Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko todistaneet ”Ettekö te tiedä kuka minä olen??”-hetkeä?

Vierailija
11.08.2026 |

Oletteko ollut tilanteessa, jossa julkkis on pulauttanut suustaan tämän legendaarisen lauseen: ”Ettekö te tiedä kuka minä olen??”

Kerro tarina ja kuka oli kyseessä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut ja en kerro nimeä. Ohitin hänet, koska en liity kenenkään seurapiiriin henkilön julkisuuden vuoksi.  Noin 10 v myöhemmin hän osasi jo esitellä  minulle itsensä ihmisenä, ei julkkiksena.

Vierailija
22/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksi hassu tulee mieleen. Oltiin apteekin jonossa viikonloppuna, pitkä jono, siihen tulee mies ja sanoo pääseekö hän etummaiseksi ja siis koettaa mennä, ihmiset hieman tiivistää, mies kaivaa taskujaan, näyttää käyntikorttia, minä olen yksitysetsivä! Jono sen ku tiivistyy! Sinne meni perälle....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Eräs edesmennyt laulaja sanoi minulle nuo sanat 90-luvulla kun olin tarjoilijana yhdessä ravintolassa. Sen jälkeen en arvostanut häntä enkä hänen yhtyettään enää.

Vierailija
24/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festarijärkkärinä muutaman kerran törmännyt tuohon lauseeseen.

Vierailija
25/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutkija, ja usein törmännyt käänteiseen ilmiöön jossa esim opiskelija ei tunnista jotain kansainvälisesti rokkitähden tasoista huippututkijaa, mutta huippututkija ei ole millänsäkään, korkeintaan vähän virnuilee jos opiskelija esim selittää hänelle hänen itsensä kehittämää teoriaa. :D tästä tiedän olevani oikeassa työssä. 

Vierailija
26/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin baarissa, aikoinaan, ja pariltakin:

Spede oli ns. kansanmies, Vesku, sen sijaan "ettekö te tiedä kuka mä oon". Hänestä jäi kuulemma, sellanen ylimielinen, minä. 

No, mitä lukenut, niin kavereita ja tuttuja kohtaan täysin erilainen.

....

Isä kertoi, ja aikalaisetkin, ajoi aamujunaa; Spede oli aina mökillään aamu-uinnilla ja aina ns. veti kättä lippaan.

Vierailija
27/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni Niina.

Kesken kiihkeiden lemmenleikkien kutsuin häntä siskonsa nimellä.

M43

Tyhmintä mitä tiedän on tuossa tilanteessa alkaa mainita nimiä.

Käy just noin kuin kävi. Vinkuu miten vinkuu ja puuskuttaa miten puuskuttaa mutta ei nimiä.

Vierailija
28/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse jouduin kerran sanomaan tuon. Mokasin pahasti liikenteessä jalankulkijana ja poliisi pysäytti sakottaakseen, silloin kysyin ettekö tiedä kuka olen, johon poliisi vastasi ettei tiedä. Sanoin Luojan kiitos ja häivyin paikalta.

Vierailija
29/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ollut suoranainen julkkis, vaan tällainen ympärillä pörrääjä, joka luuli seuran tehneen kaltaisekseen. Tyyppi jolla oli niin kova tarve päästä osaksi "piirejä", ettei edes tajunnut olevansa vain porukan juoksupoika ja hustlari, joka on helppo heittää bussin alle tiukan paikan tullen.

Diilasin silloin huumeita ja hän oli hetken aikaa vakiasiakkaani ja hankki itsensä taloudellisiin vaikeuksiin tarjoamalla tälle seurapiirilleen. Ei pyytänyt kunnolla hintaa, kun piti esittää rahamiestä porukalle. Yritti ostaa isompaa määrää velaksi ja luonnollisesti kun en myynyt niin käytti nämä kuolemattoman sanat. 

Muistan silloin ajatelleeni, että jos tämä oma elämänikin surkeaa on niin eipä se sinullakaan kummoista ole.

Vierailija
30/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Esko "Salkkareiden Ismo" Kovero täälläkin. Ilmeisesti siis selvinpäin ihan jees ukko, mutta kännissä aivan sietämätön tapaus.

Tapahtui Pispalan Pulterissa.

Vierailija
31/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tilanteessa, jossa jo edesmennyt Timo T A Mikkonen lausui ”toi ei tiedä, kuka minä olen”. Kyseinen toi kyllä tunnisti Mikkosen. 

Vierailija
32/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin baarissa, aikoinaan, ja pariltakin:

Spede oli ns. kansanmies, Vesku, sen sijaan "ettekö te tiedä kuka mä oon". Hänestä jäi kuulemma, sellanen ylimielinen, minä. 

No, mitä lukenut, niin kavereita ja tuttuja kohtaan täysin erilainen.

....

Isä kertoi, ja aikalaisetkin, ajoi aamujunaa; Spede oli aina mökillään aamu-uinnilla ja aina ns. veti kättä lippaan.

Spede ei ollut aina mukava mies. Ärsyyntyi pienestäkin arvostelusta, nosteli ravintoloissa seinille, jos joku sanoi poikkipuolisen sanan. Speden speleissä oli usein hyvin ärsyyntynyt, jos joku oli häntä parempi.

Vierailija
33/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamä tapahtui eräässä urheilukeskuksessa, siellä oli sm-liiga joukkue. Eräs pelaaja halusi syödä muita aikaisemmin.  Hänelle sanottiin, että ruoka laitetaan esille tiettynä aikana, kahviosta voi ostaa pientä purtavaa. Tämä pelaaja, sitten sanoi tämän lauseen, kukaan ei tunnistanut häntä.

Vierailija
34/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan, tsunamin jälkeen Phang Ngan sairaalassa joku turisti vaati äänekkäästi että heidän pitää olla etusijalla, kyseli useampaan kertaan, että ettekö tiedä kuka minä olen. Oli siis ihan tavallinen länsituristi, ilmeisesti ruotsalainen, mutta ei ymmärtänyt että heidänkin pitää odottaa.

Vierailija
35/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun en muista kuka, mutta oli näytellyt Molbergin tuntemattomassa sotilaassa. Ehkä Rahikaista. Hän oli meidän maakuntabaarissa yksi kesä, kun jollain kaverillaan mökki sillä suunnalla ja oli siellä käymässä. Tilasi juomansakin ylidramaattisesti esiintyen ja jossain kohtaa totesi minulle, että minulla ei taida olla mitään ymmärrystä siitä kuka hän on. Olin tuolloin 20-vuotias ja kyseisessä baarissa töissä.

Joo, ei ollut. Eikä näemmä ole oikein kunnolla vieläkään varmuutta siitä kuka oli.

Vierailija
36/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosien X-factor kilpailija. Tapasin hevifestareilla. Kätteli ystävällisesti, mutta ei esitellyt itseään. Selvästi oletti, että minun olisi pitänyt tuntea hänet ennalta.

Vierailija
37/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa muistan heti. Joku "seiskajulkkis" joka tivasi asiakaspalvelutilanteessa enkö tunne ja enkö lue seiskaa. Vastasin, etten lue, on aivan outo lehti minulle. Se hölmistynyt ilme oli näkemisen arvoinen! En tosiaan lukenut enkä edelleenkään lue vaikka nyt jo paremmin tiedän minkälainen lehti se on. Toisen kerran "etkö sinä tiedä kuka olen?" kysymys tuli kirurgilääkäritohtorisuurmieheltä ja taas oli pakko sanoa, etten tunne. En ollut ikinä kuullutkaan kyseistä tyypistä. Tämäkään ei saanut erityiskohtelua koska säännöt on olemassa ja niitä noudatetaan. 

Vierailija
38/41 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä ylikonstu huomenna laitoksella selvittää kuka sä oot" tokaisi poliisi känniörveltäjäriehuneelle julkimolle ja "vahingossa" kolautti tyypin päätä Mondeon ovenkarmiin ohjatessaan tyypin takapenkille, portsareiden ja toisen poliisin pidätellessä nauruaan. 

Vierailija
39/41 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oo, harmin paikka. En liiku julkkispaikoissa.

Vierailija
40/41 |
15.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joku Ö-luokan rokkimies oletti, että olisin tunnistanut hänet. Oltiin yhdellä facen sinkkupalstalla samaan aikaan. Sitä kyllä taisi vain naurattaa, kun en lämmennyt eikä nimikään sanonut mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän