Menisitkö 2000 euron nettopalkalla töihin?
Kommentit (33)
2000 euron nettopalkka on ihan kohtuullinen keskiluokkainen palkka. Itse ansaitsin työelämässä maisterina asiantuntijatyössä jotakin 3800 euroa brutto ja netto oli noin 2400. Vaikka palkka nousee kaikki tessin mukaiset korotukset, ei välttämättä jää juuri mitään lisää käteen, jos tulot ylittävät valtionverotuksessa jonkin seuraavan progressiorajan.
Omanalan töihin vain vajaata viikkoa tekemään.
Kuinka monta ihmistä sillä 2000€lla pitää elättää? Kiinnostavampi kysymys
Jos kyseessä olisi oikeasti todella mielenkiintoinen entry level -työ, joka avaisi ovia urakehitykseen – vaikka joku paikka Voguen toimituksessa, levy-yhtiössä artistien managementin tai A&R:n parissa, tai elokuvatuotannossa tuotantoassistenttina – niin voisin hyvinkin mennä 2000 € nettopalkalla. Mutta jos kyseessä olisi joku ihan perusduuni, joka ei vie uraani kiinnostavaan suuntaan vaan pikemminkin poispäin tavoitteistani niin ei.
Kyllä, aikoinaan olin 1500e nettopalkallakin töissä . En ole rahan ahne.
En ole ikinä saanut mistään työstä kuin n. 1500 euroa nettona, joten menisin. En kuitenkaan mihin vaan menisi. Tarttisi sen työnkin olla sellaista, minkä hallitsee ja missä viihtyy.
Menisin kuule vaikka brutto. Itse asiassa viimeksi olinkin.
Olen jo hitusen alle 2000 nettopalkalla töissä. Elätän itseni, pelkästään. Ihan hyvin pärjää, hiljaista elämää. Sopii minulle OK.
Riippuu työstä. Jos erityisen raskasta niin täytyisi enemmän saada
En täysipäiväisesti mutta olenkin rikas. Tekisin tuolla palkalla 25 tuntista.
En oo ikinä saanut noin paljon palkkaa, en silloinkaan vaikka olisin tehnyt ylitöitäkin.
Tuon saan jo päivässä ökysediltä "sillä".