Hoidossa
Olin pari viikkoa takaperin sairaalassa osastolla infektion vuoksi. Jouduin olemaan osastolla 3vrk ennen kotiutumista.
Kaikki meni kaikinpuolin hyvin. Henkilökunta oli asiantuntevaa sekä ystävällistä mutta, ne mieshoitajat. Mieshoitajat ahdistivat minua vahvasti pelkällä läsnäolollaan. Mitään sopimatonta ei tapahtunut, he eivät kiltäessä minuun kajonneet mutta minua ahdisti heidän olo siellä osastolla. Koko ajan pelkäsin että joku heistä tekee jotain jolle minä en voi mitään. Yritin tästä keskustella muiden potilaiden ja samoin lähtiessä osastonhoitajan kanssa. Kukaan ei välittänyt. Muiden mielestä he tekivät "hyvää" työtä ja osastonhoitaja sanoi heidän olevan moitteettomia hoitajia.
Onko muilla samoja mietteitä? vai olenko ainoa jonka mielestä heitä ei alalla saisi missään nimessä olla.
Kommentit (36)
Voi miten suuri tarve olisi Suomessa toimiville mielenterveyspalveluille, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te hoitajat revitte vasta leikattuja ylös sängystä niin että sisällä olevat tikit aukeaa ja potilaat kuolleet . Eikö teillä ole koulutusta vai eikö vain ole JÄRKEÄ PÄÄSSÄ .
Niin ne mieshoitajat toimivat. Leikkauksen jälkeenhän tulee maata useampi vuorokausi ja antaa kehon parantua.
just just. Pari paikallista MT potilasta päässyt vauhtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te hoitajat revitte vasta leikattuja ylös sängystä niin että sisällä olevat tikit aukeaa ja potilaat kuolleet . Eikö teillä ole koulutusta vai eikö vain ole JÄRKEÄ PÄÄSSÄ .
Niin ne mieshoitajat toimivat. Leikkauksen jälkeenhän tulee maata useampi vuorokausi ja antaa kehon parantua.
Tota....ei. Suosituksena on, ettö mitä nopeammin ylös sen parempi. Tämä tietenkin riippuu opearaatiosta, mutta usein jo seuraavana päivänä.
Jessekin oli miesoletettu ,oliko vääräuskoinen?
No jösses! Minulla oli jo yli 40 v. sitten mieskätilö hoitamassa synnytyksen (taisi olla Suomen ensimmäinen/ensimmäisiä mieskätilöitä). Monia vuosia minulla oli miespuolinen gynekologi. Ja nyt vanhemmiten kun tuli ajankohtaiseksi proctoscopia oli sekä lääkäri että hoitaja miespuolisia!
Aina minut on hyvin hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jouduitko kieltämään näitä mieshoitajia kajoamasta sinuun? Ei ihme että ahdistaa. Minua ahdistaisi tuo että Osastonhoitaja suhtautuisi noin, jos asiasta hänelle kertoo.
Olen itse ollut osastolla, jossa mieshoitajat ovat mielestäni ylittäneet sopivan hoidon rajan ja kukaan ei uskoisi jos kertoisin.Ongelma on sinun. Hoitotoimia ei voi tehdä koskematta potilaaseen. Mietipä, mitä kätilöt tekevät tai hoitajat urologisella? Aivan. Hoitavat potilaita.
On olemassa hoitotoimia ja ”hoitotoimia”. Kaikki kosketus ei ole aina asiallista, vaikka kyseessä on ammattilainen. Olen työskennellyt itse hoitoalalla pitkään ja tiedän eron. Sinä et taida tietää vai onko niin että et välitä?
Meitä on joka lähtöön, potilaina ja ammattilaisina.
Kumpaankin joukkoon mahtuu epäasiallista ajatusmallia ja käytöstä.
Onneksi kuitenkin marginaalista.
En ole koskaan tavannut
epäasiallista mieshoitajaa
missään kontekstissa.
En muuten usko, että minua
âhdistelleet savolaismiehet
ovat olleet hoiva-alan tai
esimerkiksi
turva-alan ammattilaisia.
Todnnäköisesti miehet
olivat työttömiä,
kenties kokonaan ilman
ammattitutkintoa. Ehkä jokin
ammattikoulun perustutkinto?
Näin oletan. Varmana en
tuntemattomien miesten taustasta
voi mtn sanoa.
Loppukaneettina:
Mieshoitajat ovat varmasti
ammattilaisia - siinä missä
naispoliisit ovat osaajia
omalla alallaan. E
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jouduitko kieltämään näitä mieshoitajia kajoamasta sinuun? Ei ihme että ahdistaa. Minua ahdistaisi tuo että Osastonhoitaja suhtautuisi noin, jos asiasta hänelle kertoo.
Olen itse ollut osastolla, jossa mieshoitajat ovat mielestäni ylittäneet sopivan hoidon rajan ja kukaan ei uskoisi jos kertoisin.Ongelma on sinun. Hoitotoimia ei voi tehdä koskematta potilaaseen. Mietipä, mitä kätilöt tekevät tai hoitajat urologisella? Aivan. Hoitavat potilaita.
On olemassa hoitotoimia ja ”hoitotoimia”. Kaikki kosketus ei ole aina asiallista, vaikka kyseessä on ammattilainen. Olen työskennellyt itse hoitoalalla pitkään ja tiedän eron. Sinä et taida tietää vai onko niin että et välitä?
Eri. Välitän kyllä, en tykkää ylipäätään siitä että minuun koskevaan. En edes tykkää käydä kampaajalla, hieronnasta puhumattakaan. Mutta kun on sairas ja tarvitsee hoitoa niin pelkkä työntekijän sukupuoli ei saa vaikuttaa hoitoon. Ja jos miesten kosketus voi olla asiatonta niin samoin voi naistenkin.
Vierailija kirjoitti:
Meitä on joka lähtöön, potilaina ja ammattilaisina.
Kumpaankin joukkoon mahtuu epäasiallista ajatusmallia ja käytöstä.
Onneksi kuitenkin marginaalista.
Tässä nyt ap ei puhu enää marginaaleista. Hän tuomitsi kaikki mieshoitajat ja oletettavasti kaikki sairaaloiden miestyöntekijät
Vierailija kirjoitti:
just just. Pari paikallista MT potilasta päässyt vauhtiin.
Juurinkin näin. Komppaajiakin näille löytyy aina.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi minun pitäisi sulkea ja kieltää tunteeni kun minua ahdistaa näiden hoitajien läsnäolo. Miehet eivät kuulu sairaalaan millään tavalla koska heidän lasnäolo on ahdistavaa.
No sinun kuulumistasi sinne ei ainakaan kukaan voi enää kyseenalaistaa. Harvemmin mieshoitajat laittelevat avuttomia potilaita hengiltä kuitenkaan, se on klassisesti naisten juttu se. Vaikka tuskin kohdalle sattuu. Ainakaan ei katso sillai tiekkö.. se on melkein yhtä paha. :0
Sh-koulutukseen on psyk. testit.
En usko kovin epäterveiden
miesyksilöiden
läpäisevän pakollisia
hoiva-alan testauksia.
Minulla on miesmedikaaleista
vain hyviä kokemuksia.
*En tiedä maamme r-tapahtumien
mieshoitajien taustaa.
*Olen etäparisuhteessa
juurikin medikaalialan
ihmisen kanssa. Hän on
erittäin hienon luonteen
omaava, empaattinen mies.
En pois häntä vaihtaisi.. -E-
Ap on vahvasti mieleteveyspotilas. Ei terve ihminen tuollaisia juttuja suustaan päästäisi.
Kuten jo täällä sanottiinkin, olet todella sairas.