Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen sähkösopimus

Vierailija
14.08.2026 |

Kiinteä vai määräaikainen, pörssi?

Onko kenelläkään sitä kertavaihtoa määräaikais sopparissa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pörssi on halvempi jos pystyt käyttämään isompia kodinkoneita illalla tai aamulla. mun mielestä hyvä artikkeli tästä aiheesta on varti.fi/tietopankki/porssisahko-vai-kiintea-sahkosopimus

Vierailija
2/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteä. En ole jaksanut kilpailuttaa kun oon vähän tyhmä noissa asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssi, sähköauto on suurin kuluttaja ja se lataa älykkäästi halvimpaan aikaan

Vierailija
4/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen kiinteä hinta, ei mitään vippaskonsteja. 

Vierailija
5/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräaikainen kiinteä hinta, ei mitään vippaskonsteja. 

Sama, ei kiinnosta kytätä kellosta koska voi esim. käydä saunassa (meillä on Harvian Aina Valmis kiuas) tai laittaa tiskikoneen tai pyykkikoneen päälle. Elämässä kun on muuta paljon tärkeämpää kuin sähkön hinnan kyttääminen.

Vierailija
6/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pörssi on halvempi jos pystyt käyttämään isompia kodinkoneita illalla tai aamulla. mun mielestä hyvä artikkeli tästä aiheesta on varti.fi/tietopankki/porssisahko-vai-kiintea-sahkosopimus

Ei vaan yöllä ja päivällä. Sähkö on kalleinta 7-9 ja 17-21 noin vuorokausirytmin mukaan arvioiden.

Vierailija
7/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen 24kk voimassa vielä reilun vuoden.

Vierailija
8/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen kiinteähintainen, sähkölämmitteinen talo niin pitää pelata varman päälle.

Vierailija
9/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vaihdoin pörssin kiinteähintaiseen määräaikaiseen. Ei tule niin isoja ylläreitä, kun pitää lämmittää osittain  pumpulla ja osittain peruslämmöt sähköpattereilla. Kellarin vesipumppu ja lämminvesivaraaja saunassa.

Vierailija
10/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssin otin kun muutin. Eipä sitä tässä yksiössä paljon kulu kun lähinnä jääkaappiin ja tietokoneeseen.

Vierailija
11/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki jotka vastaa kiinteä ei ajattele kesän hintoja. ajatelkaa koko vuotta ja säästöä

Vierailija
12/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki jotka vastaa kiinteä ei ajattele kesän hintoja. ajatelkaa koko vuotta ja säästöä

Talvella kuluu sähköä 2/3 vuoden kulutuksesta, joten kiinteä on. 

Vierailija
13/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteä soppari on Kokkolan Energialta, hinta vaihtuu 4 kertaa vuodessa. Viimeisin lasku oli 17€. Neliöitä 85, rivari ja maalämpö. Ei tuohon hintaan jaksa edes kytätä sammuttaako joka koneen ja lampun aina heti vai hetken päästä. 

Vierailija
14/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kiinteääkin kiinteämpi toistaiseksi voimassaoleva. Pieniin asuntoihin on mahdollista saada tällaisia kuukausimaksullisia, onkohan se vuosikatto 1500 kWh ja sen yli menevä sitten joku hinta per kWh. Mulla ei kyllä mene kun 45-55 kWh / kk. 

Hinta on 16,90 per kk. Varmaan kallis verrattuna siihen, jos olisi mielenkiintoa yhtään kikkailla, mutta tämä on pienituloiselle hyvä, kun ei ikinä tule ylläreitä. 

Vierailija
15/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kiinteä  syyskuun loppuun ja jatkan pörssillä. Marraskuussa vaihdan johonkin kiinteään kun tulee black friday tarjoukset.

Vierailija
16/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vertaillut kiinteää ja pörssiä. Kyllä tuo kiinteä 7,49 snt/kwh on paras. Haluan nukkua yöni miettimättä sähkölaskua.

Vierailija
17/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vertaillut kiinteää ja pörssiä. Kyllä tuo kiinteä 7,49 snt/kwh on paras. Haluan nukkua yöni miettimättä sähkölaskua.

Ja mistä tuo hinta. Voisn ottaa minäkin.

Vierailija
18/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon hintaan ei kyllä saa nyt.

Vierailija
19/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly näyttää ettei saa mistään. Oletko huomioinut että hinnat muuttuu koko ajan.

Vierailija
20/31 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuosi nosti pösän kalliimmaksi kuin kiinteän ja ensi talveksi lupaillaan keulintaa taas.