Auttakaa minua ymmärtämään, miksi minua seuraa vuodesta toiseen haave itsemurhasta, jonka toteuttaisin?
En ole masentunut enää ja voin hyvin mutta silti kuoleman toiveita on, ei kuitenkaan niin usein kuin aiemmin.
Haaveilen usein sellaisesta hetkestä, että menen mökille. Siellä on järvi, laituri ja sauna. Siellä on raikas vähän viileähkö sää, loppukesää tai alkusyksyä. Saan tuntea tuulen ja ilman raikkauden, hengittää sitä. Sauna on päällä, minulla on alkoholia (olen raitis oikeasti), tupakkaa (en polta) ja paljon kaikkea ruokaa mistä pidän. Nautin kaikesta mitä siellä on, kuuntelen musiikkia, rakastan olla luonnossa ja itsekseni. Annan elää itseni vapaana pari päivää ja sitten tapan itseni sinne.
Tämä haave on ollut minulla jo pitkään. En kuitenkaan aio toteuttaa sitä. Mistä tällainen oikein tulee tai siis onko teillä muillakin tällaisia mietteitä ulos pääsystä?
Kommentit (31)
Jykevin keino välttää ottamasta vastuu itsestään.
Kasvaako mökkirannalla Datura aka hulluruoho?
Otat muutaman kukan tai siemeniä, syöt niitä niinpaljon kuin pystyt.
Saat elämäsi pahimman painajaishallusinaatiot ja kuolet myrkytykseen.
Ei mitenkään rauhallinen tapa lähteä mutta ainakin mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla elämänmittainen kuolemanhalu on tullut siitä, kun se elämänmalli, jota mulle pienestä pitäen tarjoiltiin, ei vain kertakaikkiaan ollut sellainen, jossa olisin halunnut elää. Että ihmissuhteet, jossa minua ei haluta eikä rakasteta olisivat normaaleja ja se rakkaudettomuus pitäisi vain hyväksyä ja esittää maailmalle kuin kaikki olisi normaalia. Että pysyn turvassa vain, jos miellytän muita. Sitten tätä esityksen hyväksyntää kutsutaan rakkaudeksi ja tyhjää, rakkaudetonta olemista elämäksi ja minä siinä kaiken keskellä olen muka todellinen minä. Ja vtut.
Minusta tuo on hienoa, että tunnistat ja näet tuon kaiken. Olen itse huomannut tässä elämässä, että harva ymmärtää edes kyseenalaistaa sitä kuka oikeasti on kaiken sen opitun ohjauksen takana. Minua on helpottanut se, että olen päästänyt irti kaikista niistä ihmissuhteista ja mennyt täysin omia polkujani. Elän erilaista mutta omanlaista elämääni ja olen siihen tyytyväinen, että olen niin päättänyt tehdä vaikka on tietenkin ajoittain raskastakin mutta ainakin koen olevani oma itseni niin hyvin kuin kykenen. Ap
Minulla sama. Elämässä ja parisuhteessa välillä niin raskaita asioita, että ilman masennustakin haaveilen siitä, että se kaikki tuska loppuu. Olen minäkin miettinyt täsmälleen, miten ja missä sen tekisin. Ajatus tuntuu jotenkin todella lohduttavalta.
Ja koskaan en sitä siltikään aio tehdä. Lasteni vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa vähän minun kirjoittamaltani: päättäisin päiväni pienellä erämaajärvellä, paikassa, jossa olen ollut kaikkein onnellisin. Katselisin sumuiselle järvelle ja kuuntelisin läheisellä suolla lähtöä tekeviä kurkia. Martainen maa tuoksuisi havuilta ja happamalta, lähestyvältä roudalta. Lukisin lempikirjani viimeisen kerran ja lähtisin.
Minulla on kylläkin keskivaikea masennus, joten ehkä se vaikuttaa asiaan. Haluaisin kuolla, koska paranin syömishäiriöstä, ja painoni nousi normaaliin ja pikkuisen ylikin. Ironista, että paranin vain elääkseni elämää, jota en enää halua.
🐷
Ajan energiat ovat voimakkaat ja vaikuttavat ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama. Elämässä ja parisuhteessa välillä niin raskaita asioita, että ilman masennustakin haaveilen siitä, että se kaikki tuska loppuu. Olen minäkin miettinyt täsmälleen, miten ja missä sen tekisin. Ajatus tuntuu jotenkin todella lohduttavalta.
Jatkan vielä, kun luin ketjua. Juuri tuo, että sitä on vaan niin väsynyt kaikkeen, että haluaisi pois. Niin uupunut että haaveilee siitä hetkestä, kun saa jättää hyvästit kaikelle ja lopettaa tähän. Rakkaassa paikassa ja maisemassa. Että kiitos kaikesta, nyt minä lähden. Voi, miten ihanalta se ajatus tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä, kun luin ketjua. Juuri tuo, että sitä on vaan niin väsynyt kaikkeen, että haluaisi pois. Niin uupunut että haaveilee siitä hetkestä, kun saa jättää hyvästit kaikelle ja lopettaa tähän. Rakkaassa paikassa ja maisemassa. Että kiitos kaikesta, nyt minä lähden. Voi, miten ihanalta se ajatus tuntuu.
Jos jotakin voi kutsua kauniiksi suruksi, niin tätä. Oikeaan aikaan tapahtuvaa luopumista, joka tuntuu haikealta mutta hyvältä. Ajatuksen tasolla tämä on surullista, kokemustasolla ainoastaan huojentavaa ja rauhoittavaa. On kuin universumi kuiskaisi: "Lupa myönnetty, lepo. Tervetuloa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jotakin voi kutsua kauniiksi suruksi, niin tätä. Oikeaan aikaan tapahtuvaa luopumista, joka tuntuu haikealta mutta hyvältä. Ajatuksen tasolla tämä on surullista, kokemustasolla ainoastaan huojentavaa ja rauhoittavaa. On kuin universumi kuiskaisi: "Lupa myönnetty, lepo. Tervetuloa kotiin.
Oikeaan aikaan, kuten vaikean sairauden uuvuttamana. Omat tunteet eivät ole vaikea sairaus, kaikkea muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeaan aikaan, kuten vaikean sairauden uuvuttamana. Omat tunteet eivät ole vaikea sairaus, kaikkea muuta.
Omat tunteet voivat johtua mm. vaikeasta sairaudesta.
Täydellisen rauhan ja levon kaipuu.