Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Meteorologit saaneet vihapostia ja uhkauksia viileän kesän takia

Vierailija
15.08.2026 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000012205173.html

Huomaa että kansan kollektiivinen ÄO on laskenut kuin lehmän häntä. Luullaan että joku Foreca tai Ilmatieteenlaitos voi kontrolloida säätä ja pahaa pahuuttaan luovat kolean kesän, vaikka tilastollisesti ihan normaali suomalainen kesä 😃

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muistakaa, että näillä retardipaskoilla on äänioikeus 🤢😬

Äänestävät vihervassuja!

Vierailija
42/55 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellehullut on outoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla se sama joka ulisee täällä kylmästä kesästä. 😄

Vierailija
44/55 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muistakaa, että näillä retardipaskoilla on äänioikeus 🤢😬

Äänestävät vihervassuja!

Eivät, vaan persuja

Vierailija
45/55 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa että nuoret ihmiset ovat taas liikkeellä. 😂 Kylmä ja sateinen kesä oli vuonna 1987, tämä tämänvuotinen on suorastaan hikinen ja saharankuiva siihen verrattuna! Ainakin täällä Turussa, ja sillehän minä en mitään voi, jos jossain muualla on ollut toisin. Kantsii muuttaa Lounais-Suomeen, jos muualla on märkää ja kylmää. Nytkin meillä aurinko paistaa ja lämpötila on 23 astetta, ja kello vasta varttia vaille kaksitoista. Iltapäivällä lämpenee vielä lisää. 🥰

Viime kesänä Suomen kovimmat helteet olivat Pohjois-Suomessa ja Keski-Euroopassa oli viileää. Edelleen pitää paikkansa sanonta, että vuodet eivät ole veljeksiä.

Vierailija
46/55 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meteorologien vika mutta missä ne helteet on mitä lehdet paukutti tälle viikonlopulle? 22 tänään hgissä korkeimmillaan ei ole helle ja huomenna max 21.

Vierailija
47/55 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen keskilämpötila kesällä 2026 on kylläkin ollut keskiarvoa lämpimämpi.

-Meterologi

Vierailija
48/55 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, heillähän olisikin ollut kaikki mahdollisuudet laittaa vaikka minkälainen kesä mutta pahuuttaan tai pihiyttään eivät viitsineet.

hallituksen vika varmasti se on tämäkin  ja säästösyistä vähän viileämpi kesä. ei ollut meteorologien vika.

Vierailija
49/55 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meteorologien vika mutta missä ne helteet on mitä lehdet paukutti tälle viikonlopulle? 22 tänään hgissä korkeimmillaan ei ole helle ja huomenna max 21.

Meri on jäänyt tänä kesänä sen verran viileäksi, että merituuli estää hellelukemat Helsingissä. Olen huomannut, että merituulen päivälämpötiloja viilentävä vaikutus rannikolla aliarvioidaan usein sääennusteissa. Sisämaassa mm. Hyvinkäällä oli tänään hellettä (yli 25 astetta).

Vierailija
50/55 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks entinen kollega on vänissyt koko kesän ig-stooreissa, että ”ihan pska kesä en muista milloin olisi ollut näin kylmää ja märkää” ja lisänä oli kuvia hänestä vilttiin kääriytyneenä villasukat jalassa 😂😂😂 viime viikolla piti käydä Kroatiassa helteen ja maastopalojen hellittävänä. Hän on jo yli 50-vuotias ja säätilastoja katsellessa hänen elinaikanaan on ollut ainakin 11 tätäkin kesää ”paskempaa” kesää (paskimmat 81, 82, 87, 93, 08)

Itse olen uinut kesäkuusta tähän päivään joka viikko ulkona. Vaikka ilma olisin viileämpi, niin vedet on suht lämpimiä.

Vierailija
51/55 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa jo miten tyhmiä ja pidäkkeettömiä kansalaisia onkaan olemassa. 

Asun Tampereella ja minusta tämä kesä on ollut kiva, tyypillinen suomalainen kesä ja jopa helteinen jossain määrin. Sadepäivät kuuluvat meidän kesään ja nyt oli lämpimiä päiviä useampia jo kesäkuussa. Juhannuksenakin ihana sää. Omaan lomaan osui sekä pariviikkoinen suht helteinen jakso ja sitten lyhyempi tosi helle. En ymmärrä edes mitä tuo valittaminen koskee. Pitisikö lämpötilan olla koko ajan tasainen? Suomen kesän keskilämpötila on parissakympissä. Vääristääkö kaukomatkailu ihmisten odotushorisonttia?

Paikkakunnan mainitsin jos alueellisia eroja sattuisi tässä asiassa isosti olemaan. Onhan jossain voinut oikeasti sataa koko kesän.

Vierailija
52/55 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yks entinen kollega on vänissyt koko kesän ig-stooreissa, että ”ihan pska kesä en muista milloin olisi ollut näin kylmää ja märkää” ja lisänä oli kuvia hänestä vilttiin kääriytyneenä villasukat jalassa 😂😂😂 viime viikolla piti käydä Kroatiassa helteen ja maastopalojen hellittävänä. Hän on jo yli 50-vuotias ja säätilastoja katsellessa hänen elinaikanaan on ollut ainakin 11 tätäkin kesää ”paskempaa” kesää (paskimmat 81, 82, 87, 93, 08)

Itse olen uinut kesäkuusta tähän päivään joka viikko ulkona. Vaikka ilma olisin viileämpi, niin vedet on suht lämpimiä.

Kuluvaa kesää viileämpi kesä oli viimeksi vuonna 2017. Silloin esimerkiksi Tampereella oli koko vuonna vain yksi hellepäivä, joka oli toukokuussa. Tänä vuonna sentään oli kesä- ja heinäkuussa kumpanakin kuukautena muutama hellepäivä.

Vierailija
53/55 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikkä meitä turaaneita vaivaa? Natoonkin piti liittyä vastoin parempaa tietoa…

Liittymiseen oli vain yksi todellinen syy.

Vierailija
54/55 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni joskus kymmenkunta vuotta sitten, kun silloin sattui olemaan kesällä aika viileää ja sateista, niin kesälomien päättyessä moni haki saikkua "pahan mielen" vuoksi. Siitä oli silloin ihan lehtiuutisissakin.

Vierailija
55/55 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko paskan voisi laittaa tekoälyn hoitamaksi. Se voisi samalla arvioida prosentuaalista osumistarkkuutta jonkun laajemman aiemman datan perusteella. Ennusteet muuttuvat koko ajan epämääräisemmiksi vaikka tulisi olla toisinpäin.