Kun nyt olen keskusteluja täällä seurannut ni tajusin olevani maailma huonoin äiti!!!!
Olen ilmeisesti teiniäiti (21v)
Opinnot ovat edelleen kesken,eli peruskoulu pohjalla mennään tällä hetkellä.
Asumme kahdestaan lapsen kanssa kaupungin vuokra-asunnossa.
Lapsi on ainakin kerran kuussa äidilläni vkl hoidossa.
Kun olen lapseni kanssa, emme välttämättä päivittäin ulkoile,teemme kaikkea muuta.
Kamalinta on kotimme sisustus, sotkaa yms halpista.
En siivoa kovin usein,tavarat eivät aina ole paikallaan.
Käytämme myös välillä valmisruokia.
Yms asioita mitkä on nyt täällä niin tuomittu.
Kas kummaa, lapseni on täysin normaali ja iloinen hyvin voiva lapsi.
En pysty ymmärtämään miksi aina täällä tuomitaan kaikki joilla ei ole paljon säästöjä, omaa asuntoa, ei juosta lasten kanssa kaikissa harrastuksissa yms
Ajattelin vain kertoa, että näinkin voi olla todella onnellinen!
Kommentit (29)
Mutta minä en olisi onnellinen jos minulla ei olisi koulutusta, meillä olisi sotkuista ja ruma sisustus. Näen lastani niin vähän muutenkin, että en raaskisi antaa noin usein hoitoon, joskus toki. Enkä ole ollenkaan onnellinen siitä, että asumme kaupungin vuokra-asunnossa, mutta tällä hetkellä ei ole muuta vaihtoehtoa...
Että eivät nuo kaikki ole mitään pätemistä tai statuksen tavoittelua tms. vaan toiset ihmiset vaan arvostavat esimerkiksi kaunista sisustusta ja laatua tai haluavat kouluttautua.
Ja mietippä missä on syy, että et näe lastasi tarpeeksi ap varmasti näkee, kun on eriarvot , kun sulla
Mutta minä en olisi onnellinen jos minulla ei olisi koulutusta, meillä olisi sotkuista ja ruma sisustus. Näen lastani niin vähän muutenkin, että en raaskisi antaa noin usein hoitoon, joskus toki. Enkä ole ollenkaan onnellinen siitä, että asumme kaupungin vuokra-asunnossa, mutta tällä hetkellä ei ole muuta vaihtoehtoa...
Että eivät nuo kaikki ole mitään pätemistä tai statuksen tavoittelua tms. vaan toiset ihmiset vaan arvostavat esimerkiksi kaunista sisustusta ja laatua tai haluavat kouluttautua.
..joka ei elä av-standardien mukaan! ;) Kuten tuossa ylhäällä sanottiin; "en olisi onnellinen jos meillä olisi ruma sisustus". ;DDDDDD Onpa ihanaa olla nuori mutta henkisesti kehittyneempi kuin nämä materian tavoittelijat. Meillä asutaan onnellisesti vuokrakolmiossa, miehellä opiskelut kesken kuten minullakin. Sotkuista on silloin kun ei jaksa siivota mutta elämänlaatu ei kärsi vaikka lattiasta ei näe peilikuvaansa. :) Jotenkin säälittää 90% äideistä joiden mielestä elämä ei ole minkään arvoista, jossei ole koulutusta, omakotitaloa ja hyvin tienaavaa miestä.
minulla on maisterin paperit, omakotitalo, nätisti puetut lapset ja hyvin tienaava mies. Uskon että olisimme onnellisia vaikka vuokrakolmiossa kirpparivaatteissa (niin kultalusikka suussa syntyneitä emme ole etteikö noistakin olisi kokemusta).
Maallinen mammona on vain sellaista "ekstraa", kyllä onnellisuuden pitää viime kädessä tulla muista asioista.
Sinä joka et voisi olla ilman koulutusta, samaan hengenvetoon sanot että näet lapsia niin vähän ettet hoitoon antaisi.
Noh,minulla ei ole kiireitä työhön, vuosi vielä täysipainoisesti lapsen kanssa kotona, näen häntä kokoajan.
Opiskelut kun jatkuu, näen silti usein kun suurimman osan voin kotona opiskella.
Nyt ihanasti huomasin, ettei sittenkään ole niin kamalaa kun en ole korkeasti koulutettu.
Näillä pienillä tuloilla pärjäämme mainiosti, ei ole koskaan nälkä, joskaan ei aina parasta ole pöydässä jne
töissä. Jos en olisi töissä, joutuisin sossun luukulle. Minulla on niin hirveän kovat arvot kuin se, että olen mieluummin tässä pakkoraossa töissä kuin yhteiskunnan elätettävänä. Jään ihan kohta äitiyslomalle ja sitten saa yhteiskunta taas maksaa.
Miksi pitää aina vetää toiseen ääripäähän? Vuokralla voi asua vaikka ostaisikin vaattensa uusina ;). Ja asumistuet ym. ovat aika runsaat kun ei ole tuloja.
että haluan olla kauniissa ja puhtaassa ympäristössä? Sisutuksemme ei ole kallis, ei todellakaan, vaan ihan kirpputori- ja huutokauppaostoksista koottu. Mutta tavarat ovat kestäviä ja kauniita ja yhteensopivia. Minulle tulee kauniiden asioiden katsomisesta hyvä mieli, ja aivojeni käyttämisestä samoin, siksi olen kouluttautunut.
Haluan käyttää aivoja, siksi kouluttauduin :D:D:
Eihän sitä muuten aivoja käytäkkään jos ei kouluttaudu
no huh,huh,vai ei joku olisi onnellinen jos olisi ruma sisustus ja sotkuista?
kaunis koti ja tiptop siisti se ihmisen onnelliseksi tekee?
vai olisko kuitenkin rakkaus,terveys,omat lapset,ystävät ym. kuitenkin ne
asiat jotka tekävät onnelliseksi?ainakin minut.
Pidän opiskelusta, se on haastavaa ja on mukava käyttää aivojaan. Peruskoulupohjalta voi toki itsekin lueskella, mutta miksi ei sitten hankkisi tutkintoa? Maailma on vaan täynnä kaikkea kiinnostavaa tietoa, haluan opetella sitä, muuten tylsistyisin. Onpa tämä nyt pinnallista ja tuomittavaa...
Ja lapsi oli kotihoidossa 3 vuotta ja muutaman kuukauden, sitten loppui rahat. Että en ole mikään hirveä uraohjus, vaikka nyt olenkin muutaman kuukauden töissä.
Ettepä tunnu tekään olevan sallivia muita elämäntapoja kohtaan. Minä sentään uskon, että ap voi ihan hyvin olla onnellinen vaikka en itse halua elää noin. Vai ettekö usko, että jotkut voivat pitää opiskelusta, tavoitteiden saavuttamisesta, kauniista ja siististä kodista jne, jos ette itse halua niitä tavoitella?
Missä välissä sanoin ettei sisustukseni olisi kaunista?
Sattuu olemaan vain sotkasta,jyskistä yms nämä tavarat.
Televisiokaan kun ei ole taulumallia jne..
Ei täällä likaista ole, en vain siivoa kerran viikkoon periaatteella niinkuin yleensä ilmeisesti muut.
Tiskataan kun huvittaa, ei häiritse vaikka altaassa päivän astiat likoaisi jne
Ja muuten,ihan uutena melkein kaikki vaatteet tulee ostettua, ellei sitten löydy ohikulku matkalla kivaa kirpparia jne
ap
Jos luet alkuperäisen viestini, sinulle selviää että asun kaupungin vuokra-asunnossa. Jossa en viihdy siksi, että naapurit ovat narkomaaneja ja alkoholisteja ja häiriöitä on jatkuvasti.
Tottakai vuokralla voi olla kaunista ja puhdasta. Meilläkin on.
Ja ruma ympäristö vaikuttaa ihan tutkitustikin ihmisten hyvinvointiin. Minulla olisi epämukava olo jos olisi likaista ja rumaa, en edelleenkään ymmärrä mitä pahaa siinä on? Kaunis ympäristö on viihtyisä ja nostaa mielialaa.
Joo koulutus ja kodista huolenpitö tkee ihmisetsä pinnallisen..
täällä palstalla yleisesti käytävään keskusteluun, oli minunkin vastaukseni yleisempi. En ole sanonut etteikö sinun sisustuksesi voisi olla kaunis, viittasin vain siihen, että täällä yleensä ajatellaan sotkan huonekalut=kammosisustus. Ja jos sanon, että en viihdy sotkussa, ei se tarkoita että olettaisin ap:n asuvan huumeluolassa.
Minun mielestäni rahalla ei ole paljoakaan tekemistä sisustuksen kauneuden kanssa. Eikä taulutelkkaria ole meilläkään vaan vanha kuvaputkirotisko joka on itse asiassa vanhempi kuin minä.
Eikä kaikille ole ympäristöllä ilmeisesti niin paljoa merkitystä, ja ei se minua haittaa. Mutta itse olen hyvin visuaalinen ihminen, ja siksi haluan että asuinympäristöni on kaunis.
ole mitään tekemistä huonon äitiyden kanssa. Välintpitämättömät, narkomaanit, alkoholistit, väkivaltaiset yms. ovat huonoja äitejä.
Huonekalut Sotkasta = ruma sisustus??!!! Tulukaapa käymään meillä, sotkaa löytyy olkkarista, keittiöstä, makkarista, tietsikkahuoneesta.... No, lapsen huoneessa ei taija olla mitään sotkasta. Olempa minä rumempiaki sisustuksia nähny...
Ja mitä tulee tähän että on av:n mukaan huono äiti. Oikeesti hei, täällä ihmiset kirjottelee nimettöminä ja joku kirjottaa totta, joku täyttä tarua ja joku vielä siltä väliltä. Näistä nyt ei kannata kamalaa pulttia vetää. Aika surullista on täältä lukea, miten se oma arki ei kelpaa ja haluaisi elämään muuta vipinää kuin ainaista perhe-elämää ja sitte onki jo puoliso vahdossa näin hepposin perustein. Näistä sitä aina toivoo, että ois ollu joku satutäti kirjottelemassa.
Av on lähinnä hauskanpitoa, joihinkin asoihin kommentoidaan täysin asiallisesti, joihinkin taas niin ääliömaisesti että! Kannattaa vaan lukea kriittisesti ja päästää jotkut jutut vaan seulasta läpi.
avasin tämän ketjun ja luulin että kyse on jostain lapsen pahoinpitelystä tai vastaavasta!! Eikä voi kyllä muuta sanoa että vaikka en ole itse mikään yläluokkainen niin kyllä vaan saa roskaväki puheet vahvistusta tästä ketjusta! Miten onkin noin tyhmää, ilkeää ja suppea katseista porukkaa! Tuli oikein paha mieli.