Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehokas keino verensokerin hallintaan

Vierailija
14.08.2026 |

Aina ruokailun jälkeen n. 20 minuuttia kävelyä, (kunto)pyöräilyä, kevyiden painojen nostelua, tanssia, imurointia, käytännössä ihan mitä vaan liikettä joka aktivoi lihaksia.

Toimistotyössä se voi olla vaikka kävelymatto.

Tämäkin asia piti itse keksiä ja löytää, en ole ikinä kuullut lääkärien suosittelevan tätä enkä ymmärrä miksi.

Elimistö ottaa ravinnon sokereita suoraan lihasten polttoaineeksi jolloin verensokeri ei nouse läheskään niin korkealle kuin jos jäisi istumaan tai makaamaan ruuan päälle. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ykköstyypin diabeetikko. Eilen sokerit pääsivät nousemaan aamulla lähes 20 millimooliin kun söin kaksi ruisleivänviipaletta ja omenan. Kamalaa. Tänään söin pekonimunakkaan, ja tiedän että pärjään mainiosti pitkälle iltapäivään, ja verensokeri näyttää tasaista viivaa. Minkäs teet. Alkoholi on toinen sokerien tasaaja. Minkäs teet. 

Ei auta kuin tasapainotella. Onneksi on myös ruokaa joka on vähähiilihydraattista ja terveellistä ja suhteellisen hyvää. Esimerkiksi kala. 

Vierailija
22/25 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lääkärit ovat sanoneet että syömisen jälkeen kävellään tuhat askelta. Siksi työkaverien kanssa menemme aina lounaan jälkeen pienelle kävelylle. Meillä on tunnin ruokatauko. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös kehittää lihaskuntoa niin sokerinkestävyys paranee pysyvästi

Vierailija
24/25 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös kehittää lihaskuntoa niin sokerinkestävyys paranee pysyvästi

Kyllä ehdottomasti. Viimeistään keski-iässä ois hyvä aloittaa jos ei oo sitä ennen harrastanut.

Vierailija
25/25 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä havahduin tähän asiaan hiljattain kun oon 50v ja vahva sukurasite kakkostyypille. Toivon että aterioiden jälkeinen liikkuminen yhdistettynä voimaharjoitteluun sekä tietenkin järkevä ruokavalio vois ainakin lykätä tautia myöhemmäks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme