Harmittaako kun ostit viime kesänä sen kalliin ilmastointilaitteen?
Kommentit (47)
Itse olen sitä mieltä, että ilmalämpöpumppu on hienointa mitä talotekniikkaan on viime aikoina tullut.
Tämän kesän olen myös ajanut harrasteautolla, jossa ei ole ilmastointia. Kyllä eron huomaa, perhana kun aamusta iltaan (ajan työni takia sillä autolla koko päivän) olet selkä märkänä ja tukka hiessä. Ihan höpöhöpöä nämä "eihän Suomessa tarvitse ilmastointia kuin pari päivää kesässä".
Vaikkei olisikaan helle tai aurinko paistaisi, ilmastointi kuivattaa ilmaa kivasti, se on loisto-ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
melkoista sähköntuhlausta
Kun ostin ilpin, mun vuosittainen sähkölasku pieneni.
Olen aina ihmetellyt vuodessa 365 päivää ja sitten ei pari hellepäivää pystytä olemaan ilman ilmastointilaitetta.
Vierailija kirjoitti:
Laitettiin ilmalämpöpumppu jälkikasvun pieneen opiskelija-asuntoonkin.
Omassa kodissa on 2 kpl ilmalämpöpumppuja. Olivat käytössä melkein joka päivä ihan viimepäiviin asti.
Ilmalämpöpumppu pitäis olla käytössä 24/7/365, ei sitä ole tarkoitus rämpätä päälle/pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaisi jos olisin haksahtanut yksiputkiseen huutavaan helvetinkoneeseen.
Mutta minä hankin oikean ilmastoinnin eli ilmalämpöpumpun.
Se on päällä aina ja pitää asunnossa valitsemani lämpötilan.
Suurimman ilon tuottaa se että ei koskaan tarvitse stressata kuumasta kodista, aina varma ilo kotiintulosta ;-)
Yksiputkinen toimii hyvin. En halua seinälle rumaa ilmalämpöpumppua. Siirrettävän saa piiloon vaatehuoneeseen, kun ei ole käyttöä.
Oletko niitä ihmisiä, jotka eivät halua avokeittiötä vaan erillisen keittiön, jotta voivat laittaa oven kiinni niin tiskivuoret ja sotkut eivät näy? Poissa silmistä, poissa mielestä?
Monta vuotta sitten jo ostin, ja on hyvä laite. 3 toimintoa, viilennys, tuuletus, ja kuivatus. Säädetty 22 asteeseen eikä paljoa ääntä pidä silloin kun ei viilennä. Viilentäessään tohisee mutta ei ole paha ääni. Hyvin rullaavat pyörät alla niin on helppo siirrellä talvisäilöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimman ilon tuottaa se että ei koskaan tarvitse stressata kuumasta kodista, aina varma ilo kotiintulosta ;-)
Yksiputkinen toimii hyvin. En halua seinälle rumaa ilmalämpöpumppua. Siirrettävän saa piiloon vaatehuoneeseen, kun ei ole käyttöä.
Oletko niitä ihmisiä, jotka eivät halua avokeittiötä vaan erillisen keittiön, jotta voivat laittaa oven kiinni niin tiskivuoret ja sotkut eivät näy? Poissa silmistä, poissa mielestä?
Keittiö on aina siisti, kuten koko asunto.
Öööö?
Tänä kesänä se otettiin käyttöön jo toukokuussa. Puoliso kärsii sairauksista, joissa liika lämpö aiheuttaa ongelmia.
Ei se huuda koko talvea, se otetaan pois käytöstä ja siirretään säilytykseen.
Meillä on ilmalämpöpumppukin, mutta pienen tilan jäähdytykseen tuo on tehokkaampi.
Ensinnäkin laite ei ollut kallis. Toisekseen, miten se on turha?
Koko ajan ollut käytössä, se raikastaa kivasti ilman, kun tahtoo nousta lämpö liian korkeaksi.
Vastaus sinun kysymykseesi: Ei harmita. Olen ajatellut ostaa toisenkin ja viedä sen mökille, kun siellä on ainoastaan tuuletin.
Asun ulkomailla toistaiseksi ja on kovassa käytössä. Ulkona 35 astetta ja sisällä 23 astetta. On kyllä tehokas laite. Ikkunaan hommasin eristeen Suomesta. Suosittelen Finfoamia.
Ilmalämpöpumppu on maailman paras keksintö. Kesällä viilentää ja/tai poistaa kosteutta. Talvella lämmittää ja sähkölasku on pienentynyt. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harmittaisi, jos asunnon vähäkin säilytystila hukkaantuisi tuollaisen pömpelin hautomiseen suurimman osan vuodesta. Ilmalämpöpumpulle sentään on käyttöä ympäri vuoden, ja tuolla eteisen seinällä se ei kyllä visuaalista ilmettä juuri häiritse. Varsinkin kun valinnut mallin, jossa on pieni ja siisti sisäyksikkö.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt vuodessa 365 päivää ja sitten ei pari hellepäivää pystytä olemaan ilman ilmastointilaitetta.
Pari päivää? Kokeilepa asua asunnossa, jossa on maaliskuusta syyskuuhun jokaisena edes yhtään aurinkoisena päivänä heittämällä yli 25 astetta ja oikeina hellepäivinä yli 30 astetta. Eikä ole mikään harvinainen asia Suomessa, jossa edelleenkin rakennetaan siitä näkökulmasta kuin aina olisi talvi ja paukkupakkaset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harmittaisi, jos asunnon vähäkin säilytystila hukkaantuisi tuollaisen pömpelin hautomiseen suurimman osan vuodesta. Ilmalämpöpumpulle sentään on käyttöä ympäri vuoden, ja tuolla eteisen seinällä se ei kyllä visuaalista ilmettä juuri häiritse. Varsinkin kun valinnut mallin, jossa on pieni ja siisti sisäyksikkö.
Säilytystilaa on enemmän kuin tarpeeksi. Tarvitsen vaan viilennyksen kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan riittävästi säilytystilaa. Harmi, ettei sinulla ole.
Kun on jo yli 60 vuotias on tottunut siihen että kesällä voi olla viikko pari hellettä. Mitäs tuosta. Sitten on.
Kun on tottunut ulkotöihin niin kotona makaillessa varjossa pikku helteet ei tunnu missään.
Kerrostalon katolla pikitöissä paahteessa voi vähän tulla hiki. Mutta kotona???
Voi teitä pullaposkia.
Vierailija kirjoitti:
Öööö?
Tänä kesänä se otettiin käyttöön jo toukokuussa. Puoliso kärsii sairauksista, joissa liika lämpö aiheuttaa ongelmia.
Ei se huuda koko talvea, se otetaan pois käytöstä ja siirretään säilytykseen.
Meillä on ilmalämpöpumppukin, mutta pienen tilan jäähdytykseen tuo on tehokkaampi.
Munkin puolisolla lämpö aiheuttaa ongelmia. Siksi meillä ollut käytössä jo yli 15 vuotta. Tänä vuonna ostettiin vihdoin uusi, hiljaisempi ja tehokkaampi. Valkoinen ja pieni, sopii sisustukseen.
Vierailija kirjoitti:
laitteen käyttöikä on todella pitkä. Aikaa ei lasketa kalenterista, vaan käyttötunteina. Tilankäyttö on huomioitu jo ostettaessa. Jokainen myös määrittelee ostostensa tarpeellisuuden itse.
No AP on sillai pikkuisen tyhmä, ettei osaa katsoa asiaa kuin hetkessä. Johan tuo kysymyskin sen kertoo.