Koska väsymys on helpottanut?
Minulla on menossa viikko 16+5 ja tuntuu, ettei tämä väsymys lopu ollenkaan. Edellisissä raskauksissa en muista olleeni enää näillä viikoilla väsynyt, vaan oli menossa jo se energinen jakso. Nyt ei ole energisesta jaksosta tietoakaan. Paha olokaan ei ole vielä kokonaan väistynyt. Mille viikolle asti väsymys on teillä kestänyt?
Mietin jo, että johtuuko tämä väsymys siitä, että ikää on jo enemmän eli taulussa on jo 35 vuotta.
Kommentit (8)
Väsymys on alkanut uudestaan:( Odotan toista, esikoinen 1,5v joten lepoaikaa ei hirveesti ole. olenkin tässä viime päivinä miettiny miten jaksan kun/jos helteet alkaa...
Nyt rv 27+1
Minulla on nyt viikkoja 17 ja väsymys hieman on hellittänyt, tosin nyt iski flunssa päälle, joten uni maistuu edelleen. Odotan toista lasta, joten väsymys varmaan osoittain on johtunut siitä, että taapero vei myös energiaa ihan kiitettävästi.
Ensimmäisessä raskaudessa otin tösitä tultuani nokosia ja sain muutenkin elää omaan tahtiin. Itse asiassa, en edes tajunnut olevani jotenkin väsynyt tai että sille asialle voisi jotain tehdäkin, kunnes neuvolatäti otti Hb:n ja se olikin jo pudonnut 100. Eli kannattaa tuo Hb tarkistuttaa, jollei väsymys millään hellitä.
ja hb oli 148 eli ei ainakaan siitä voi johtua...
Minulla on puolivuotias vauva.Väsymystä riitti koko raskaudeksi,paitsi että lopussa tuli ne muutkin vaivat:selkä-ja pakarasärky,närästys,huonounisuus ym.
Nyt olen taas raskaana ja varaudun samaan.Yritän lepäillä aina kun mahd.
Kaikenkaikkiaan mulla on neljäs raskaus.Isompien lasten raskauksia en niin muista,mutta luulen olleeni energisempi,kun olin niin paljon nuorempikin.
voisin laulaa kysymykseen vastaukseksi vanhaa rippikoululaulua: " Eikö milloinkaan? ei milloinkaan. Eikö milloinkaan? ei milloinkaan..." Rv35 ja risat ja edelleen väsyttää. Varmaan kyse yksilöllisistä asioista. Olen huono nukkumaan muutenkin ja harvoin koen oloani täysin levänneeksi/pirteäksi. Minulla myös hempat ja muut arvot aina olleet kohdillaan. Jaksamisia!
Mulla viikkoja 18+4, kolmas raskaus ja ikää 38. Ei tunnu väsymys hellittävän. Aikasemmissa raskauksissa jaksoin käydä töissäkin, mutta nyt voisi olla aika rankkaa... olen nyt hoitovapaalla. Hb on 141, joten väsymys ei pitäisi ainakaan siitä johtua. Ehkkäpä se on tuo ikä ja kaksi lasta kotona hoidettavana, ei saa hirveesti levättyä.
Viikkoja on vasta 11+ ja odotan kovasti, että paha olo ja väsymys helpottaisivat. Iltaisin en jaksa kättä liikauttaa, kun olen niin totaalisen poikki. Jo iltaviiden jälkeen tuntuu ihan toivottomalta ja 20.30 olen valmis nukkumaan. Päiväväsymys onneksi on jo vähän helpottanut. Odotan neljättä, isommat lapset ovat alle kouluikäisiä. Isovanhemmat ovat auttaneet onneksi paljon, mutta kohta olisi selvittävä arjesta taas yksin (mies töissä/reissussa, isovanh. maalla). Viime vuosina olen kyllä jotenkin nuukahtanut ja vanhentunut kauhean paljon, ikää lähes 35, siitäkö johtuu vai työntäyteisestä kotiäidin arjesta??? Just kun olen pahimmasta apatiasta päässyt (alkuraskausolotila), niin on alkanut pelottaa tulevaisuus... Miehelle huudan kuin leijona joka asiasta. hormonit tosiaan sekoittavat pääni niin, etten ole tuntea itseäni. Onneksi osaan iloita lapsistani ja tulevasta vauvasta. Jaksaminen vaan huolestuttaa.
Jaksamista ja iloista mieltä toivon meille kaikille!
Kirjoittelin jo tuossa marraskuisten pinossakin asiasta. Väsymys tuntuu vaan lisääntyvän päivä päivältä. Lisäksi palelee ihan horkassa. Kävin taas otattaan noi kilpirauhasarvotkin josko niissä olisi jotain häikkää lääkityksestä huolimatta. Mulla ei myöskään ole kahdessa aiemmassa raskaudessa enää näillä viikoilla ollut puhti näin poissa. Liekö tosiaan tuo ikä (32) ja kahden lapsen hoito uuvuttavan näin. Enää ei tosiaan saa levättyä niinkuin esikoista odottaessa.
T.uupunut Rypäle rv 14