Kyllä ne vaan ultrissa katsoo sukupuolen vaikka eivät sitä vanhemmille kerrokkaan
Mä en halunnut tietää ollenkaan lapseni sukupuolta ja ei sitä koskaan kukaan mukamas tutkinutkaan.
synnytyksessä kuitenkin mies löysi hieman piilosta valmiina odottavan sinisen rannekkeen jossa oli mun nimi.
Joten kait ne oikeesti kattoo sukupuolet ja johonkin ne merkkaa, vai miten muuten meillekkään olis valmiiks kukaan osannut tehdä sinistä ranneketta odottamaan.
´Siitä vaan kun sanovat usein etteivät halua tuhlata aikaansa sukupuolen katsomiseen kun on tärkeämpiäkin asioita tutkittavana..
Ihmeellistä
Kommentit (32)
MEillä oli valmiina vaal. punainen ranneke, poika syntyi. Ja sen tiesimme jo etukäteen, koska kävime 4d-ultrassa. Eli sattumankauppaa nuo etukäteen tehdyt rannekkeet.
Kahdessa suunnitellussa sektiossa rannekke oli laitettu valmiiksi. Molemmilla kerroilla sininen rannekke. Toinen lapsi oli poika ja toinen tyttö. Kolmas lapsi (tyttö) syntyi päivystyksenä sektiolla ja hänellä ei ollut ranneketta valmiina. Syntymän jälkeen sai vaal-punaisen rannekkeen.
Nämä kättärillä alk. v 2001.
Ihan sattumaa toi rannekke on ap:llä ollut.
Mä sain lahjan sekä onnittelukortin kättäriltä keskimmäisen aikaan :D vaikka en synnyttänytkään häntä vaan hänet julmasti maailmaan leikattiin koska lääkärit eivät halunneet hänen kuolevan hapenpuutteeseen. Silti minut palkittiin runsailla lahjoilla. Kuka arvaa miksi???
poika tuli, vaal pun laitettiin vauvan jalkaan ja sininen vauvan ranteeseen.
siis kättärillä, vuosi 2005 ...
Vierailija:
MEillä oli valmiina vaal. punainen ranneke, poika syntyi. Ja sen tiesimme jo etukäteen, koska kävime 4d-ultrassa. Eli sattumankauppaa nuo etukäteen tehdyt rannekkeet.
Minä en ainakaan ilahtuisi, jos sairaalan henkilökunta alkaisi kaivaa sinistä ranneketta esille vain siksi, että on poika...
Kun synnytin Kättärillä 2003, saimme tyttöni kanssa siniset rannekkeet. En edes tullut ajatelleeksi, että niitä olisi muunkin värisiä.
Silti joku on voinut nähdä lapseni sukupuolen ultrassa, sitä en kiellä. Perussairauteni vuoksi kävin kontrolliultrissa viikolle 30 saakka.
panin merkille että oli sitten tyttö tai poika syntynyt niin meidän sairaalassa oli valkoinen ranneke.
lappu oli sitten sininen tai punainen joka laitettiin siihen vauvan kärryyn. siinä oli se pituus ja paino ja sukunimi.
Kyllä ne näkee sen sukupuolen, mutta eivät välttämättä " katso" eli 10 min myöhemmin eivät edes muista kumpi se oli. Näin mulle sanottiin....
Ei kyllä tullut niissä tuskissa mieleenkään mikään rannekkeen väri:-). En edes tiedä missä vaiheessa ne pojallemme pistivät rannekkeen käteen, ilmeisesti heti synnyttyään?
Ja ultrassa sanottiin esikoisesta, että tyttö on tulossa ja poika siis tuli! Odotan pikkukakkosta meille ja taas on tyttö luvatta:-) Tosin nyt näin itsekin ultrassa selkeästi yhtenäisen pyllyvaon, joka jatkui etupuolelle saakka ja rv oli silloin 28+
kyllä mulla oli ihan muut hommat mielessä silloin.
Miehelle oli vaan osunut se silmään ja kertoi mulle siitä vasta pojan syntymän jälkeen.
ap
että olen ainoa värit ja sukupuolet automaattisesti yhdistävä tyyppi:) Ei voi mitään:)
ap
sikiöaikana olis merkitystä. t. lääkäri
Pojilla yleensä jopa muutamaa senttiä isompi pää ja hartatkin leveämmät. Haluavatko ennakoida lapsen ulossaannin helppoutta tai vaikeutta?