Miksi vanhempi ostaa mopon lapselle, joka ei ymmärrä tieliikennesääntöjä?
Kuka nyt ei lapsiaan tunne, siis tietäähän sen, että tuo on semmoinen, joka kaahailee ja vaarantaa kaikkien turvallisuuden ja yöunet, ja tuo toinen semmoinen, joka ajaa kouluun, kirjastoon ja kesätöihin. Että mitä sille ensin mainitulle muuta ostamaa, kuin pyörä jossa on apurattaat?
Kommentit (47)
Vanhemmat pääsee helpomalla, jannu ei roiku kotona äidin ja isän riesana, vaan pärräilee toisaalla, toisten riesana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on sanottu kuka osti tai kenen se mopo oli👀
Miltä tuntuu olla noin tyhmä?
Valista meitä sinä viisahin tietolähde!
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat pääsee helpomalla, jannu ei roiku kotona äidin ja isän riesana, vaan pärräilee toisaalla, toisten riesana.
Kurin puutetta. Teini tarvitsee rankkua siinä missä nuorempikin lapsi.
Itse olen virittänyt kaikki lapsen mopot, pysyvät muun liikenteen mukana kaupunki ajossa. Äänet on normi tasolla, valot ja jarrut ok. Itse tykkään kans keulia ja kiihdytellä prätkällä. Ei koe siitä mitenkään vaaraksi kenelläkään tyhjällä tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen virittänyt kaikki lapsen mopot, pysyvät muun liikenteen mukana kaupunki ajossa. Äänet on normi tasolla, valot ja jarrut ok. Itse tykkään kans keulia ja kiihdytellä prätkällä. Ei koe siitä mitenkään vaaraksi kenelläkään tyhjällä tiellä.
Näiden ansiosta mä niiiin nautin kun luen mopoilijan kuolleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni ostaa lapselleen polkupyörän vaikka lapsi ei ymmärrä tieliikennesääntöjä? Ne samat säännöt koskevat myös polkupyöriä. Todella vastuutonta jos lapsi päästetään liikenteeseen vaikka lapsi ei osaa edes perussääntöjä kuten sitä, että tasa-arvoisessa risteyksessä väistetään oikealta tulijaa tai että miten risteyksessä ryhmittäydytään.
Fillarilla ajetaankin 115km/h ja keulitaan samalla.
Keulimisesta en tiedä mutta melkein tuota vauhtia jotkut vanhat patut vetää munankuoritrikoissaan niin että vitjapallit vaan lahkeensuusta lepattaa.
Alamäkeen polkupyörällä ajetaan helposti 40 km/h ja tasamaalla 25 km/h. Vrt. mopolla 45 km/h.