///Heinäsirkat torstaina///
Kommentit (15)
Nyt hyppäsi kielioppi-mörkö mun kirjotukseen.. Oon svenskatalande ja välillä mörö hyppää mun tekstiin..
Eli: ....nautitaan olostamme ja haaveillaan heinäkuusta ja silloin syntyvistä pienokaisistamme!
(huomaa ettei oo muuta tekemistä!!)
heippa! :-)
En ole aiemmin kirjoitellut heiniksien pinoon, mutta olen tosin käynyt sen lukemassa miltei päivittäin :)
Viime syyskuussa tipuin todella korkealta, kun np-ultrassa sikiön kehityksen todettiin pysähtyneen jo useita viikkoja aiemmin...olin surun murtama, takana siis aiemmin 2 onnistunutta raskautta, joista minulla ihanat pojat 06/02 ja 05/04, ja tuo valitettava keskenmeno 09/05.
Kokemuksestani johtuen en ole uskaltanut ollenkaan luottaa tämän raskauden onnistumiseen, mutta eilen oli vihdoin np-ultra, jota niin älyttömästi pelkäsin! Siellä oli vauvalla kuitenkin kaikki hyvin :) Kokoa oli 59 mm (~12+3) ja vauhtia piisasi!
Hui olkoon! Toivotaan nyt parasta, että kaikki jatkuu edelleenkin hyvin :)
T: Sandis77 ja pikkukolmonen 12+5
Mä olen ollut jo töissä about 15 min kun heräsin aikaisin. Tosin menin nukkumaan jo noin klo 20.30 kun väsytti niin himputisti.'
Väsyttääkö viellä muita kovasti ?
Mä en tajua kun mua väsyttää sikana. Tosin nyt olen tehnyt aika pitkiä päiviä töissä. Ihanaa nyt helpottaa edes hiukka :)
Mustakin se Onnen varjot oli aika koskettava elokuva ja tykkäsin. Itsekkin olen tullut kahden edellisen kohdalla raskaaksi heti ekalla koitolla. Sitten mulla olikin noin 1/2 vuotta sitten tuulimuna. Kyllä tämäkin raskaus alkoi aika helposti. Oliko kolmas kierto sen jälkeen kun oli tehty kaavinta.
Naistenklinikallahan ne on ottaneet käytännön ainakin että eivät kerro ultrissa sukupuolta. Tietty poikkeuksia on eli jotkut kertovat :)
Aijon kyllä itse mennä Brunolle vaikka rakenneultrassa näkyisi sukupuoli kun olen niin utelias näkemään että minkänäköinen vauveli siellä masussa on. Sitten ollaan ajateltu että otetaan ultra DVD:lle ja näytetään kotona lapsille.
Minulla on myös poika ja tyttö. Tosin poika on syntynyt jo -94 ja tyttö -02. Jotenkin vain tuntuisi että olisiko poika helpompi kun meidän tyttö on aikankin itse tietoisuus ja prinsessa. Hänellä on hirmuisen voikastahto joten kuinka meidän käy jos tulee toinen samanlainen :)
Hyi kun tuon pakkasen haistaa sisälle asti. Meillä on vain -27 oman mittarin mukaan, lisäksi tuulee. Se on jo niin kylmä, ettei tunnu, se siinä on hyvä puoli. Mutta minä hölmö en taaskaan älynnyt ajoissa hakea astmapiippureseptiä, joten jo tuollainen parikymmentä metriä lehden hakua sai yskimään!!! Eli sisällä pysyn tänään. Mies lupasi hakea lapset autolla, niin ei meidän tarvi kävellä kotiin.
Onko kenenkään lapsella astmaa? Meidän 4v osoittaa samoja oireita kuin äiti pienestä asti, eli mitä enemmän pakkasta, sitä enemmän yskii.
Eipä tässä varmaan muuta... Kohta pistän peitteet ja petarit pihalle. Jos ei pölypunkit kuole, niin ainakin palelevat kovasti.
Heddastiina 15+6
Mulla oli eilen kanssa np-ultra ja kaikki oli onneksi niin kuin pitikin!!! Miehen kanssa keskusteltiin edellisenä yönä niskapoimun mittaamisesta. Mä en olis halunnu mittausta ollenkaan, mutta mies halusi. Päätettiin, että mitataan mutta jatkotutkimuksiin ei mentäisi jos jotain löytyisi. Onneksi niskaturvotusta ei ollut. Turhaan tuli mietiskeltyä tätäkin asiaa varmaan kuukausi etukäteen. No, hyvä näin.
Antracite rv 13+0
Tervetuloa mukaan, Sandis!
Täällä Keski-Pohjanmaalla on -26. Ei näyttäis pahemmin tuulevan, mutta en oo kyllä nokkaani ulos pistäny. Lapset sen verran nuhaisia, että on oltu sisällä. Muutenhan ulkoilma voi olla nuhanenille ihan hyväksikin, mutta ei tuommoinen kova kuiva pakkanen.
Heddastiina, eikös niitten patjojen pidä olla ulkona 8h ennen kuin punkit kuolee? Mä en ois tuota muutenkaan nyt hoksannu, mutta ei onnistukaan, kun pitää saada väki sisälle päikkareille. Me on joskus koitettu tappaa punkkeja kuumassa saunassa, niin sitten patjat ym. on valmiiksi lämpimiä sänkyyn laitettaviksi eli ei tarvi sitä murehtia. Ulkona ne kyllä raikastuu mukavasti.
Meillä keskimmäisellä lääkäri viimeks sano, että jos ei yskä rupea talttumaan, on mietittävä astman mahdollisuutta kun hän on atoopikko. Mutta yskä antoi ab-kuurilla periksi eikä moista vaivaa oo nyttemmin ilmenny.
Kumma, kun tähän aikaan on jo ihan väsyksissä, vaikka nyt on kuitenki ollu pari ihan hyvää yötä.Liekö paineet ja hb sitte alakantissa, vai mistä johtunee.
Kivaa päivää kaikille!
T@hti rv 14+4
Eli mun 6,5 vuotias poika on 2kk:n ikäisestä lähtien sairastanut babyastmaa. Uumoilivat sen häipyvän kouluikään mennessä- ja katinkontit se mitää on lähteny.. päinvastoin on lääkitystä jouduttu lisäämään.. enään ei kyllä ole pitkään aikaan ollut tarvetta sairaalahoitoon!!!
Kakkonen on kerran flunssasena osottanut astman oireita, mutta siihen yhteen sairaalaviikkoon se on jäänyt..(koputan puuta..)
En tiiä miten saan ton pienen nukahtamaan päikkäreille sisällä, kun on tottunut nukkumaan ulkona.. ei kun kokeilemaan!!!
se on moro..
Laitoin tonne yleisen alustuksen verestä. Tänä aamuna rakastelun jälkeen tuli sameaa verta kaksi tuntia. Yritin soittaa neuvolaan, mutta eihän sinne pääse läpi :( Pitääkö huolestua? Nyt vuoto on aika lailla ohi. Ei se mitään vaikka tulis kesään asti selibaatti, kunhan saan pitää tämän nyytin sisällä!! Mieskin huolestui, vaikka on ollut hiljainen, puhumaton, koko raskaudesta. Yritän vielä iltapäivällä soittaa soittotunnilla. Pelottaa vietävästi. Nyt todellakin haluan 120 %:sti tämän, vaikka alussa epäröin. Potkujakin on tuntunut jo pari viikkoa. Ne kyllä helpottaa pelkoja.
Muutettiin sunnuntaina ja täytyy myöntää, että olen rehkinyt liikaa. Kivuttomiakin suppareita tuli. Itse tulen kotiin kauan ennen miestä ja olen purkanut laatikoita ennen tytön hakua hoidosta. Tekee niin mieli laittaa kotia kuntoon, ei malttaisi olla tekemättä ja jättää kaikkea miehelle. Mutta siis ihanaa asua uudessa (2001) ihanassa omakotitalossa :)
Jospa tämä tästä. Ensi ke on vihdoin neuvola kuuden viikon tauon jälkeen. Onneks potkut tuntuu, muuten olisin jo heikkona huolesta, kun niin kauan sitten on kuultu sydänäänet. Turvotusmaha on laskenut ja nyt on pieni vauvamaha, josta jo huomaa.
Täällä Keski-Suomessa joku mittari oli näyttänyt -28, meillä näytti -25. Hui. Kiva tietää, että hoitotäti pitää muksut sisällä. Olis kamalaa ajatella, että tyttö itkee kylmyyttä ulkona :( Itse olen siis koulussa.
Meillä on muuten sama noiden teletappien kanssa. Mitään muuta ei saa videoista katsella kuin niitä ja yhtä tytön musavideota. Autossa kävisi vain hänen cd:t...
Hytisevää päivää! terv. Liinaharja 17+0 (vau, uusi viikko)
Hrrrr...kylmä on, jopa töissä sisällä.
Neuvolassa olin tänään, ja pääsin pitkästä aikaa tarkistamaan, että hengissä ollaan :). Hb vaan oli laskenut, niin kuin arvasinkin, ja nyt sain oikein virallisen ohjeen alkaa syömään rautaa. Toivottavasti väsymys helpottaisi.
Onko täällä ketään työssä käyvää odottajaa, joka ei ole vielä kertonut raskaudestaan? Mulla on joka päivä mielessä toi kertominen, mutta kun olen alottanut hommat vasta tammikuun alussa, en millään uskalla vielä kertoa, mutta asia painaa ihan kamalasti. Pelkään todella nuivaa vastaanottoa. Tuolla odotus otsikon alla joku työnantaja mietti mitä antaisi alaiselleen lahjaksi hänen lähtiessä äitiyslomalle...ihanaa, että tuollaisiakin pomoja on olemassa.
Olettekos kuulleet, että raskauden aikana aivot kevenevät. Ennen luulin tämän johtuneen lähinnä vesimäärän muutoksista, mutta se on kuulkaa niin, että myeliinitupet jotka ympäröivät hermoja (eli ne jotka vievät " tietoa" eteenpäin aivoissa) " laihtuvat" , eli kuulemma ns raskausajan dementia on oikeastikin olemassa, ja johtunee siis tästä (yhteydet ainakin hidastuu). Mutta ei tässä vielä kaikki, sillä jos lapsia saa useamman lyhyillä väleillä tila saattaa jäädä pysyväksi ;). Siispä hyvästi vaan kaikki yliopistossa oppimani! Kolmas lapsihan tässä on jo tulossa :/
t. Meri05 15+6
Ihme ja kumma! Mulle on alkanut maistumaan taas kahvi! Tänään mennyt jo pari kuppia. Olen kyllä ajatellut etten sitä raskauden aikana joisi edes sallittua määrää, mutta on vaan ilmeisesti merkki siitä, että etominen olis vihdoin lopullisesti ohi.
Meri05: Mä kanssa olen pähkäillyt, että koska sitä kertois töissä. Jotenkin aavistan (ja tiedänkin), että vaikka asia sinänsä on iloinen uutinen, niin työtehtävien kannalta osuu tosi pahaan saumaan. Toisaalta olen yrittänyt ajatella, että kukaan ei ole korvaamaton :)
Jotenkin myös tuntuu, että töissä toiset jo epäilevätkin mun olevan raskaana. Pian mun joka tapauksessa pitää kertoa, sillä on ihan siinä ja siinä, että vielä mahdun normaaleihin vaatteisiin. Mamma-vaatteet odottavat jo kotona, mutta töihin en ole niitä vielä laittanut. Ne kun jotenkin vielä korostavat vatsaa ja sitten ainakin " paljastun" . Olin alustavasti ajatellut, että kerron np-ultran jälkeen (oli tiistaina), mutta en sitten vielä kertonutkaan. Nyt ajattelen, että jos pystyis pitkittämään kertomista tän kuun loppuun asti. Saa nähdä kuinka käy?
Miten teillä muilla, jotka olette jo töissä kertoneet, on asiaan suhtauduttu?
Heinämamma rv 13+2
Olen vielä omissa vaatteissa, mutta täytyy käyttää paitapuseroa tai jakkua töissä, muuten voisi jo masu pömpöttää. Pienimmät farkut eivät mene kiinni, muut housut vielä onneksi. Ajattelin kertoa ensin pomolle ja sumplia tulevia projekteja ja sitten pistää mailin työyhteisölle (noin 10 ihmistä) missä kerron koska jään jos kaikki menee hyvin ja koska suunnittelen palaavani ja miten työni hoidetaan sillä välin. Jotenkin mulla on sellainen tunne, että kun kerron töissä niin sen jälkeen en saa enää mitään kivoja haasteellisia juttuja...
Vanhemmilleni kerroin viikko sitten, että myöhässä kai tässä kertomisessa ollaan noin ylipäätäänkin.
Muuten olo mainio, pientä liikettä olen ollut tuntevinani parin päivän ajan... Syön edelleen (!) melkein pelkästään etnisiä extra-tulisia ruokia.
Hyvää vointia kaikille!
Terveisin Miina viikolla 17
Meillä täällä +5`C tasaisen harmaata.. Tänään oli taas lääkäri ja pääsin kurkistamaan pikkuista=) Tuntuu, että olipa hurjasti kasvanut! Ihan jo " oikein muotonen" . Kävin jo vähän hiplaamassa pieniä potkareita, mutten uskaltanut vielä ostaa. Huomenna alkaa pojalla leikkiryhmä nimeltä " riehu ryhmä" , jonne mennään kerran viikossa. Lähinnä siellä leikitään muiden lasten kanssa ja opitaan oman liikkumisen hallintaa (kun se vielä välillä on hataraa ainakin meidän taaperolla). Nyt tulee lyhyt viesti, kun poika ei enää viihdy isin kanssa...
Wekku 13+?
Yöllä oli niiiiin tympeää nousta vessaan lämpöisen peiton alta, mutta kun pakko oli. Koko päivänkin on viluttanu näillä pakkaslukemilla. Hrrrr..
En oo vielä kertonu esimiehilleni, koska teen keikkahommia ja tällähetkellä kaksi eri työpaikkaa (sama työnantaja). Olen siis jonkun viikon aina yhteen menoon vuorotellen suurin piirtein. Enkä oikeastaan oo ajatellutkaan kertoa vaan jos huomaavat niin sitten tai jos aletaan kysymään kesäksi lomasijaiseksi niin sitten. Pakkohan se on viimeistään huhtikuun alussa sanoa, kun äippälomakin alkaa kesäkuussa, mutta eiköhän siihen mennessä jo näykin selvästi mikä on tilanne!!
Mulla tänään tasan puoli vuotta laskettuun aikaa!!!
AnnaMaria ja Mimma 14+1
Hejssan,
vaikuttaa siltä, että muualla Suomessa on varsin lämmintä ;) sillä kun tulin hetki sitten autolla kotiin, niin matkan varrella pakkaslukemat olivat korkeimmillaan -35 asteessa. Kovasti vain keskellä pimeää korpea toivoin, ettei diesel-auto hyytyisi, sillä dieselin pakkasraja on -32. Luulenpa, että muutaman asteen heitto ei käytännössä kuitenkaan vielä vaikuta vauhtia hyydyttävästi.
Liinaharja: Luin vastaavankaltaisesta kokemuksesta jostain vauva-lehden pinosta muutama viikko takaperin ja siinä tapauksessa lääkäri oli ehdottomasti kieltänyt rakastelun. Nimimerkille oli siis tiedossa pitkä selibaatti. Toisaalta luin jostakin lehdestä tai kirjasta, että pientä veristä vuotoa saattaa rakastelun aikana tai sen jälkeen tulla ja siitä ei kannata huolestua. Mukana oli myös hyvin looginen ja luonnollisesti biologiaan perustuva selitys siitä, miksi näin tapahtuu.
MiinaSillanpää: Omalta osaltani aavistelin myös, etten välttämättä saisi kevään aikana haasteellisia tehtäviä, mutta toisin kävi. Toivottavasti näin käy myös sinulle ja saat riittävän haasteellisia projekteja kevään aikana!
Vatsan seudulle: Kohtu kasvaa ja housut käyvät pieniksi. Tänä aamuna pukeuduin mustiin suoriin housuihin ja vyötä kiinnittäessä huomasin, etten taida tarvita vyötä, koska se ei ole tarpeeksi pitkä vyötärölleni. Olen sitten viime viikosta taas hieman kasvanut. Vatsan kasvua ei kuitenkaan ulkopuoliset huomaa, mutta puolisoni kanssa erotamme sen kyllä selvästi. Kävin tänään lääkärissä ja kohdunsuu oli kiinni niin kuin pitääkin. Saimme myös sydänäänet lukuisten epätoivoisten yritysten jälkeen kuulumaan ja sydän löi reippaasti 160/170 kertaa minuutissa. Lääkäri ehti jo rauhoittelemaan minua, että:" älä huolestu, sillä saattaa olla etteivät sydänäänet tällä laitteella kuulu vielä näin varhaisessa vaiheessa..." Onneksi kuitenkin kuuluivat!
Olen nyt tässä viimeaikoina surffannut netissä etsimässä tietoa harso-, nauha- ja kestovaipoista. Saattaa olla, että on hieman ennenaikaista selvitellä tällaisia, mutta minulle, joka en ole käsityöihminen, kaikissa kangasmateriaaleissa yms. on todellakin selvittelemistä.
Taidan lähteä nyt valmistautumaan
nukkumatin vierailuun!
Pazzepartout rv 13+6
Täällä ei taida olla yhtään aamuvirkkua heinäreissä? Mäkään en kyllä näin aamuvirkku ole, mutta kun tyttö herää, niin minkäs teet..
Täällä meilläpäin, Helsingissäkin näyttää ulkomittari -20..hrrr.. Tulee vissiin istuttuttua sisällä mukeloiden kanssa tänään, toisella astma joka pahenee kylmällä. Poikani kyllä jo eilen illalla sanoi että voisi pitää eskarista vapaapäivän.. :-) Nyt kun on vielä mahdollisuus olla " koulusta" pois, niin pidän mielelläni hänet kotona..
Kattelin eilen illalla ittekseni (mies taas myöhään töissä) leffan: Onnen varjot. Koskettava elokuva. Itse kun tulen raskaaksi pelkästään kattelemalla mieheni pippeliä, ei voi tajuta sellaisten tuskaa, jotka eivät lapsia saa :-( Nukahdin ennen loppua, joten kohta yritän ujuttaa dvd:n koneeseen ja kattella loput... Toi yks saa hepulin jos sinne koneeseen laitetaan muutakin kun teletapit..
Tänään menen ystäväni kanssa sinne NRJ:n konserttiin. Mieheni järkkää työkseen näitä vähän isompia keikkoja (ja urheilutapahtumia), joten livahdan mukaan aina kun on mahdollisuus. Äitini tulee lapsia kattoon ja laittamaan yöpuulle..Jee ihanaa, pääsee vähän arjesta taas pois!
Liikkeitä en vieläkään tunne, mutta nyt odotan jo ihan hulluna ens maanantain neuvolaa.. siitä on niin pitkä aika kun sydänääniä kuunnelltiin tai nähtiin..
Mä aion kysyä sukupuolen rakenneultrassa! Meillä on poika ja tyttö, eikä mulla ole edes " salatoiveita" kumpi tulisi, mutta oon niin helkutin utelias.. Sit on kiva kun voi laittaa kaikki valmiiksi. Toivon tietty että ultraaja kertoo, muuten joudun maksaa maltaita kun käyn Brunolla 3 D- ultrassa.
Oikeen mukavaa pakkaspäivää kaikille heinähattusille, nautitaan olostamme ja haaveillaan heinäkuusta ja sillon syntyville pienokaisistamme!!
maryanne+kolmonen 15+3