Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * * Kesäkuisten Perjantai * * *

25.05.2007 |

Eilinen: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10389922&p=&mpage=1&tmode…

Ja kukas se taas kukkuu aamun ensimmäisinä tunteina täällä :D! Terveisiä siis kanalasta!

Eilen oli jännittävän mukava päivä. Meillä oli sekä synnytystapa-arvio että tutustuminen synnytysosastolle.

Se pelkäämäni häntäluu ei ole este normaalille synnytykselle, JEEEE!!! Kirppu oli jo laskeutunut muttei kiinnittynyt. Kohdunsuu oli pehmentynty ja lyhentynyt muttei vielä auki. Kirpulle annettiin painoarvioksi 2 850g, joten kuulemma normaalikokoista lasta saamme odotella. Sukupuoli jäi edelleen arvoituksksi :)

Synnytysosaston tutustumisreissulla ei ollut ketään muita pariskuntia kuin minä ja mieheni. Saimme siis prvaatti tuokion. Oli todella mukava kätilö joka meitä kierrätti. Tuli tosi kiva ja luottavainen olo, ja nyt vain odotellaan koska Kirppu haluaa tulla ulos. Nähtiin me sellainen tunnin ikäinen pieni poikavauva, joka oli syntynyt viikoilla 37+4. Voi nakki että oli ihana!

Kanalaan kuuluu siis hyvää. Meidän pinossa ne vaan jännitysnäytelmät tiivistyy. Ai että on mukava käydä lukemassa mitä kenellekin kuuluu. Tähän jää ihan koukkuun kuin johonkin hyväät TV-sarjaan :) Tsemppiä kaikille, ja supistuksia niitä haluaville!! Minä taidan mennä syömään vähän, ja painautua mihen viereen tämän päivän ensimmäisille päiväunille...

Cana ja Kirppu 36+4

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron tässä Satun puolesta, että saimme 25.5.07 klo 01.37 pikkuisen pojan (3200g, 48cm) Suvin pikkuveljeksi. Synnytys käynnistyi itsestään ja kesti 2h 45 min, ponnistusvaihe 2 min. Kaikenkaikkiaan synnytys eteni nopeasti ja mallikkaasti.

Hieno kokemus edellisen vaikean kerran jälkeen ja sekä vauvalla että äidillä kaikki hyvin, isäkään ei pyörtynyt vaikka kerran lähellä olikin. Satu ja vauva jäivät lepäämään sairaalaan ja minä lähdin toimittamaan vauvauutisia eteenpäin. Satu halusi lähettää kaikille terveisiä.

Kärsivällisyyttä teille jotka vielä odottelette omaa pienokaista.

--

Sampsa

Vierailija
2/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, onhan meillä tietty kuviakin pikkuisesta:

http://www.aijaa.com/v.php?i=595763.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=595764.jpg

--

Sampsa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vitsit! Täällä ihan intona tippalinssissä katsoin noita kuvia =). Ja sylin täydeltä Sadulle halauksia sinne osastolle kun menette pikkuprinssiä katsomaan!

Iiran

Vierailija
4/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se nyt kolmas kesäkuinen jo? :)

Itte oon ihan hermona kun ois ultra tänään ja fiilis on jotenkin turhautunu. siellä taas joku hapannaama lääkäri mutisee ja huolestuttaa mut kauhusta kankeaks mut yhä vaan jatketaa odotusta. Ja sit huolestun vauvasta niin etten pysty kertoo tästä synnytyspelostakaan taas mitään... :( Ja siihen ois kyl apu saatava, kun nytkin jäin kotiin pillittää kun mies lähti viemään lapset päiväkotiin. (Oon niin varma, että kuolen synnytykseen ja itken sitä että ehkä näin nyt tytöt viimeistä kertaa. Huoh.)

Hulda 37+1

Vierailija
5/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä sit kävi ettei tarvinnut K-P:n edes aamuun odotella ;) Ja voi kuinka suloinen vauva! Oman vauvan kaipuu taas kasvoi tappiinsa! :)

Voi Hulda sua! Yritä saada siellä lääkärissä suus auki, kyllähän sun täytyy tohon pelkoon jotain apua saada! Luulen kyllä, että ottavat sut ihan tosissaan, kun kerrot tilanteen! Tsemppiä matkaan! :)

Eilinen lääkärin sisätutkimus sai aikaan taas ihan kauheat jomotukset, muttei sen kummempaa. Rupes sitten eilen vähän jänskäämään, kun tajusin että mulla varmaan menee aina vedet kun kohdun suu on vähänkään kokonaan auki :b Edellisistä siis näin. Onneksi on hoitaja tytöille saatavana koko ajan jos kiire tulisi, ja mies ihan vieressä töissä. Vaikka tuskin tää vielä pariin-kolmeen viikkoon syntyy, mutta haluaa pitää vähän jännitystä ilmassa.

PP 36+5

Vierailija
6/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ensin... Mielettömät onnittelut K-P:lle suloisesta vauvasta. On ne vaan niin ihania:) Onneksi kaikki on mennyt hyvin ja todella nopeasti.

ON: Eilen sitten kävin aamulla siellä Jorvissa. Supistuksia tuli todella tiheään. Laittoivat sänkyyn makaamaan ja seurailivat vauvan sydäntä ja supistuksia. Sitten sain supistusten estolääkettä, sillä lääkäri oli sitä mieltä, että jos vain mahdollista niin ei vielä leikattaisi.

Lääke auttoikin sitten jonkin ajankuluttua ja illalla pääsin kotiin.

Samalla sovittiin sitten leikkausaika. Se olisi näillä näkymin vasta 18.6. Ihme jos kaveri aikoo sinne asti pysyä matkassa.

Laskettu aikani on 24.6.

Tällä hetkellä vauva painoi 3005g ja lapsivettä oli vielä runsaasti.

No, eilen illalla alkoi taas kauheat supistukset ja sanoivatkin Jorvissa että pitää tulla heti takaisin jos tulee samanlaiset supistukset uudelleen. No, menin tunniksi suihkuun... ja sen jälkeen olo on ollut oikein autuaallinen...

Tänään onkin neuvola, mutta siellä tuskin mitään uutta, sillä eilen otettiin kaikki mahdollinen koe Jorvissa.

Tsemppiä kaikille ja vielä kerran onnea satulle!

T: Kiisseli ja masuasukkin 35+5

Vierailija
7/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Kiinan-Pöpölle pikkuisesta nyytistä! Täällä itkeä tihrustan liikuttuneena ;' ). Tunteet on pinnalla, huonosti nukuttu yö takana. Voisinkin alkaa Canan kanssa pitää jotain aamun privaattipinoa, samaan aikaan määkin taas kukuin hereillä...Uni ei tullu enää paljon viiden jälkeen, grr.

Omaan napaan ei mitään niin erikoista, melankolinen aamu, täällä lännessä ainakin pilvinen ilma. Noh, kait tää tästä taas. Jalkapohjat on kuin piikeillä kävelis ja turvottaa. Supistele ei sitten melkei yhtään...loppui kyllä ku seinään pari viikkoa sitten noi pahat supistukset =D OUJEE.

Noh, mutta viikonloppu tulossa ja saa levätä!! Tsemppiä kaikille mahakkaille ja jännätään kuka on seuraava???

HULDALLE piti vielä sanoa, että toivottavasti saat apua tuohon pelkotilaasi! Tsemppiä ja voimia!

Monni ja masukki 38+2

Vierailija
8/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauhdilla sitten poika tulla tupsahti maailmaan ja kuvat on niin ihania. Tuoksunkin voi tuntea tänne saakka.

Mulla vähän huolestuttaa nää liikkeet, eilen en tuntenut juuri mitään ja tänään vielä vähemmän. Heilutan mahaa ja koputan mut yks hikinen liike on tänään tuntunut.Onneks kohta on neuvola..

kuumetta 37+4

Vierailija
9/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs ehtinyt aamu valjeta vaikka niin Satu epäilikin vielä kymmeneltä illalla, niinpä on omat ajat kaikilla vauvoilla:) Voimia ja jaksamista koko perheelle!

Tänne suuntaan ei ihmeitä, jotenkin kuin ois supistellu yöllä mutta saattoivat olla vain vauvan liikkeitä. Odottelua siis vielä:)

Hulda80: Todella ikäviltä kuulostaa sun fiilikset. Tuollasiin tuntemuksiin ei taida järkeilyt auttaa: miten todella harvinaista on että äiti kuolee synnytykseen tms. Koita saada puhuttua asiasta niin se varmaan helpottaa ja auttaa sitten itse koitoksessa. Oikein iso voimahali!!

rv 38+2

Vierailija
10/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjaudun ennen kauppareissua. Ihania uutisia ja kuvia! Ihan hirveä vauvankaipuu iskee. No muutaman viikon sisällä toivottavasti omakin vaavi jo kainalossa.

Supistuksia ei sitten eilen tullutkaan kovin paljon, joten tilanne rauhoittunut. Huomenna poksuu 37. Täältä palstalta siis odottelen lisää vauvauutisia ennen omiani.

Mama 36+6

Vierailija
11/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania nää vauvauutiset : )

T.miitu rv 39+0 POKS!!!

Vierailija
12/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mielettömän paljon onnea pikkuisesta nyytistä! Ja kuinka nopeasti kaikki sitten kävi. Vielä eilen illalla olet yhdeksän aikaan kirjoitellut, ettei tullut pahoja suppareita lainkaan ja ennen kahta yöllä jo sntyi vauva! Ihanaa, et kaikki meni noin nopeasti ja hyvin. Ja ihan hyvänkokoinen poika on : )

Mikäs mahtaa olla Tuuli@n tilanne? Kuullosti kyllä ihan lapsivedeltä mitä hän kertoi. Ottivat varmaan kyllä sisään sairaalaan eli eiköhän viimeistään ensi viikon alussa kuulla vauvauutisia Tuulialtakin jahka pääsee kotiin.

Oli kyllä kiva, et Satu oli valjastanut miehen hommiin kertomaan meille. Eipä tarvi enää jännäillä.

Tsemppiä kaikille muillekin, joilla on h-hetki käsillä ja synnytys lähestymässä. Kai joku jää mun kanssa roikkumaan tänne heinäkuun alkuun? : ) Ei meinaan mitään merkkejä et mitään tapahtuis. No mulla on vasta reilu 36 viikkoa mutta silti. Taidan olla vähän malttamaton. Ei vaan jaksais odottaa enää.

Mä oon täällä taas kiehunut anoppini vuoksi. Miehen serkku pääsee ensi viikolla ylioppilaaksi ja järjestää juhlat. Juhlat alkaa kahdelta mutta on meiän pojan päikkäriaikaan. No anoppi oli sopinut, että me tullaan päikkäreiden jälkeen. Sinänsä ihan fiksua mutta olis voinu kysyä ensin meiltä, että ollaanko edes tulossa!!! Meillä kun voi olla muuta ohjelmaa. Ärsyttävää mennä sopimaan toisten selän takana kysymättä! Mä laitoin hänelle viestiä et mies ja poika tulee mut mä en koska mulla ei ole mitään juhlavaatteita enkä enää osta juhlatamineita kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Niitä ei sit enää sen jälkeen tarvi ja muutenkin on nyt rahat tosi tiukilla kun en ole saanut kahteen kuukauteen rahaa ja äippärahat tulee vasta 11.6

Nyt tarttee varmaan mennä tekmään jotain järkevää ja lähteä pois notkumasta tästä koneen vierestä. Mutta vielä kerran Sadulle onnea ja seuraavia synnytyskertomuksia odotellessä : )

Kalamami rv 36+3

Vierailija
13/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kiinan-pöpön perhe!!!! Voi että nyt tää konkretisoituu että oikeesti MULLAKIN on kohta vauva!!! Toivottavasti siis jos kaikki menee hyvin...Mä oon vaan jotenkin kauheen skeptinen vauvan suhteen, jotenkin tuntuu et kumminkin hän on vammainen tai kuolee kohta tai... Että täällä HULDA sulle kohtalotoveri pelkojen suhteen!! On se vaan kumma, mut mä en pelkää lainkaan oman henkeni puolesta vaan vauvan ja hänen terveyden! Tuntu surulliselta (ja samalla kivalta, jännältä, malttamattomalta...) laittaa pinnasänkyä valmiiks ja hoitopöytää kun samalla tuntu et kumminkin tulen sairaalasta itkevänä yksin kotiin... voi tätä elämää...No täytyy luottaa että ehkä me KAIKKI kuitenkin selviydytään!!!! ;D

KUUMETTA!!! Mulla kanssa tuntu tuossa parin päivän ajan liikkeet ihan tosi vaisuilta, mutta sitten taas eilen illalla oli hirvee mylläys ja vääntelehtiminen!! Että eiköhän sullakin kaikki ole ihan hyvin, nää on varmaan vaan niitä " vauva rauhoittuu synnytyksen lähestyessä" jutskia!;)

Täällä olis nyt muuten kaikki valmiina vauvaa varten!!! Ja mä en malta oottaa!!! Kavereiden häät olis 9.6, kaverin polttarit 16.6, serkun lakkiaiset 2.6 (250 km päässä) ja laskettu aika 5.6... Että kiirettä pittää!!!! Nut mä lähen valmistautumaan neuvolaan!!! Adioa amigos!!!

Princess 38+3

Vierailija
14/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.. Ihanaa, nyt alkaa tulla näitä Kesäkuisten synnytystarinoita.. voi kun meilläkin ois kohta oma kerrottavana..

Tänä aamuna heräsin tosi kiukkuneena ja oli pakko tulla heti tänne.. ärsyttää kaikki ja varsinkin se että supistukset hävisi kokonaan (niitä tuli viime viikonloppuna ja alkuviikosta todella lupavasti), eikä mitään merkkejä mistään! Neuvolassa eilen terkkari sanoi että Toukokuun vauvan saamme todennäköisesti, vauvan pää on jo laskeutunut ja kaikki merkit viittaisi siihen että ennen laskettua päivää (3.6.) syntyy, mut olen todella skeptinen tämän suhteen.. Esikoisen kanssa meni 2vk yli, eikä ollut mitään supistuksia tms. oireita koko aikana, ja synnytyksen aikanakin olivat tosi heikkoja.. nyt supisteli koko ajan raskauden puolivälin jälkeen ja oli jopa pelätty että syntyy etuajassa, ja tässä sitä nyt ollaan, TURHAUTTAVA! Tuntuu että mikä vika minussa on, kun ei tämäkää meinaa syntyä ennen LA.. kääk! nyt on rv38+5.

Neuvolassa kaikk oli ok, hyvät verenpaineet, vatsan mitta kasvoi viikon aikana 4cm! Ja painoa tullut mukavat 600g, kokonaisuudessa 16,5kg.. Ei tässä muu auta kun odotella.. nyt täytyy mennä tekemään tytölle aamupalan.. tsemppiä ja hyviä vointeja! ja onnittelut KP!

Vierailija
15/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUUMETTA ja PRINCESS80... Mä olen kyllä huomannut ihan saman, että parina päivänä vauva ollut päivällä tosi hiljainen. Tökkinyt oon ku hullu puuroa, sitten yleensä iltaisin on vilkkaampi. Ultrassa kun olin ma niin kätilö muistutti tosta liikelaskennasta, mutta eihä semmoista ehi tehä ;) Kaikkia liikkeitä ei varmaan ihan tunnekaan, varsinkin jos itte liikkeessä.

Mut joo, yöllä varsinkin kun herään vessaan niin saatan olla vaik puol tuntii hereillä ja miettiä liikkeitä. TULIS JO ULOS ;)

Monni ja masukki 38+2

PS Mä oon jo ens viikolle varannut joka päivälle menoa, ihan VIT****LLAKSENI ittelleni, perhana sentään. Kaupungilta täytyy käydä noutaa ihanat kesäkengät ja mennä ulos syömään jne. Mikäs kiire tässä on kun vauvallakaan ei näytä olevan mikään kiire...HEEHEE.

Vierailija
16/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jo vilkas keskustelu käynnissä, mukavaa!

Mä olen ihan tippa linssissä kun katselin noita KP:n vauvakuvia, yhyy! Oikein paljon onnea koko perheelle ihanasta pienestä pojasta!!!!!

Ulkona näyttäis olevan ihan kiva ilma. Pitäis lähteä tyttöjen kanssa mummolaan yöksi. Sunnuntaina olis veljen vauvan ristiäiset mutten taida jaksaa lähteä sinne kuitenkaan...olis niin ihana touhuta pihalla ettei millään malttais lähtee mihinkään.

Mulla vauva liikkuu onneksi tosi hyvin. Kannattaa juoda makeaa mehua lasillinen ja mennä sängylle pötkölleen, tunnissa pitäis se kymmenen liikettä sitten tuntua..... Mä olen aika herkkä menemään polille jos liikkeitä ei tuntuis, esikoisen kanssa kun menin vähän liian myöhään ; (

Nyt on mentävä pakkaamaan tavarat jotta päästään reissuun.....

Vointeja ja viikonloppua kaikille, palaillaan sunnuntaina!

Tiina 36+2

Vierailija
17/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut koko poppoolle ihanasta pikku pojasta!!! Voi että, nyt täällä alkaa rymisemään :) Aivan varmasti saadaan tästä eteen päin joka viikko vauvauutisia. Kylläpä oli K-P ollut huomaavainen kun oli valjastanut miehensä meille kertomaan ihanista uutisista! Kiitokset Sampasalle!

Hulda ja Princess: Voisinko mitenkään saada teitä vakuuttuneeksi, että hakisitte molemmat apua tuohon henkiseen pahoinvointiin jo TÄNÄÄN! SIIS NYT!!!!! Olen saanut vierestä seurata kun läheinen on sairastunut synnytyksen jälkeiseen masennukseen, ja oireet oli olemassa jo rasakusaikana. Tuon kaltaisiin ongelmiin PITÄÄ puuttua HETI! Ei voi olettaa että ongelmat menevät ohi itsestään. Jos neuvola tai äitisypoli ei ota teita vakavasti (mitä todella ihmettelen), niin kääntykää psykiatrisen sairaalan puoleen. Jos vielä itseä epäilyttää, niin laittakaa läheisenne lukemaan tämä komennukseni, ja ottamaan teidän puolestanne yhteyttä sinne! Kaikki masennukseen viittaavat oireet eivät johdu raskauden/synnytyksen aiheuttamista hormoniheitoista.

Cana

Vierailija
18/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Super isot onnittelut K-P:lle ja perheelle! Minäkin täällä tippa silmissä katselin noita teidän suloisen pojan ilmeitä. :)

Voi kun sais jo oman pikkuisen syliinsä.

Minulla ne supparit sitten taas rauhoittui ihan kunnolla. Muutama hassu eilen tuli vaikka shoppailin monta tuntia! Eli näköjään mitä enempi teen ja rasita itseäni, sitä vähemmän merkkejä synnytyksestä. Tosin olin kyllä sen shoppailu reissun jälkeen kuin puolikuollut.

Selkää jomottaa vieläkin, mutta onneksi jalat sentään jo jaksaa kantaa. :) Täällä kanssa on menkkakipua, kun joku siitä mainitsi, mutta ei läheskään aina yhtäaikaa maha kovetu.

Tänään olenkin sitten urakalla ommellut verhoja ja tehnyt muita käsitöitä. :) Pitäis vielä hioa ja lakata esikoisen syöttötuoli. Ihanaa tämmöinen puuhastelu!:D

Hulda80 ja olikohan se Princess, mainitsivat peloista ja täällä löytyy kyllä yksi myös yli pelokas!

Itse pelkään että vuodan synnytyksessä kuiviin tai vauva ei jää henkiin. Meillä nimittäin esikoinen jouduttiin elvyttämään synnytyksen jälkeen kun ei alkanut reagoimaan mihinkään. Pisteitäkin sai vain 1 pulssista.

Itse pääsin n 5vk sitten keskustelemaan kätilön kanssa näistä peloista ja kyllä se auttoi sen verran, etten enää jumita päivät pitkät vain noissa ajatuksissa.

Hmmm. Onkohan Tuuli@ päässyt myös synnyttämään?!:D Toivottavasti kaikki on mennyt/menee hyvin!

Meillä maanantaina taas vauvan kasvukontrolli...toivottavasti viimeinen!:) Sillä se on merkki sille että vauva voi ja kasvaa hyvin vaikka onkin pikkuinen. Ilmeisesti niissä lapsivesitestin tuloksissa ei ole ollut mitään hälyyttävää, koska ei ole kukaan soittanut niistä tuloksista. Maanantaina viimeistään sitten saadaan ne kaikki vastaukset.

Auuh. Mutta nyt pitää mennä kun selkä muuten sanoo yhteistyösopparinsa irti.

:(

Marikki ja Nuppunen 36+6

Vierailija
19/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksettava olo jatkuu ja maha ihan kuralla..kiva.

Eilen illalla join mehua,söin keksejä ja makeeta ja viimeseks sokeria, ei tuntunut ku muutama liike. saakeli kun alkaa paniikki hiipiä perseeseen. Ja mua väsyttää ihan tajuttomasti, hyvä kun jaksan pysyä hereillä. Vielä tunti neuvolaan...perkele sentään, pitääkö tässä loppuvaiheessa vielä huolestua??

Nyt mä lähden yrjö kurkussa laittamaan pikkuselle ruokaa et sais sen nukkumaan neuvolan ajan.

Kannattas Huldan tosiaan nostaa kissa pöydälle noista peloista, hulluksihan sä tulet niitten kanssa ja synnytys on varmasti karmee kun jo etukäteen ajatukset ovat ihan mustia.

kuumetta

Vierailija
20/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa että joillakin on jo tosi lähellä. ajattelin itsekin tulla pinoilemaan, kun olen lähinnä vaan sivusta seurannut.

keskiviikkona olin synnytystapa-arvio ultrassa, sectio päivä on 12.6, eli viimeistään silloin syntyy, mulla on jo kaksi sectioo takana 6/03 ja 9/04.

olo on aika tukala, vauva möyrii ihan valtavasti, ei se ole oikeastaan lainkaan potkinut, se vaan möyrii... ei tunnu kovin kivalta.

töitä on vielä aika paljon, meillä on leipomo miehen kanssa, joten äitiysloma ei varmaan ala ennen kuin silloin 12.6, en kylläkään jaksa niin paljon tehdä töitä kuin ennen, yritän ison vatsani kanssa ainakin auttaa.

t.emma

ps.onko muita kesäkuulaisia menossa loimaalle synnyttää?