LAITTAISITKO OMAN LAPSESI S2 KOULUUN NÄIDEN HULLUJEN KIUSATTAVAKSI
EN LAITTAISI, haluan lapselleni parasta ja koulu, missä vain suomalaisia lapsia on mielestäni paras ratkaisu. Miksi nämä muuten ovat jotain S2 oppilaita, eikös kun Suomeen tullaan, ensin opetellaan maan kieli, kulttuuri ja tavat. Mitä ihmeen rinnakkaisyhteiskuntaa tänne Suomeen on oikein pykätty. Ihme touhua.
Jos näitä tulijoita ei kiinnosta suomen kieli, Suomen kulttuuri, Suomen tavat ja arvot, mun puolesta saavat lähteä täältä pois. Ei Suomi ole mikään ilmaishoitola, mihin vain tullaan elelemään miten tykkää. Pihalle tällaiset loiset.
Nasima Rässimärin kersakin on koulussa suomenruotsalaisessa koulussa, miksi ei maamukoulussa, MIKSI. Pistä Nassima kersas sinne kaltaistensa joukkoon.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu
Antaisit v1 ttuasi vaikka kaikille ruskeille roadmaneille jos uskaltaisit poistua kotoasi.
Oma ennusteeni koulushoppailuun liittyen:
Eveliina Heinäluoma muuttaa Itä-Helsingistä viimeistään ennen kuin lapsi aloittaa peruskoulun.
Nyt kun 2024 syntynyt esikoinen on hyvin nuori on varaa mäkättää muille koulushoppailusta.
Onhan ne suomenruotsalaiset vähän nokkavaa porukkaa, mutta ihan hyvää porukkaa nekin on.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin akateemisen perheen s2-lapsi kuin kantis vuokratalolapsi.
Mä olin kantis vuokratalolapsi ja menestyin koulussa oikein hyvin. Opiskelinkin korkeakoulututkinnon. Samoin veljeni.
Nasima Razymar on muuten myös hankkinut ruotsinkielisen miehen ja lapset käyvät siis ruotsinkieliset koulut.
Hänellä on siis täysi mahdollisuus syyttää suomenkielisiä koulushoppailusta ja rasismista, kun ei ole henkilökohtaista riskiä.
"Hennes barn har gått i svenskt daghem, och hon har i offentligheten kommenterat och lyft fram frågor kring personalbristen inom de svenska daghemmen."
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tää on rikkaus. Mun lapsella on paljon ystäviä jotka eivät puhu suomea äidinkielenä. Jotkut näistä lapsista puhuvat hyvin suomea ja jotkut eivät, heidän kanssaan lapsi käyttää englantia, minkä moni s2 lapsi osaa todella hyvin, koska se on paljon helpompi kieli oppia kuin suomi.
Lapset eivät pohdi eri kulttuurien käytäntöjä eivätkä vaadi vastauksia esimerkiksi siihen minkälaiset kulttuurit eivät sovi yhteen ja miksi kavereiden vanhemmille voi olla täysin ok että heidän kotimaassa nainen voidaan kunniasyistä ja islamin ohjein vaikka kivittää yhteisön toimesta ja ellei nainen ole neitsyt avioituessaan 1. kerran, suku lopettaa hänen elämänsä aviomiehen palautettua synnytyskoneen.
"Neljä vuotta sitten silloinen kasvatuksen ja koulutuksen apulaispormestari Nasima Razmyar myönsi, että lähikoulujen rajoja tultaisiin piirtämään uusiksi myös sosioekonomisilla perusteilla."
Mutta ruotsinkieliset koulut sentään pidetään erillään rahvaasta ja monik-ulttuurisista.
Minun lapseni kiusattiin kuoliaaksi ihan tavallisessa kantasuomalaisten koulussa.
Lapseni on onneksi koulunsa käynyt ja lapsenlapsia ei ole.
Teoreettisesti ajatellen toivon että lapsenlapsilleni shoppailtaisiin koulu, jossa olisi nollatoleranssi kaikelle väkivallalle.
Mulle olisi ihan sama oppilaiden etninen tausta.
Mikä ettei. En näe siinä mitään ongelmaa, vaan minun silmissä ongelma on äärioikeiston (persujen) lapset jotka saavat mallin ja asenteen kotoa.
Lapseni on ollut niin päiväkodissa kuin koulussa, jossa on ollut useampaa kansalaisuutta, rajoitteisia ja erityislapsia ja pidän sen hyvänä, sillä jo päväkodissa lapsi oppi viittomakielen ja ranskankielen alkeita.
Ruotsissa jo 60-luvulla suomalaiset lapset saivat päiväkodissa ja koulussa opetusta suomen kielellä. Ja näin on lähes kaikissa sivistysvaltioissa.
Perst vain tekemässä Suomesta takapajulaa. Ruotsissa jopa laki takaa suomalaisille vanhkselle hoitoa omalla äidinkielellään eli suomella.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapseni kiusattiin kuoliaaksi ihan tavallisessa kantasuomalaisten koulussa.
Onko tämä syy miksi kouluihin pitää saada vielä lisää ongelmia entisten lisäksi? Kyllä Suomestakin saadaan Libanonin kaltainen failed state islamisaatiolla, Libanonissakaan siihen ei tarvittu edes 50 vuotta.
Tottakai laittaisin sinun lapsesi s2 kouluun.
Vai mikä se kysymys oli?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tää on rikkaus. Mun lapsella on paljon ystäviä jotka eivät puhu suomea äidinkielenä. Jotkut näistä lapsista puhuvat hyvin suomea ja jotkut eivät, heidän kanssaan lapsi käyttää englantia, minkä moni s2 lapsi osaa todella hyvin, koska se on paljon helpompi kieli oppia kuin suomi.
Miten ne osaa englantia jos ei ole porttikieli ruotsi hallussa
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan laittaisi. Siksi aikanaan muutettiinkin kaupungista maalle kyläkoulun lähelle. Se on melkoinen karhunpalvelus laittaa kantis lapsi luokkaan jossa puolet on musumuksuja.
Muistatko vielä mitä fatim sanoi maalle muutosta?
Hän ei todellakaan kannusta moiseen.
Mitäs persut tähän sanovat, kun Ruotsissa jopa laissa vaaditaan palkkaamaan lisää sairaaloihin ja terveyskeskuksiin suomalaisia hoitajia ja lääkäreitä, jotta alkuperäiset suomalaiset saisivat terveyspalveluja omalla äidinkielellään eli suomella. Näin Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ettei. En näe siinä mitään ongelmaa, vaan minun silmissä ongelma on äärioikeiston (persujen) lapset jotka saavat mallin ja asenteen kotoa.
Lapseni on ollut niin päiväkodissa kuin koulussa, jossa on ollut useampaa kansalaisuutta, rajoitteisia ja erityislapsia ja pidän sen hyvänä, sillä jo päväkodissa lapsi oppi viittomakielen ja ranskankielen alkeita.
Ruotsissa jo 60-luvulla suomalaiset lapset saivat päiväkodissa ja koulussa opetusta suomen kielellä. Ja näin on lähes kaikissa sivistysvaltioissa.
Perst vain tekemässä Suomesta takapajulaa. Ruotsissa jopa laki takaa suomalaisille vanhkselle hoitoa omalla äidinkielellään eli suomella.
Pidät siis aikalailla muita kuin pohjoismaita hyysäysvaltioita sivistymättöminä. Aika rässismi.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs persut tähän sanovat, kun Ruotsissa jopa laissa vaaditaan palkkaamaan lisää sairaaloihin ja terveyskeskuksiin suomalaisia hoitajia ja lääkäreitä, jotta alkuperäiset suomalaiset saisivat terveyspalveluja omalla äidinkielellään eli suomella. Näin Ruotsissa.
Ruotsilla on Suomelle rässismin ja kolonialismin ikuinen taakka. Se että sodimme Ruotsin sodat 500v oikeuttaa kyllä kieliopintoihin. Eiköstä.
Totta kait laittaisin, miksi tätä edes kysytään.
Päinvastoin, pitäsin sitä hyvänä ja antaa valmiuksia myöhemmin työelämään, sillä yhä useamman työyhteisö muodostuu eri kansalaisuuksista ja kultturista ja jos haluaa menestyä työelämässä ja työllistyä, on osattava ja hallittava monia kulttuureja. Meilläkin töissä työntekijöitä 8 eri maasta ja eri kultturista.
Tietysti jos haluaa kasvattaa lapsen tynnyrissä, neljän seinän sisällä ikuiseksi epäonnistujaksi ja työttömäksi, lapselta kannattaa kieltää S2 koulu.
Eikö nyt tyhmempikin ymmärrä, että koulujen ongelma on väkivalta, mikä on aina poliisiasia.
Ei väkivaltatapauksia tarvitse selvitellä oppilaan vanhempien tai opettajien kanssa. Suoraan ilmoitus poliisille ja lasu ottaa väkivaltaiset lapset huostaan.
Pitää olla ylpeästi fasisti, rasisti ja sadisti. Vassareita turpaan minecraftissä.