Jos kristinusko olisi totta, niin alkaisitko kristityksi?
Eli eräänä päivänä saisit sen vaatimasi Tieteellisen Todisteen että kristinusko ja se mitä Raamatussa lukee on totta. Alkaisitko sitten kristityksi, vai jatkaisitko elämääsi entiseen malliin?
Kysymys suunnattu pääsosin ateisteille ja agnostikoille.
Kommentit (33)
Pitäisi ensin saada oikein käännetty versio Raamatusta, ennen kuin pystyisi päättämään. Itse asiassa olisi mielenkiintoista saada sellainen muutenkin.
En ole miettinyt asiaa. Kiitän kuitenkin Saria ja Päiviä, että viinaa saa nyt myös sunnuntaisin ja vahvat juomat ovat lähikaupassani.
Olen rukoillut jo vuosia, että ehtoollisviini vaihtuisi paremman makuisempaan. Rukouksiini ei ole vastattu.
Ap:llä menee nyt tiede ja uskonto sekaisin. Uskonto on uskomusta. Tiede on tiedettä. Jos uskonnosta tehdään tiedettä, sehän ei ole enää uskon kysymys.
Tuloni eivät riittäisi. Tekopyhyyden varmaan oppisin sekä vääräuskoisten tuomitsemisen.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ensin saada oikein käännetty versio Raamatusta, ennen kuin pystyisi päättämään. Itse asiassa olisi mielenkiintoista saada sellainen muutenkin.
No tämä. Puolet nykyisestä kristinuskosta on vinksallaan, kun äijät vähän päättivät fiksailla kirjoituksia naisia alistaakseen.
Olen saanut jo vedenpitävät todisteet omin silmin. Muut eivät niitä tuskin uskoisi kun ovat myös yliluonnollisia asioita
En tiedä, mitä tarkoittaa olla kristitty, niin hankala tuon tarkemmin sanoa
Meinaatko ap, että raamattu on satua? Mietis nyt kaksi kertaa. Kuinka paljon tuohon aikaan kirjoitettiin fiktiivisiä satukirjoja? Ja vaikka olisikin, niin miten selitetään, että joku olisi voinut siihen maailman aikaan ”keksiä” noin mittavan satukokoelman?
Eli eiköhän noille teksteille jonkinlainen totuuspohja löydy.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa.
Ainoa rehellinen vastaus tähän asti.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko ap, että raamattu on satua? Mietis nyt kaksi kertaa. Kuinka paljon tuohon aikaan kirjoitettiin fiktiivisiä satukirjoja? Ja vaikka olisikin, niin miten selitetään, että joku olisi voinut siihen maailman aikaan ”keksiä” noin mittavan satukokoelman?
AP on huomannut, että monet perustelevat uskomattomuutta sillä ettei ole todisteita. Ajatusleikkinä onkin, että mitäs jos tulisi sellainen todiste mitä on kaipaillut. Alkaisiko sitten kristityksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä. Puolet nykyisestä kristinuskosta on vinksallaan, kun äijät vähän päättivät fiksailla kirjoituksia naisia alistaakseen.
Saisimmeko top-3 muutokset?
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen totuuspohja kuin Kalevalan tarinoille tai muille kansansaduille.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä tarkoittaa olla kristitty, niin hankala tuon tarkemmin sanoa
Lyhyesti että omistaisit elämäsi Jeesuksen seuraamiselle ja pyrkisit elämään Raamatun opetusten mukaan.
Raamatullisessa kristinuskossa, verrattuna muihin uskontoihin, elämänfilosofioihiin ja - katsomuksiin (maailmanlaajuisesti) on se ero, että ihminen ei saavutakaan täydelisyyttä ja jumalallisuutta/tietoa itsessään, vaan armosta uskon kautta Kristukseen pelastuu. Ja tämä Pyhän Hengen synnyttämä usko muuttaa ihmistä Kristuksen kaltaisuuteen, mutta ei koskaan "täydelliseksi ihmiseksi", sellaista ei maallisesti ole, vaan aidosti armon alla, kiitollisena Kristuksen sovitustyöstä ihmiset muuttuvat ja kasvavat Kristuksessa.
Voi kuule. Ryhdyin persuksi kun luulin saavani euron menovettä.
En, nettitestien mukaan minulle sopivin uskonto olisi buddhalaisuus.
No pakko kai se olisi jos ei halua Saatanan munaa perseeseen ikuisiksi ajoiksi.