Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan hyvä, että päivähoidon 0-maksuluokka poistuu.

Vierailija
25.05.2007 |

Pieni maksu korvaa osan hoidossa syödyn ruoan hinnasta. Eipähän pienituloinen lakelmoi, että on halvempaa laittaa lapsi hoitoon, kuin ostaa ruokaa kotiin enemmän lapselle, jota hoidetaan kotona. Mielestäni olisi kyllä hyvä korottaa yksinhuoltajan lisää lapsilisässä enemmän, jolloin tuki kohdistuisi väliinputoaviin huoltajiin. Tuo päivähoidon 0-maksuluokan poisto koskee pienituloisia kahden huoltajan perheitäkin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarhasta ei saa paikkaa, jos toinen vanhempi kotona? Ja sitten tietysti lääkärin määräyksestä voisi saada paikan esim. kielellisen kehitysen häiriön takia tai vanhemman masennuksen vuoksi.

Maahanmuuttajaäideistä osa on kotona, vaikka lapset hoidossa. Sekin on tärkeää, sillä näin lapset oppivat suomen kieltä, sekä suomalaista kulttuuria, mukautuvat tänne helpommin asumaan.

Vierailija
2/6 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jää sitten hoitomaksun verran vähemmän.

Mutta hienoa että joistakin tuntuu että se on hienoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin kuulu ollakaan nollamaksuluokassa.

" Ei mullakaan mitään 0-maksuluokkaa ole, vaikka opiskelija olenkin."

Vierailija
4/6 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aina luullut että kaikille se maksaa ainalkin jonkun nimellisen 20 euron summan. Mielestäni muutos on hyvä, itsestäni tuntuu tosi vieraalle että joku eles olettaa että lapsi saa hoidon ja ruuan ilmaiseksi.

Toki mielestäni on hyvä että erikoistapauksissa (lastensuojelutapaukset ym) 0 maksuluokka säilyy.

JA HUOM TE JOTKA VOUHKAATTE OPISKELIJOISTA: Opiskelijoille hoito säilyy 0 euroa, jos hoitopaikka puolipäivää., Mielestäni opm vain hyvä että näin kannustetaan puolihoitoon, koska oikeasti opiskella voi siinä ajassa (itse olen 2 korkeakoulututkintoa suorittanut joten kokemusta on). Yh-opiskelijat ovat tietysti eri tilanteessa.

Vierailija
5/6 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olin aina luullut että kaikille se maksaa ainalkin jonkun nimellisen 20 euron summan. Mielestäni muutos on hyvä, itsestäni tuntuu tosi vieraalle että joku eles olettaa että lapsi saa hoidon ja ruuan ilmaiseksi.

Toki mielestäni on hyvä että erikoistapauksissa (lastensuojelutapaukset ym) 0 maksuluokka säilyy.

JA HUOM TE JOTKA VOUHKAATTE OPISKELIJOISTA: Opiskelijoille hoito säilyy 0 euroa, jos hoitopaikka puolipäivää., Mielestäni opm vain hyvä että näin kannustetaan puolihoitoon, koska oikeasti opiskella voi siinä ajassa (itse olen 2 korkeakoulututkintoa suorittanut joten kokemusta on). Yh-opiskelijat ovat tietysti eri tilanteessa.

Vierailija
6/6 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajaäideille, opiskelijoille jne. Opiskeluajat venyy kun lapset laitetaan osapäivähoitoon ja sitten hyviä töitä on vaikeempi saada jne. Miksi tahallaan hankaloittaa joidenkin ihmisten (lue: naisten) työmarkkinoille pääsyä?

Oikea iso vääryys. Mutta mitä muuta porvarihallitukselta voi odottaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi