lentopelkoisena ja raskaana lentokoneessa :(
voi ei, huomaan kauhukseni jännittäväni ihan tosi paljon tulevaa lentomatkaa jolloin olen rv 20. Itseasiassa itken iltaisin paniikkiani etukäteen. Normaalisti lentokoneessa otan konjakkia että pystyn edes jotenkuten hallitsemaan itseni. Onkohan ihan tosi epäitsekästä jos nytkin vaan tilaisin konjakin tai kaksi lennon aikana vaikka tiedän että lentokoneessa alkoholi nousee normaalia enemmän päähän :( Kysessessähän olisi siis nousuhumala joka haihtuu pian. Auttakaa, ei mitään moraalisaarnoja vaan jotain ymmärrystä kiitos...
Kommentit (14)
ja en kestä ajatusta että lento päättyy mereen, että kaikkien elämä päättyisi " turhaan" . enkä kestä ajatusta että minun aikuisena pitäisi vaan esikoiselle selittää että kaikki hyvin.. itken siist tätäkin kirjoittaessa. Miehellä ei mitään paniikkia, hänen varmaan olisikin se itse rauhallisuus vaikka mitä kävisi. t:ap
Myös alkoholi on todellinen uhka sikiölle. Älä lennä, jos pelkäät niin ettet selviä ilman viimaa koneessa. Joku tärkeysjärjestys kehiin, pliis.
Sulla kuitenkin lapset ja mies mukana =kaikki rakkaat ja tärkeät. Jos tiputte, niin kuolette kaikki ja kukaan ei jää tänne " yksin kärsimään" . Se on vaan niin et sit kun on koneessa, niin ei voi muutakun antaa mennä. Sit on turha ressata. Ja jos sulla esikoinen matkassa, niin sun on oltava vahva. Muuten siirrät lentopelkosi häneen.
että tuskin voit todeta toista " lentopelkovapaaksi" vain sen perusteella kuinka paljon hän tarvitsee alkoholia uskaltautuakseen koneeseen.
Pelko on subjektiivinen kokemus, pelätä voi vaikkei joisikaan alkoholia tai ottaisi rauhoittavia.
usko sen voimalla olevani nyt vahva. Äh saako raskaana olijat mitään rauhoittavia tms? Tää on liian väärä paikka kysyä tuota konjakkiasiaa kun tiedän sen olevan muutenkin vanha lääke myös raskaanaolijoille mutta mitä luulette noiden rauhoittavien suhteen? t:ap
sitä " henkisesti" soveltää tähän ?
Jos sulla on fiksu neuvolantäti, niin hän ottaa pelkosi tosissaan ja koittaa löytää jonkun ratkaisun ongelmaasi.
Tai jos et halua soittaan niin lainaa kirjastosta sellainen kirja kuin " Lentopelko hallintaan" (näin muistelisin, kirjoittajana suomalainen nainen) ja lueskele siitä rentoutumisharjoituksia ja muutenkin kirja on varsin asiallinen.
Tsemppiä!
kuvaamasilainen. Meneekö mahdollisesti kiva sukulaisvisiitti ihan pieleen lentojen pelossa? Onko se sen arvoista? Mutta jos päätätte edelleen lähteä reissuun, niin ei pari konjakkiryyppyä varmaankaan tuossa vaiheessa raskautta mitään suurta tuhoa lapsessa saa aikaan. Parempi kuitenkin ilman, niinkuin itsekin tiedät. Tsemppiä matkaan!
Oikeastiko edes harkitset rauhoittavien lääkkeiden syöntiä raskaana ollessasi? Ja tilassa johon itse vapaaehtoisesti itsesi laitat? Varmaan joitan mahd lääkkeitä on, jotka saisit jonkun lääkärin sulle kirjoittamaan, mutta ei milloinkaan voi olla 100% varma niiden vaikutuksesta sikiöön.
Itse ko. tilanteessaa joko A) peruisin reissun tai B) lähtisin ja ottaisin PIENEN siemauksen konjakkia (joka on varmasti paljon vaarattomampaa kuin joku rauhoittava lääke, siis sikiölle).
sitä käytetään myös vaikeisiin univaikeuksiin raskaana ollessa. On siis rauhoittava lääke. Kai se olis sellainen äärimmäinen ratkaisu, itse en sitä kyllä käyttäisi, tiedän vaan että sellanen on olemassa.
Itse olen lentopelkoinen (pahasti) ja lentänyt raskaana. Voisin lohduttaa, että olen kärsinyt raskaana koneessa paljon lievemmistä panikkioireista kuin muulloin, vaikken koneessa ole lääkitystä käyttänytkään. Itse olen kanssa aikaisemmin turvautunut alkoholiin ja rauhoittaviin, mutta raskaana lentänyt 4 kertaa ihan " puhtaana" .
Pidä itsesi lennon aikana puuhakkaana joko lapsen kanssa, lukemalla, kuuntelemalla radiota tms. En tiedä, mikä raskaudessa ainakin minun kohdallani teki sen, että paniikkikohtaus noustessa yms. oli paljon lievempää kuin normaalisti. Ajattelin paljon sitä, etten saa päästää itseäni kiihtymään liikaa koska masussakin silloin hermostutaan...
rauhoittavia käyttänyt joten aivan noviisina mietin olisko niistä ollut tähän tilanteeseen apu! Matkaa ei peruta koska oikeasti en jaksa sitä ruljanssia jos matka perutaan.. liian moni sukulainen on meitä odottamassa :). Täytyy kysyä neuvolasta mitä ne suosittaa, siis onko jotain rauhottavia määrätty missä tilanteessa raskaana oleville. Äitini on sairaanhoitaja ja kehoitti heti että konjamiinitillikka vaan. Tosin hänhän onkin vanhan kansan hoitsu (jo eläkkeellä) että ei taida ihan nykysuosituksiin aina ohjeet perustua. Lentopelkohan on järjetön pelko siinä mielessä että maanteillä sattuu onnettomuuksia enemmän, mut kai tämä on joku ihmisen ikiaikainen pelko " käsittämättömästä" matkanteosta, minulla vaan korostonut. netistä yritin hakea turvallista alkoholin rajaa ja yleinen käsitys taitaa olla se 1-2 annosta päivässä (ennenkuin tutkimuksissa on havaittu vaurioita _varmasti_tulevan). Eli jospa vaikka edes puolikas konjakki auttais rentoutumaan. Täytyy tosiaan hakea vielä kirjallisuutta yleensä lentopelosta, kun tuskin ainut olen tässä maailmassa... t:ap
Itse otan viinaa ja rauhottavia yhtäaikaa, että pystyn saamaan itseni koneeseen.
Sinä pärjäät tahdonvoimallakin, älä ota konjakkia kun kerran odotat. Se on sikiölle hermomyrkky ja sen sinä tiedät itsekin.