Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidossa

Vierailija
13.08.2026 |

Olin pari viikkoa takaperin sairaalassa osastolla infektion vuoksi. Jouduin olemaan osastolla 3vrk ennen kotiutumista. 

Kaikki meni kaikinpuolin hyvin. Henkilökunta oli asiantuntevaa sekä ystävällistä mutta, ne mieshoitajat. Mieshoitajat ahdistivat minua vahvasti pelkällä läsnäolollaan. Mitään sopimatonta ei tapahtunut, he eivät kiltäessä minuun kajonneet mutta minua ahdisti heidän olo siellä osastolla. Koko ajan pelkäsin että joku heistä tekee jotain jolle minä en voi mitään. Yritin tästä keskustella muiden potilaiden ja samoin lähtiessä osastonhoitajan kanssa. Kukaan ei välittänyt. Muiden mielestä he tekivät "hyvää" työtä ja osastonhoitaja sanoi heidän olevan moitteettomia hoitajia. 

Onko muilla samoja mietteitä?  vai olenko ainoa jonka mielestä heitä ei alalla saisi missään nimessä olla. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jouduitko kieltämään näitä mieshoitajia kajoamasta sinuun? Ei ihme että ahdistaa. Minua ahdistaisi tuo että Osastonhoitaja suhtautuisi noin, jos asiasta hänelle kertoo. 
Olen itse ollut osastolla, jossa mieshoitajat ovat mielestäni ylittäneet sopivan hoidon rajan ja kukaan ei uskoisi jos kertoisin. 

Soitin kelloa ja mieshoitaja tuli. Kielsin heti häntä kajoamasta minuun mitenkään ja vaadin naispuolisen hoitajan. 

Kuten jo täällä sanottiinkin, olet todella sairas.

Vierailija
22/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten suuri tarve olisi Suomessa toimiville mielenterveyspalveluille, ei voi muuta sanoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te hoitajat revitte vasta leikattuja ylös sängystä niin että sisällä olevat tikit aukeaa ja potilaat kuolleet . Eikö teillä ole koulutusta vai eikö vain ole JÄRKEÄ PÄÄSSÄ .  

Niin ne mieshoitajat toimivat. Leikkauksen jälkeenhän tulee maata useampi vuorokausi ja antaa kehon parantua. 

Vierailija
24/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

just just. Pari paikallista MT potilasta päässyt vauhtiin.

Vierailija
25/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te hoitajat revitte vasta leikattuja ylös sängystä niin että sisällä olevat tikit aukeaa ja potilaat kuolleet . Eikö teillä ole koulutusta vai eikö vain ole JÄRKEÄ PÄÄSSÄ .  

Niin ne mieshoitajat toimivat. Leikkauksen jälkeenhän tulee maata useampi vuorokausi ja antaa kehon parantua. 

Tota....ei. Suosituksena on, ettö mitä nopeammin ylös sen parempi. Tämä tietenkin riippuu opearaatiosta, mutta usein jo seuraavana päivänä. 

Vierailija
26/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessekin oli miesoletettu ,oliko vääräuskoinen?

Vierailija
27/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jösses! Minulla oli jo yli 40 v. sitten mieskätilö hoitamassa synnytyksen (taisi olla Suomen ensimmäinen/ensimmäisiä mieskätilöitä). Monia vuosia minulla oli miespuolinen gynekologi. Ja nyt vanhemmiten kun tuli ajankohtaiseksi proctoscopia oli sekä lääkäri että hoitaja miespuolisia!

Aina minut on hyvin hoidettu.

Vierailija
28/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jouduitko kieltämään näitä mieshoitajia kajoamasta sinuun? Ei ihme että ahdistaa. Minua ahdistaisi tuo että Osastonhoitaja suhtautuisi noin, jos asiasta hänelle kertoo. 
Olen itse ollut osastolla, jossa mieshoitajat ovat mielestäni ylittäneet sopivan hoidon rajan ja kukaan ei uskoisi jos kertoisin. 

Ongelma on sinun. Hoitotoimia ei voi tehdä koskematta potilaaseen. Mietipä, mitä kätilöt tekevät tai hoitajat urologisella? Aivan. Hoitavat potilaita. 

On olemassa hoitotoimia ja ”hoitotoimia”. Kaikki kosketus ei ole aina asiallista, vaikka kyseessä on ammattilainen. Olen työskennellyt itse hoitoalalla pitkään ja tiedän eron. Sinä et taida tietää vai onko niin että et välitä?

Vierailija
29/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on joka lähtöön, potilaina ja ammattilaisina.

Kumpaankin joukkoon mahtuu epäasiallista ajatusmallia ja käytöstä.

Onneksi kuitenkin marginaalista.

Vierailija
30/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tavannut 

epäasiallista mieshoitajaa

missään kontekstissa.

En muuten usko, että minua 

âhdistelleet savolaismiehet 

ovat olleet hoiva-alan tai 

esimerkiksi 

turva-alan ammattilaisia.

Todnnäköisesti miehet 

olivat työttömiä,

kenties kokonaan ilman

ammattitutkintoa. Ehkä jokin 

ammattikoulun perustutkinto?

Näin oletan. Varmana en 

tuntemattomien miesten taustasta

voi mtn sanoa.

Loppukaneettina:

Mieshoitajat ovat varmasti 

ammattilaisia - siinä missä 

naispoliisit ovat osaajia 

omalla alallaan. E

Vierailija
31/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on sinun. Hoitotoimia ei voi tehdä koskematta potilaaseen. Mietipä, mitä kätilöt tekevät tai hoitajat urologisella? Aivan. Hoitavat potilaita. 

On olemassa hoitotoimia ja ”hoitotoimia”. Kaikki kosketus ei ole aina asiallista, vaikka kyseessä on ammattilainen. Olen työskennellyt itse hoitoalalla pitkään ja tiedän eron. Sinä et taida tietää vai onko niin että et välitä?

Eri. Välitän kyllä, en tykkää ylipäätään siitä että minuun koskevaan. En edes tykkää käydä kampaajalla, hieronnasta puhumattakaan. Mutta kun on sairas ja tarvitsee hoitoa niin pelkkä työntekijän sukupuoli ei saa vaikuttaa hoitoon. Ja jos miesten kosketus voi olla asiatonta niin samoin voi naistenkin.

Vierailija
32/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on joka lähtöön, potilaina ja ammattilaisina.

Kumpaankin joukkoon mahtuu epäasiallista ajatusmallia ja käytöstä.

Onneksi kuitenkin marginaalista.

Tässä nyt ap ei puhu enää marginaaleista. Hän tuomitsi kaikki mieshoitajat ja oletettavasti kaikki sairaaloiden miestyöntekijät

Vierailija
33/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

just just. Pari paikallista MT potilasta päässyt vauhtiin.

Juurinkin näin. Komppaajiakin näille löytyy aina. 

Vierailija
34/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi minun pitäisi sulkea ja kieltää tunteeni kun minua ahdistaa näiden hoitajien läsnäolo. Miehet eivät kuulu sairaalaan millään tavalla koska heidän lasnäolo on ahdistavaa. 

No sinun kuulumistasi sinne ei ainakaan kukaan voi enää kyseenalaistaa. Harvemmin mieshoitajat laittelevat avuttomia potilaita hengiltä kuitenkaan, se on klassisesti naisten juttu se. Vaikka tuskin kohdalle sattuu. Ainakaan ei katso sillai tiekkö.. se on melkein yhtä paha. :0

Vierailija
35/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh-koulutukseen on psyk. testit.

En usko kovin epäterveiden 

miesyksilöiden

läpäisevän pakollisia

hoiva-alan testauksia. 

Minulla on miesmedikaaleista

vain hyviä kokemuksia.

*En tiedä maamme r-tapahtumien

mieshoitajien taustaa. 

*Olen etäparisuhteessa 

juurikin medikaalialan

ihmisen kanssa. Hän on

erittäin hienon luonteen

omaava, empaattinen mies.

En pois häntä vaihtaisi.. -E-

Vierailija
36/36 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vahvasti mieleteveyspotilas. Ei terve ihminen tuollaisia juttuja suustaan päästäisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi