Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Semper soija

25.05.2007 |

Hei.

Neidillämme todettiin maito-allergia. Onko kellään tietoa paljonko Semperin soija-valmiste maksaa? B-lausuntoa ei lääkäri vielä kirjoittanut koska äidinmaitoa vielä riittää.

Vaatiiko Kela aina maitoaltistuksen korvaukset saadakseen? Meidän lääkäri meinasi että todettu allerginen reaktio sekä ihoprick riittävät?

Lääkäri oli myös sitä mieltä ettei mun oo tarpeellista aloittaa itse maidotonta dieettiä, mitä kyllä hiukan ihmettelen...

Miten teillä muilla?

Kiitos tiedoista.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katju77:

Hei.

Neidillämme todettiin maito-allergia. Onko kellään tietoa paljonko Semperin soija-valmiste maksaa? B-lausuntoa ei lääkäri vielä kirjoittanut koska äidinmaitoa vielä riittää.

Vaatiiko Kela aina maitoaltistuksen korvaukset saadakseen? Meidän lääkäri meinasi että todettu allerginen reaktio sekä ihoprick riittävät?

Lääkäri oli myös sitä mieltä ettei mun oo tarpeellista aloittaa itse maidotonta dieettiä, mitä kyllä hiukan ihmettelen...

Miten teillä muilla?

Kiitos tiedoista.

Soijakorvikkeet maksavat noin 4¿/l. Meillä on käytössä Nutri-Soija, joka maksaa 11¿/purkki (3,5l). Hinnoissa ei käsittääkseni ole merkittävää eroa. Kela on muutama vuosi sitten tiukentanut linjaansa ja pelkkä Pricin tulos ei enää riitä, eli erikoislääkärin valvonnassa tehty/aloitettu maitoaltistus tarvitaan Kela-korvausta varten. Ellei teillä tarvita maitoaltistuta, on kyseesä joku tosi erikoinen poikkeus. Mua harmittaa, sillä olemme odottaneet jo 2kk maitoaltistukseen pääsyä. Jatkuvan sairastelun vuoksi olemme jo 3 kertaa joutuneet siirtämään maitoaltistusta. Omakustanteisesti ostamme korviketta hamaan tulevaisuuteen.

Vain osalla äideistä maitoproteiinia eritttyy äidinmaitoon, joten ellei tyttösi reagoi äidinmidon kautta, ei imetysdieettiä tarvita. Esim. itse olen voinut käyttää maitotuotteita normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla