Minkälainen sähkösopimus
Kiinteä vai määräaikainen, pörssi?
Onko kenelläkään sitä kertavaihtoa määräaikais sopparissa?
Kommentit (31)
Kiinteä. En ole jaksanut kilpailuttaa kun oon vähän tyhmä noissa asioissa.
Pörssi, sähköauto on suurin kuluttaja ja se lataa älykkäästi halvimpaan aikaan
Vierailija kirjoitti:
Määräaikainen kiinteä hinta, ei mitään vippaskonsteja.
Sama, ei kiinnosta kytätä kellosta koska voi esim. käydä saunassa (meillä on Harvian Aina Valmis kiuas) tai laittaa tiskikoneen tai pyykkikoneen päälle. Elämässä kun on muuta paljon tärkeämpää kuin sähkön hinnan kyttääminen.
Vierailija kirjoitti:
pörssi on halvempi jos pystyt käyttämään isompia kodinkoneita illalla tai aamulla. mun mielestä hyvä artikkeli tästä aiheesta on varti.fi/tietopankki/porssisahko-vai-kiintea-sahkosopimus
Ei vaan yöllä ja päivällä. Sähkö on kalleinta 7-9 ja 17-21 noin vuorokausirytmin mukaan arvioiden.
Tavallinen kiinteähintainen, sähkölämmitteinen talo niin pitää pelata varman päälle.
Just vaihdoin pörssin kiinteähintaiseen määräaikaiseen. Ei tule niin isoja ylläreitä, kun pitää lämmittää osittain pumpulla ja osittain peruslämmöt sähköpattereilla. Kellarin vesipumppu ja lämminvesivaraaja saunassa.
Pörssin otin kun muutin. Eipä sitä tässä yksiössä paljon kulu kun lähinnä jääkaappiin ja tietokoneeseen.
kaikki jotka vastaa kiinteä ei ajattele kesän hintoja. ajatelkaa koko vuotta ja säästöä
Vierailija kirjoitti:
kaikki jotka vastaa kiinteä ei ajattele kesän hintoja. ajatelkaa koko vuotta ja säästöä
Talvella kuluu sähköä 2/3 vuoden kulutuksesta, joten kiinteä on.
Kiinteä soppari on Kokkolan Energialta, hinta vaihtuu 4 kertaa vuodessa. Viimeisin lasku oli 17€. Neliöitä 85, rivari ja maalämpö. Ei tuohon hintaan jaksa edes kytätä sammuttaako joka koneen ja lampun aina heti vai hetken päästä.
Mulla on kiinteääkin kiinteämpi toistaiseksi voimassaoleva. Pieniin asuntoihin on mahdollista saada tällaisia kuukausimaksullisia, onkohan se vuosikatto 1500 kWh ja sen yli menevä sitten joku hinta per kWh. Mulla ei kyllä mene kun 45-55 kWh / kk.
Hinta on 16,90 per kk. Varmaan kallis verrattuna siihen, jos olisi mielenkiintoa yhtään kikkailla, mutta tämä on pienituloiselle hyvä, kun ei ikinä tule ylläreitä.
Mulla kiinteä syyskuun loppuun ja jatkan pörssillä. Marraskuussa vaihdan johonkin kiinteään kun tulee black friday tarjoukset.
Olen vertaillut kiinteää ja pörssiä. Kyllä tuo kiinteä 7,49 snt/kwh on paras. Haluan nukkua yöni miettimättä sähkölaskua.
Vierailija kirjoitti:
Olen vertaillut kiinteää ja pörssiä. Kyllä tuo kiinteä 7,49 snt/kwh on paras. Haluan nukkua yöni miettimättä sähkölaskua.
Ja mistä tuo hinta. Voisn ottaa minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon hintaan ei kyllä saa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly näyttää ettei saa mistään. Oletko huomioinut että hinnat muuttuu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuosi nosti pösän kalliimmaksi kuin kiinteän ja ensi talveksi lupaillaan keulintaa taas.
pörssi on halvempi jos pystyt käyttämään isompia kodinkoneita illalla tai aamulla. mun mielestä hyvä artikkeli tästä aiheesta on varti.fi/tietopankki/porssisahko-vai-kiintea-sahkosopimus