Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mikä tämä on, että melkein eläkeikäiset käyvät festareilla? Ennen nuoret kävi

Vierailija
14.08.2026 |

Mua vähän harmittaa nuorten puolesta, että ikuista nuoruutta tavoittelevat käyvät festareilla nuorisokuteissa ja postaavat ryhmäselfieitä ja ovat niin nuorta, niin nuorta ja niin äänekästä juhlijaa. Tutut kysyivät mua mukaansa viikonlopuksi Helsinkiin. Juu ei. 

N62

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa vaivaa työntää korkeintaan keskivertoon musaan 170 euroa. Sitten vielä pitäisi syödä ja jotkut haluavat juoda ja tadaa, yksi päivä maksaa helposti 250 euroa. Jos joku (iästä riippumatta) sellaisesta nauttii niin antaa mennä vaan, mutta ymmärrän täysin, miksei festareilla näy niin paljoa nuoria. Ei kuulu nuorten kulttuuriin festarit tai juominen ja toinen on budjetti. 250 euroa on iso raha, moni käyttää sen mieluummin johonkin muuhun.

Vierailija
22/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä. Mutta festareista saa tykätä kaiken ikäiset, ei siihen tarvi "leikkiä nuorta". Nykyajan 60-70 vuotiaat ovat rokkikansaa.

Ou jee Hurriganes

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen juttua tämä on? Ei siellä ikärajoja ole. Sinne saa vapaasti mennä ketkä tykkää. Itse kävin pareillakin festareilla tänä kesänä, ja olen 52-vuotias nainen. Ne käy jotka tykkää, iästä viis. Ne joita ei kiinnosta, ei käy.

Vierailija
24/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä. Mutta festareista saa tykätä kaiken ikäiset, ei siihen tarvi "leikkiä nuorta". Nykyajan 60-70 vuotiaat ovat rokkikansaa.

Ou jee Hurriganes

Ou jee Led Zeppelin, ou jee Motörhead, ou jee Megadeth, ou jee Sex Pistols, ou jee Aerosmith. Tässä muutama.

Vierailija
25/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt joskus teknoreiveissäkin mummo- ja pappaikäisiä. Harvemmin ihan noin vanhoja, mutta tosi hienoa, että jotkut jaksavat vielä vanhempanakin

N25

Vierailija
26/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikä täyttyy ensi keväänä. Tänä kesänä olin kahdesti festareilla. En tiennyt, ettei tämän ikäiset saisi osallistua. Hyvä etten tiennyt, oli mukavaa!

Vierailija
27/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika muuttuu ja ihmiset myös. Mun isovanhemmat oli raskaan maatalotyön jäljiltä viiskymppisinä keinutuolikamaa, saatiin lahjaksi kävelykeppi. Itse täytän 50v tänä vuonna ja kävin festareilla tänäkin kesänä, vaikka en nuorena käynytkään.

Vierailija
28/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä ja lähes kaikki kuuntelemani artistit ovat jo edesmenneitä. Vielä 80 ja 90-luvulla olisi joitakin ollut mahdollisuus kuulla festareilla, enää ei. Joten en käy festareilla.

Ehkä sieltä festareilta voisi löytyä uusia artisteja joita kuunnella?

Vierailija
29/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki rahat on kuusi/seitsenkymppisillä. Kuulemma nuorien homma on ottaa velkaa heidän elättämisekseen, näin sanoi joku ekonomi lehdessä.

Kansantalous toimii kuulemma niin, että velkaa on joko yksityisellä sektorilla tai julkisella sektorilla. Kummatkin ei voi olla velattomia, muuten ei raha liiku taloudessa mihinkään. 

Vierailija
30/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ovatkin nimenomaan keski-ikäisten festarit, porukka siellä n 40-60 vuotiaita.

Vierailija
31/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos festareilla soittaa keski-ikäisten suosikkibändejä niin miksei niitä saisi keski-ikäiset käydä kuuntelemassa? 

No minä kuuntelin kotona musiikkia viikonloppuiltana yhden kerran mieluista musiikkia kuulokkeilla, niin perässä vedettävä lasteni isä tuli vinkumaan siitäkin jopa. Että näköjänsä ajat ovat muuttuneet.

Vierailija
32/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika muuttuu ja ihmiset myös. Mun isovanhemmat oli raskaan maatalotyön jäljiltä viiskymppisinä keinutuolikamaa, saatiin lahjaksi kävelykeppi. Itse täytän 50v tänä vuonna ja kävin festareilla tänäkin kesänä, vaikka en nuorena käynytkään.

Minun äiti sai itseveistetyn kävelykepin kaveriltaan ja sen mieheltä synttärilahjaksi 80-luvun loppupuolella. Äiti teki siitä polttopuuta. Äiti aikoi antaa kaverilleen seuraavaksi synttärilahjaksi rollaattorin.

Vierailija
33/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äiti sai itseveistetyn kävelykepin kaveriltaan ja sen mieheltä synttärilahjaksi 80-luvun loppupuolella. Äiti teki siitä polttopuuta. Äiti aikoi antaa kaverilleen seuraavaksi synttärilahjaksi rollaattorin.

Lisään vielä että tämä kävelykeppi oli 50-vuotiaalle veistetty lahja. Helekatin paksukin ja painava vielä.

Vierailija
34/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulta jotenkin pois?

Vierailija
35/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laillista eli voi käydä. 

Vierailija
36/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen ja käyn lähes joka viikko katsomassa jotain artistia tai DJ:tä. Tänä kesänä olen käynyt viidet festaritkin (Asun Amsterdamissa, jossa musiikkitarjonta on huomattavasti monipuolisempaa ja helpommin saavutettavissa kuin Suomessa.)

Vierailija
37/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kesä käyn eri festareilla  suomessa ja ulkomailla. Vaihdellen esim; Ruissi, Tikkurila, Flow, Ilosaari, Weekend, Tomorrowland ym. N47

Vierailija
38/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla ei ole rahaa käydä, meillä on.

Vierailija
39/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tosiasiassa minä lähentelen eläkeikää. Festareilla kävin viimeksi parikymppisenä. Sen jälkeen en ole kerennyt. Ruuhkavuodet lasten ja kodin hoitamisessa, työssä käyminen ja opiskelu työnkin ohella.

Sitä minä kummastelen, että miten lapsiperheen äidit ja isät ehtii ravaamaan näissä festareissa.

Kiillota, kiillota kyllä se kruunun kiiltämään saat.

Vierailija
40/46 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki rahat on kuusi/seitsenkymppisillä. Kuulemma nuorien homma on ottaa velkaa heidän elättämisekseen, näin sanoi joku ekonomi lehdessä.

Kansantalous toimii kuulemma niin, että velkaa on joko yksityisellä sektorilla tai julkisella sektorilla. Kummatkin ei voi olla velattomia, muuten ei raha liiku taloudessa mihinkään. 

Ap voisi olla iloinen että liikkuvat, kenties joraavat eikä hetkeen vielä tarvi maksaa niitä laitosssänkyyn. Omalla rahallaan todennäköisesti. Ihan nuoret alle 18vee voi kiusaantua, kun muistuttaa lian läheisesti omia vanhempia. Niille limufestarit. Muuten on hyvä tottua että on kaiken ikäisiä ja kaiken tapaisia tyyppejä. Suuri osa on kuitenkin jo parkissa rollaattorinsa kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä