Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* * * Kesäkuisten Perjantai * * *

25.05.2007 |

Eilinen: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10389922&p=&mpage=1&tmode…

Ja kukas se taas kukkuu aamun ensimmäisinä tunteina täällä :D! Terveisiä siis kanalasta!

Eilen oli jännittävän mukava päivä. Meillä oli sekä synnytystapa-arvio että tutustuminen synnytysosastolle.

Se pelkäämäni häntäluu ei ole este normaalille synnytykselle, JEEEE!!! Kirppu oli jo laskeutunut muttei kiinnittynyt. Kohdunsuu oli pehmentynty ja lyhentynyt muttei vielä auki. Kirpulle annettiin painoarvioksi 2 850g, joten kuulemma normaalikokoista lasta saamme odotella. Sukupuoli jäi edelleen arvoituksksi :)

Synnytysosaston tutustumisreissulla ei ollut ketään muita pariskuntia kuin minä ja mieheni. Saimme siis prvaatti tuokion. Oli todella mukava kätilö joka meitä kierrätti. Tuli tosi kiva ja luottavainen olo, ja nyt vain odotellaan koska Kirppu haluaa tulla ulos. Nähtiin me sellainen tunnin ikäinen pieni poikavauva, joka oli syntynyt viikoilla 37+4. Voi nakki että oli ihana!

Kanalaan kuuluu siis hyvää. Meidän pinossa ne vaan jännitysnäytelmät tiivistyy. Ai että on mukava käydä lukemassa mitä kenellekin kuuluu. Tähän jää ihan koukkuun kuin johonkin hyväät TV-sarjaan :) Tsemppiä kaikille, ja supistuksia niitä haluaville!! Minä taidan mennä syömään vähän, ja painautua mihen viereen tämän päivän ensimmäisille päiväunille...

Cana ja Kirppu 36+4

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea K-P:lle perheineen! Tosi suloiset ja ihanat kuvat vauvasta! Mahtavan nopeaa on synnytyskin mennyt :-)

Täytyy nyt rientää vaihtamaan lakanat, pyykäämään ja siivoamaan vessa. Tekemistä riittää vielä pariksi päiväksi, jännittää ja pinna on kireällä, kun tuntuu ettei ehdi kaikkea ja alkaa pelottaa se leikkauskin.

Jokohan Tuulikin on synnyttämässä? Pääsevät varmaan K-P:n kans jo poiskin, juuri ennenkuin menen itse osastolle, ma-aamuna siis.

rv39 poksahti nyt täyteen!

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :-)

Vierailija
22/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselin vanhoja pinoja, ja huomasin että voisit vaihtaa äitiyspakkauksen vanhaan mikäli sinulle tulee uusi, tuliko kumpi?

t.emma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti (sun kannalta) mulle tuli vanha. Toivottavasti löydät jonkun vaihtointoisen kuitenkin!

JA ONNEA Satu perheineen, ei siinä sitten kauaa viimeisestä kirjoituksesta ehtinyt vierähtääkään:)

Mä puolestani menin heti aamusta shoppailemaan, pakko oli saada vielä jotkut kengät millä on kiva kävellä kun jalat on koko ajan tulikuumat ja turvonneet. Lisäksi ostin uuden kylpytakin ja yllätysyllätys Lindexiltä tarttui muutama vauvanvaate mukaan;)

Yritän nyt vääntäytyä punttikselle, ei huvittais, mutta tiedän kuinka hyvä mieli sitten onkaan kun on käynyt!

Rouvaii

Vierailija
24/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... pienen pienestä pojasta Satulle ja perheelle! Oli kyllä niin söpöisiä kuviakin tarjolla, et ihan tuli ikävä omaa vauvelia, vaikka tuossa lähellä mahanahan toisella puolella onkin.

Kukakohan on seuraava? Tuuli@ nyt ainakin on varmaan jo puolimatkassa.

Omaa napaa sen verran, että tänään oli neuvola. Sf kasvanut taas lähes parissa viikossa vain sen 0,5cm, ollen nyt 35. Painokin oli vaihteeksi laskussa: -200g. Pisu puhdas ja paineet hyvät. Millin syke 160. Hemppa laskenut taas, kun en ole tuota rautaa muistanut napostella. Mutta hyvä se vieläkin oli (120).

Paras uutinen oli, että terkkari ei enää meinannut saada otetta päästä lainkaan, eli todella alhaalla kuulemma on jo. Oli sitä mieltä, että viikon sisään syntyisi... Niin vissiin. Mulla on vähän usko alkanut loppua tämän syntymisen kanssa, kun koko ajan on sanottu vähän samaa, että ei menis enää kauaa... Käynnistykseen tässä kuitenkin vielä mennään. Antoi pitkin hampain mulle ajan ens perjantaille, jolloin on melkein 40 täynnä. Oli muka niin varma, etten tule sitä tarvitsemaan. Toivotaan näin.

Nyt mulla on edessä kauhea siivousoperaatio, kun mutsi ilmoitti eilen illalla tulevansa käymään tänään. Täytyy vissiin kaivaa tuota imuriakin vähän esille. Jos sillä saisi vaikka suppareita aikaiseksi. :)

Jään siis tänne taustalle odottelemaan uusia vauvauutisia. Toivottavasti niitä kuullaan pian. :)

Odessa ja Miltsi 38+6 (huomenna jo 39 poks)

Vierailija
25/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa oltiin, painoarvio 2,4kg. Lääkäri myöhässä ja kauheella kiireellä lennätti mut sisään ja ulos huoneestansa. Ei ees kysyny miten on voitu. Kätilökin otti vastaan ja sille sit koitin sanoa, kun oli sama kätilö kuin maanantaina, että synnytyspelko/masennus on pahentunu vaan, niin se ei sanonu mitään siihen. Käski vaan istua. Eniten olin pettyny siihen ettei mies ees sanonu mun puolesta mitään vaikka kuin uhosi... Mut nyt sekin tietää mitä oon tarkoittanu kun sanon ettei siel voi puhua mistään jos niil on kiire. :(

Mitäs sitten? Mietin, että jos varaan omalääkärille maanantaiks ajan? Vai minne ihmeeseen näillä viikoilla enää ehtii? Nlan th on vielä kiireisempi eikä kuuntele OIKEESTI.

No illalla oon menossa kaverin kaa tapaa nuoruuden tuttuja. Ehkä se piristää. Mut ahistaa jo valmiiks ihmisten kommentit mun mahasta ja typerät kysymykset " koska se syntyy?" No hitostako mä tiiän...

Hulda 37+1

Vierailija
26/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä ylisuloisia vauvan kuvia - ihanko oikeasti meilläkin on kohta tuollainen?! :) Ihanaa et kaikki meni niin nopeasti.

Sit HULDAlle: soita ihmeessä aikaa vaikka sille omalääkärille. Tai mites neuvolalääkäri? Th:sta laitoitkin ettei se kuuntele, mutta jaksatko vielä kokeilla?? En kyllä yhtään tiedä minne tosta kannattais soittaa muuta kuin neuvolaan ja synnärille, mutta soita ihmeessa jonnekin! Ja jos ei muuta niin maanantaina synnärille/pelkopolille tms. ja kerrot sinne sun asias - tai soittaisko sun miehes (kun kerran on uhonnut tänäänkin puhuvansa vaikkakin laihoin tuloksin) et pelkää sun puolesta, kun sä oot oikeasti tosi peloissas?!

Joo, mä jatkan siivoamista.. Pakko jos meinaa saada tätä kämppää jonkinlaiseen kesäkuntoon ennen vauvan syntymistä :(

-Sykkis, jolla tasan 3 piiiiiitkää ja piinaavaa vkoa laskettuun aikaan

Vierailija
27/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Elikkä minä olen niitä kesäkuun odottajia jotka käy kurkkimassa teitin elämään mutta ei ole " rohjennut" ottaa osaa vielä keskusteluun, mutta tänään päätin esittäytyä. Tuli kiire kun luin tuosta ihastuttavasta kiinanpöpön vauvasta, ja tajusin että taitaa tulla kiire itselle tätä menoa. Muutenkin tuntuu kuin tuntisin teittiä kun olen lueskellut kevään mittaan teidän matkaa kohti kesäkuuta.

Elikkä meillä on laskettu aika 19 kesäkuuta ja kaikki on mennyt hyvin, elikkä paino on ollut suhteellisen kurissa viimeviikkoihin asti, nyt sitä alkoikin tulla kilo per viikko ja yhteensä sitä on tullut lähtöön sellaiset seitsemän kiloa. Vauvan liikku ja voi masussa hyvin, vaikka masuni tuo Sf mitta ei pysykkään käyrillä vaan on ollut ihnan omalla yläkäyrällä, ja siksi olenkin käynyt ylimääräisen ultran. Ultra oli tällä viikolla ja vauva oli sitten painoltaan noin 2800g eli käyrillä pysy, ja voin jättää neuvolan tädin pelottelut jättiläisvauvasta hänen keinoksi pelotella ensisynnyttäjää.

Olen lukenut joidenkin teidän pelkoja synnytyksestä, itsellä niitä ei ole ollut kun olen ottanut asenteen että kyllä ne laitoksella osaa kertoa mitä tehdään. Tosin taidan vain siirtää ajatusta eteenpäin. Mutta kaikki joilla oikeesti tuntuu että kaikkea pelkoja ei jaksa niin suosittelen lämpöisesti neuvolassa keskustelua tai lääkäriä, sillä itse olin raskauden alkaessa mielialalääkityksellä masennuksesta, ja kuvittelin alkuun pärjääväni kaikesta noin vain. Onneksi keskutelin asiasta neuvolassa ja nyt olen päässyt sellaiseen pienryhmään kuin odottavien äitien masennus " kerho" Tapaamme kerran viikossa ja keskustelemme itsestämme ja ajatuksistamme, teemme ohjatusti erilaisia tehtäviä ja omien mielialojen pohdintoja ja muutamme ns. sisäistä dialogia itsestämme, tämä on ollut minun suurin apuni raskausaikana.

No huh huh kun vuodatinkin sitten kunnolla heti kun aloitin. No teen nyt pyhän lupauksen ja lupaan tulla kirjoittelemaan kuulumisiani usemammin teille jotta ei mene ihan vakoiluksi muiden elämästä.

Rv 36 + 5

Vierailija
28/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat kuvat ihanasta pienestä pojasta! Sylintäydeltä onnea koko kiinan-pöpö porukalle!!! <3

Tervetuloa Jarmiina!

Neuvolasta:

SF: 31cm

vauva tiukasti lantiossa

sykkeet 130-140 (ollu kokoajan, esikoisella (poika) oli aina 150-155, joten olisikohan eri merkkiä?)

Oma paino -800g/viikko jipjajee, olen nyt kaksi kiloa kevyempi lähtöpainosta (kätevä laihdutuskuuri).

reuma kiusaa... =(

Kannattaa ehdottomastikylläjoo ottaa pelkoasiat puheeksi jonkun kanssa. Jos tuntuu vaikealta, niin eikö ole olemassa joku baby blues tukipuhelin, jonne voi soittaa ja jossa varmasti kuunnellaa! Se on kyllä totta että jos neuvolassa ja polilla on kiireistä jää henkimaailman asiat hyvin vähäpätöisiksi :(. Silloin se on lähinnä itsestään kiinni...

Tänää aamulla oli taas sellainen olo että vauvan päällä oli vain nahka. Tuntuu siltä että se lapsivesi hupenee välillä olemattomiin. Yksi naistentautienlääkäri sanoikin että pitää juoda paljon vettä, sillä on kuulemma yhteys myös lapsiveden määrään!?!??

Kiinan-pöpö ja Tuuli@ (ihan varmasti myös Tuuli@=)) on nyt sitte urakkansa suorittanu, ketä aletaan psyykkaamaa seuraavaksi??!?! =)

Ihania loppurutistuksia kaikille!

-E rv37+1

Vierailija
29/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis voiko tämä mun huono olo ollakkin jotain muuta ku yrjötautia????

Siis mä ramppaan vessassa yökkäilemässä ihan vähän väliä,en jaksa olla pystyssä ja etoo niin perkeleesti. Menkkakivutkin on kuvioissa taas mukana mut lievinä ja onneks vauva on alkanut heilumaan hiukan.

ja mahaan koskee..hyi helvata soikoon,olo on niin vetämätön!!!!

kyllä on Tuuliakin jäänyt sairaalaan kun ei oo vieläkään kirjoitellut tänne ;)))) nyt on mentävä kokkaamaan, ihanaa...

kuumetta ihan kaput

Vierailija
30/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolla on kaikki 3 synnytystä alkanut sillä, että on vatsa mennyt löysälle ja alkanut oksentaa. Raukka on siis oksennelut kotona päivän pari ja viimeksi kun synnytti niin oksenteli vielä synnytyssalissakin. Että tiedä häntä, jos sulla olisi nyt sama juttu, että synnytyksen käynnistyminen tai sen läheisyys pistää kropan sekaisin?

HUlda80 mulla yksi ystävä sai lähetteen pelkopolille juttelemaan soittamalla omalääkärille ja esittämällä asian suoraan niin, että neuvolassa ei oteta tosissaan ja voisiko tätä kautta saada lähetteen. Ja hän ainakin sai. Kannattaa soittaa.

ON: ei ihmeitä hirmu väsymys. Päätä särkee vähän, mutta en sitten tiedä onko ihan psyykkistä kun neuvolasta kehotettiin korkean verenpaineen takia hetí ottamaan yhteyttä synnärille jos tulee hedari. Sain kotiin viikonlopuksi verenpaine mittarin ja nyt on oleet paineet ihan normaalit. Että enpä tiiä. Maanataina onkin heti tsekkausneuvola ja tästä eteenpäin 2 kertaa viikossa, ton verenpaineen takia. Jeps. nyt tulee alhaalta lupaava tuoksu, mies grillailee pihalla. Taidan tästä mennä kärkkymään jos olisi jo valmista =)

Tsemppiä kaikille! Ja tosiaan on varman Tuuli@ synnärillä kun ei ole koko päivää kuulunut..

Iiran 36+ jotain

Vierailija
31/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavat onnittelut sadulle ja koko pesueelle=) Suloinen pätkä=)

Mua supistaa.. tuntuu selässä ja liikkuminen vaikeeta..

Koko päivän olin poikien kanssa pihalla ja tossa vielä pihalla ollessa tää alko.. miestäkin jo toivoin kotio töistä, kun mitään ei enään pystyny tekeen...

Välillä tuntuu että tossa mahassa olis joku kesto suppari päällä... Pakko mennä suihkuun ja saunan lämpöön jos auttais tonne selkään..

taas suppaa...

en tiiä syntyykö tää vauva ens yönä vai viikko yli lasketun...., mutta jos tää jatkuu niin tuskin laskettuun menee...

*paitsi nyt kun sen tänne hehkutan*

mani ja purri 38+1

Vierailija
32/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä paljon lohtua ole, mutta tiedätpähän että kanssakärsijöitä on olemassa. Myös mua on oksettanu pari päivää. Tuntuu että ruoka on jääny seilaamaa tohon ruokatorveen, närästää, heikottaa, väsyttää, vatsa tuntuu oudolta, pala kurkussa jne. Tää olo on jotenkin niin erilainen että oon alkanu ajattelemaa että ehkä tää synnytys on ihan lähellä!?! Mä oon kaiken lisäksi oksennuskammoinen, joten pientä paniikkiakin on ilmassa... Erehdyin vielä syömää grilliruokaa, joten nyt olo on ihan äklö (en ole syönyt lämmintä ruokaa viikkoihin). Takaisin pakastemarjojen pariin...

Terv.

-E " nyt jos saisi juoda tölkin lonkeroa" rv37+1

Vierailija
33/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä -Mani-! Johan alko tapahtumaa.

Vierailija
34/34 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihq pieni mies!!! Hauskaa, kun oli kuviakin. Menispä mulla myös yhtä nopeasti synnytys. Vähän alkaa jo jännittää, vaikka edellinen synnytys meni ihan ok. Tänään kaupassa näin yhden vaikeavammaisen tytön pyörätuolissa ja kyllä kieltämättä aina sellaisissa tilanteissa tulee mieleen, että toivottavasti vauvalla on kaikki kunnossa. Mä en osaa niinkään omasta puolestani pelätä, kun jotenkin sitä ajattelee, että sairaalassa kun ollaan, niin apu on lähellä. Mutta HULDA80 soita ihmeessä johonkin, vaikka omalääkärille tai ainakin sinne Baby Bluesiin, josta osaavat varmaan ohjata, mihin kannattaa ottaa yhteyttä. Kyllä heidän on pakko ottaa tosissaan tuo asia, jotta pääset mahdollisimman rentoutuneena synnyttämään.

ON: mullakin on tänään ollut vatsa hieman löysällä, hmm.... olisikohan jotain lähestyvää synnytystä? Suppareita ei tunnu, siis ainakaan kipeitä. Uskon, että tässä menee vielä viikko. Tarttis nimittäin siivotakin vaatehuone, pestä lattiat ja vessat jnejnejne.... ihan niin kuin niitä ei mukamas ehtis tehdä vauvan syntymän jälkeenkin. EHkäpä oleellisinta olis nyt levätä ja kerätä voimia ja olla esikon kanssa.

Mies lähti baariin! Hän käy tosi harvoin ja nyt tuli lapsuudenkaveri kaupunkiin, joten en estellyt. Totesin vaan, että liian paljon ei voi juoda, koska tuskin antais itsellensä anteeksi, jos ei pääsis synnyttämään mun kanssa sen takia, että on humalassa!! Mä toisaalta nautin, kun saan olla itekseen välillä, tosin esikoinen tietty tuolla posottaa unia, mutta saan ainakin leväyttää itseni parisängylle miten haluan. Ja on VIILEÄÄ!!!

Siis viime yö oli sellainen liskojen yö, että oksat pois. Nukuin hyvin 4 asti ja sitten valvoin pari tuntia. Kävin yöpalaakin ottamassa, mutta ei auttanut. Karsee hiki päällä. Tulin alakertaan sohvalle nukkumaan ja nukuinkin n. puoli tuntia kunnes esikko tepsutti meidän huoneeseen ja äkkäs, etten ole siellä. Menin sitten takas omaan sänkyyn, jossa meitä oli kolme. Karsee tuskanhiki päällä, kuuma!! Sain sentään vähän nukuttua, kun esikkokin poikkeuksellisesti nukkui puol ysiin!!

Silti olen jaksanut tänään hyvin. Outoa, että niinä päivinä, jolloin on nukkunut hyvin, saatan olla kuin persiille ammuttu karhu. Ja tällaisina vähäunisina päivinä taas pitkäpinnainen itse mama-lempeys!! Ihme tepposia nää hormoonsit tekee.

Nyt paras mennä nukkumaan, kun kuitenkin herään siihen, että mies kömpii nukkumaan aamuyöstä.

Ainiin, huomenna onkin mulla pileet!! Kaverin 30-v. hippalot. Tulee otettua varmaan aika rauhallisesti ja juomaksi ajattelin viedä ihan Sitruuna-Vichyä... mutta kiva mennä kuitenkin. Toivottavasti ei tuu lähtö synnärille sieltä, ei oo onneks pitkä matka vaikka tuliskin.

Nyt hyvää yötä!! Ja TUULIA ilmoittautukoon!! Vauvanhakumatkalla hän varmasti on. Täytyypä vielä kerran katsoa KP:n vaavin kuvia, oli se vaavi niin söpö nöpöstiini!!!

MANILLE Tsemppiä, kuulostaa lupaavalta. Muista sinäkin ilmoittautua, jos et lähtenytkään sairaalaan vielä.

Uula rv 38 + 3