G: mitä puoluetta kannatatte tällä hetkellä eniten? Millaisia ihmisiä täällä on?
Mikä puolue on paras tai vähiten huono ainakin.
Kysyn vain eduskuntapuolueista nyt.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
RKP:tä luultavasti äänestän. Fiksuja ihmisiä ja näkemykset vastaavat omiani. Olen itse suomenkielinen, kyse ei ole kielipolitiikasta vaan muista yhteiskunnallisista seikoista.
RKP:n äänestäminen muun kuin kielipolitiikan takia on typerää, heille kelpaa ihan kaikki arvot niin oikealla kuin vasemmalla.
Olettaisin että kärjessä äänestyksessä on SDP, PS ja vasemmistoliitto, koska työttömät ja eniten elämäänsä kyllästyneet yleensä näissä.
Itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RKP:tä luultavasti äänestän. Fiksuja ihmisiä ja näkemykset vastaavat omiani. Olen itse suomenkielinen, kyse ei ole kielipolitiikasta vaan muista yhteiskunnallisista seikoista.
RKP:n äänestäminen muun kuin kielipolitiikan takia on typerää, heille kelpaa ihan kaikki arvot niin oikealla kuin vasemmalla.
Heidän yhteiskunnalliset seikkansa ovat oman pikku joukon etujen ajamista, ei todellakaan Suomen kansan.
Persut.
Peilitön puolue, seuraavan hallituksen syy tai 3 sanaa jotka persu oppi.
Pelkkiä omaneduntavoittelijoita. En äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän yhteiskunnalliset seikkansa ovat oman pikku joukon etujen ajamista, ei todellakaan Suomen kansan.
Ja vakipaikka hallituksessa kannatuksesta riippumatta. Uskomatonta.
Tällainen äänestystulos osoittaa, minkä puolueiden kannattajilla on aikaa viettää aikansa vauvapalstalla, ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Millainen hallitus mahtaisi meidän av-palstalaisten äänillä muodostua, kun persut saa meiltä lähes 50 % ja perässä tulee vasemmistopuolueita, jotka ei suostu menemään samaan hallitukseen. Kokoomus ja keskusta on saaneet vain vähän ääniä.
Millainen hallitus syntyisi?
Onneksi trollitoimistot eivät voi äänestää
Listasta puuttuu 11 puoluetta. Ap listasi vain eduskunnassa tällä hetkellä olevat puolueet.
Vierailija kirjoitti:
Mun on todella vaikeaa valita, kun järki sanoo, että tänne muuttoa olisi hillittävä rajusti ja sitä hillitsee vain ps. Ps vaan säästää palveluista liikaa. Toisaalta muuten voisin ajatella demareita, kun he ei aja alas hyvinvointivaltiota, mutta taas toisaalta kannatan kokoomustakin. Jokin on valittava ja sen laitan.
Persut vain puhuu muutosta, mutta eivät ole tehneet yhtään mitään muuta kuin länkyttäneet vaikka ovat hallituksessa. Eli turha äänestää sitä sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on todella vaikeaa valita, kun järki sanoo, että tänne muuttoa olisi hillittävä rajusti ja sitä hillitsee vain ps. Ps vaan säästää palveluista liikaa. Toisaalta muuten voisin ajatella demareita, kun he ei aja alas hyvinvointivaltiota, mutta taas toisaalta kannatan kokoomustakin. Jokin on valittava ja sen laitan.
Persut vain puhuu muutosta, mutta eivät ole tehneet yhtään mitään muuta kuin länkyttäneet vaikka ovat hallituksessa. Eli turha äänestää sitä sakkia.
Tätähän täällä jaksetaan jankuttaa. Säädetyt lait ja hallituksen esitykset kertovat kuitenkin muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yllätys, että persuja eniten. Persujen johdolla maasta tulisi kuin tämä palsta.
Luulin, että täällä on eniten vihreitä ja vassareita. Tää on yllätys.
Vihreät ja vassarit keskustelevat täällä oikeista aiheista kuten siitä mikä pyykinpesuaine on sopivin lasten talvihaalareille, politiikkaa jauhavat persut yksinään ja pari trollia muualta.
Vierailija kirjoitti:
Sinimustia,tietysti.
Hukkaan menee mutta onhan sekin peruilta ääni pois.
Äänestän persuja. Olen ollut niin tyytyväinen tähän hallitukseen.
Lindtmannin puheista huolimatta en oikeasti usko niiden tekevän lainkaan niin hyvää työtä kuin ps tekee. Ja elämänkokemuskin puoltaa sitä. Demareilta ei ole tullut hyviä päätöksiä koko aikuisikäni aikana vaikka välillä olen silti niitäkin äänestänyt. En usko niiden olevan tavallisen duunarin puolella millään tavalla ikinä. Mitään näyttöä siitä ei ole ollut 30 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
En niinkään minkään puolueen puolella, mutta ehdottomasti joitakin vastaan. Omat ehdokkaat on aina löytyneet yksilöistä, jotka eivät edusta tiettyjä puolueita.
Presidentinvaalit ovat henkilövaalit, muut "puoluevaaleja". Äänesi menee aina myös puolueelle, joten ei ole ollenkaan yhdentekevää, mitä asioita se kyseinen puolue ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yllätys, että persuja eniten. Persujen johdolla maasta tulisi kuin tämä palsta.
Luulin, että täällä on eniten vihreitä ja vassareita. Tää on yllätys.
Täällä kirjoittaa työttömät vihreät ja vassarit päivät pitkät. Sen takia tulee mielikuva kuin heitä olisi paljon.
Äänestän persuja koska silloin on aina kurjuutta, vilua ja nälkää. Laihtuukin ihan yrittämättä🤪