Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ulkomailla asuvilla vähän väliä ruokamyrkytyksiä, kun he eivät saa puhdasta Suomalaista ruokaa ja hanavettä?

Vierailija
13.08.2026 |

Miten pystyvät syömään esim. mansikoita, kun ne ei ole kotimaisia?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaan kun muutin Intiaan, olin joka toinen viikko vatsataudissa. 
Mansikat desinfointiin ennen syömistä. Samoin kananmunat, koska kuorista voi tarttua jotain sormiin, ja siitä eteenpäin.

Vierailija
22/28 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi italialaisilla on kuitenkin Italiassa viljeltyjä mansikoita ja espanjalaisilla Espanjassa viljeltyjä, vaikka banaanit tuodaankin heille Suomesta. 

Espanjan mansikat vastaa maultaan suomalaista tuorekurkkua.

Oletko syönyt espanjalaisia mansikoita Espanjassa??

Ne on ihan eri makuisia kuin säilöntäaineilla ruiskutetut jotka tuodaan raakoina Suomeen

Keskustellaan sitten aiheesta uudelleen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lista ja kartta Euroopan laadukkaista ja vähemmän laadukkaista vesistä. 

https://www.saniweb.de/ueber/news/leitungswasser-europa

Vierailija
24/28 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamyrkytyksiä sain kaksi kertaa SUOMESSA ollessani lomalla siellä. Missään muualla ei mitään. Asuin Saksassa ja Ranskassa, nyt Italiassa. Ulkosuomalainen jo yli 50 vuotta. Se, että Suomessa olisi puhtaampaa vettä ja ruokaa on joku ihme juttu, kuten myös se maailman paras terveydenhuolto joka on myös ilmainen, täydellistä legendaa ja mututietoa. Kansan syvät rivit, ne lampaat, uskovat näin olevan Suomessa. Kouluruoka tai varusmiesten sapuskat näyttävät olevan nykyään sellaisia, etten söisi niitä, en edes maistaisi. 

Vierailija
25/28 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustanut 43 maassa (esim Egypti, Aasian maat, Karibia, Venäjä jne.) n 120 matkaa, asun etelä-Euroopassa ja ainoat ruokamyrkytykset (3) olen saanut Helsingissä ja Espoossa.

Mihin perustuu väite että suomalainen vesi tai ruoka olisi "puhtaampaa"?

Kyllähän espanjalaiset tomaatit ovat kotimaisia Espanjassa tai italialaiset mansikat Italiassa🤣🤣

Suomessa on tutkitusti maailman puhtain ruoka ja hanavesi. Etkö todella tiennyt?

Suomalainen tavallinen ruoka on muualla maailmassa luomulaatuista.

Ap

Ei pidä paikkansa. Ruotsissa on kaikista puhtain ruoka EU:ssa. Norjassa sen sijaan on maailman korkeimmat standardit.

Olisiko jotain linkkiä? Faktaa? Tutkimusta?

Vierailija
26/28 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi italialaisilla on kuitenkin Italiassa viljeltyjä mansikoita ja espanjalaisilla Espanjassa viljeltyjä, vaikka banaanit tuodaankin heille Suomesta. 

Ihan hyviä ne paikanpäällä oli. Mutta oli niissä myös eroja. Halvemmat oli huonompia. Niitä oli siis monia eri malleja tarjolla ainakin kun loppukesästä siellä olin 

Vierailija
27/28 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyviä ne paikanpäällä oli. Mutta oli niissä myös eroja. Halvemmat oli huonompia. Niitä oli siis monia eri malleja tarjolla ainakin kun loppukesästä siellä olin 

Kuin muos Suomessa onn mansikan maussa ja laadussa isojakin eroja. Monta maku peettymystä tänäkin vuonna. Ostan vain siis tuoreita mansikoita en ikinä itse pakasta.

Vierailija
28/28 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa on edelleen kaaos ruokamyrkytysepidemian jäljiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi