Pysykää poissa hernepelloilta!
Koittakaa nyt ymmärtää että yksityisen alueen hernepelto on aluetta minne ulkopuolisella ei ole mitään asiaa.
Kommentit (23)
Yleensäkin pellot ovat sellaista aluetta, minne ei pidä mennä. Ne eivät kuulu jokaisenoikeuksiin.
Käyn poimimassa jokamiehen oikeudellani just niin paljo ku mä haluun!
-winner-
Tykkään herneistä eikä siitä vahinkoa tule jos käyn herneitä vähän popsimassa pellolla.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään herneistä eikä siitä vahinkoa tule jos käyn herneitä vähän popsimassa pellolla.
Tämä!
-winner-
Älä tuu mulle läsyttään jos haluan kävellä pellolla tai syödä herneitä niin tulen niin tekemään. Tilallisilla on rahaa ja kehtaavat valittaa. Tilit tasataan vielä! saahan tähän maahan tulla muutenkin rajojen yli miten huvittaa. Maa kuuluu kaikille!
Pellon omistajalta on lupa kerätä niin paljon kuin tarvitsee
Vierailija kirjoitti:
Älä tuu mulle läsyttään jos haluan kävellä pellolla tai syödä herneitä niin tulen niin tekemään. Tilallisilla on rahaa ja kehtaavat valittaa. Tilit tasataan vielä! saahan tähän maahan tulla muutenkin rajojen yli miten huvittaa. Maa kuuluu kaikille!
Kokeile tulla minun maille.
Ampuisin sinut empimättä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä varmaan olet sama joka varastaa kaupoista? Tulee vielä aika että kukaan ei viljele yhtään mitään.
Ei kai se ole keneltäkään pois jos omaan käyttöön vähän otta. En minä torille mene niitä myymään, tampio!
Monilla on nykyään rajat hukassa, useallakin elämänalueella.
Sen verran viljelijät venyttää tukipinta-alojaan, että joku vero siihen pitää saada. Olkoon vaikka hernevero. Syödyt herneet pitää sitten ilmoittaa ateriaetuna veroilmoituksessa, jotta valtiokin saa omansa.
Airsoftaseella voi ammuskella hernevarkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile tulla minun maille.
Ampuisin sinut empimättä.
Ei saa ampua muutaman herneen takia, vai hernepyssylläkö ammut?!
Olet ahne sika!
Vierailija kirjoitti:
Airsoftaseella voi ammuskella hernevarkaita.
Lol joku airsoft! Vähänks nörttii!
Paljonko tulee tappiota viljelijälle jos joku ottaa 10-20 palkoa taskuihin? Ei niitä nyt kukaan määräänsä enempää ota.
Isojako tehtiiin 1700-luvulla jolloin Suomessa asui 400 000 ihmistä. Nykyisin 5,2 miljoonaa enemmän. Tämän vuoksi kaikki maanomistus pitää uudistaa ja joko jakaa uudestaan tai antaa yhteiseksi, kuten oli esim. tuhat vuotta sitten rautakaudella.
Minulle tuoreet herneet aiheuttaa ilmavaivoja. Eli ei kiitos hernepellot.
Nyt on ristiriitasta tietoa. Just eilen naapuri ilmoitti, että viimisiä viedään kaikki tänään pelolle poimimaan omiksi tarpeiksi. Hain jo kolme muovikassillista ja mies just lähti. Perinteisesti sen kymmenen pussia on kerätty ja pakastettu.
Korkeintaan pimeällä.