Opiskelijat käyvät lainarahalla syömässä ravintoloissa useita kertoja viikossa
Opiskelijat kuulemma käyttävät lainarahaa siihen, että voivat syödä ravintoloissa useasti viikossa ja asua kalliissa asunnoissa. Mitä on käynyt nuorten taloustaidoille?
Lainaa käytetään esim autoon tai asunnon nostoon, ei mihinkään ravintolaruokaan tai luksusasunnon vuokraan.
Kommentit (9)
Joo jos unicafe on ravintola ja kallis asunto on hoas.
Lainarahalla myös asutaan sellaisissa kaupungeissa, joissa ei olisi ilman lainaa rahaa asua. Jos ei ole varaa asua Helsingissä, niin saisi asua jossain muualla.
Niin? Entä sitten? Minä tein noin jo ysäriillä. Opintolaina meni tilavassa asunnossa asumiseen, hyvin syömiseen ja bilettämiseen. Enkä ole kyllä ikinä sitä katunut. Nuoruus on vain kerran, siitä kannattaa nauttia täysillä! Siinähän se opintolaina tuli työn ohessa lähes huomaamatta maksettua pois myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Entä sitten? Minä tein noin jo ysäriillä. Opintolaina meni tilavassa asunnossa asumiseen, hyvin syömiseen ja bilettämiseen. Enkä ole kyllä ikinä sitä katunut. Nuoruus on vain kerran, siitä kannattaa nauttia täysillä! Siinähän se opintolaina tuli työn ohessa lähes huomaamatta maksettua pois myöhemmin.
Nykyään ei vaan saa töitä, ja ennätysmäärät lainaa menee ulosottoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei vaan saa töitä, ja ennätysmäärät lainaa menee ulosottoon
Osa lainasta kuitataan, kun valmistut määräajassa.
Jos et saa töitä, Kela maksaa lainan korot. Opistolainasta ei voi joutua ukosottoon, koska valtio on sen taannut. Pankki ei siis ainakaan voi hakea varatonta, työtöntä henkilöä opintolainarästien takia ulosottoon.
Auto se vasta onkin järkevä kohde ottaa lainaa. 😂 Parin vuoden kuluttua se velkaromukasasi on arvoton siihen nähden mitä se oli uutena.
Jos ravintolassa syöminen tuo enemmän sisältöä elämään kuin jokin v*tun Mersu, niin kuka siihen on mitään sanomaan? Jokainen viihtyy tavallaan. Toiset autoja ostellen ja toiset ravintolassa syöden.
Minulla ei tulisi mieleenkään ottaa lainaa ja mennä sillä rahalla ravintolaan. Ruokaa voi laittaa kotona.