
Ap
Sinä olet ap hauska ja oikein illan piristys. Vaikket tietenkään tarkoittanut olla…olet silti :)
Ruumiskärpäset ja -toukat pitävät seuraa murhaaja tms. odotellessani.
Tuollainen olo ei ymmärtääkseni ole mikään harvinaisuus. Minulla käy joskus niin, että kun olen lukenut jotain erityisen pitkää kirjaa ja kun se viimein on loppunut, oma olo on sen jälkeen ollut ikään kuin "höh, mitäs nyt". Kestää hetken aikaa, ennen kuin tilanne normalisoituu. Toisaalta joku jännittävä jääkiekkomatsi tai muu urheilutapahtuma voi aiheuttaa samanlaisen tilanteen.
Täällä toinen samanlainen. Joskus aamulla hämmästyy herättyään, ettei keittiöstä kuulukaan mitään. Sitten tajuan, ettei sieltä mitään pidä kuuluakaan. Apua, jos kuuluiskin kattiloiden tai kuppien kolinaa!