Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin parisuhteista on kadonnut sellainen vanhanajan romantiikka?

Vierailija
11.08.2026 |

Mies pitää naisesta huolta, kohtelee kuin kukkaa kämmenellä, hemmottelee, näkee vaivaa naisen eteen jne. 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne suhteesta on kadonnut perinteiset arvot esim. nainen tekee kotityöt, tottelee miestään, tyydyttää miehen seksuaaliset tarpeet jne?

Mihin on kadonnut perinteiset arvot, että mies käy ainoana töissä ja elättää perheen?

Ei ollut perinteistä edes maatalousaikoina. Naiset tekivät raskaita peltotöitä ja navettatöitä ja metsätöitä siinä missä miehetkin. Poislukien 0,01% kokoinen aatelisto ja muutama sata porvaria kaupungeissa.

Vierailija
42/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romantiikan häviämisen aiheutti heinien paalaaminen ja se kun ylioppilaslakkia ei nähty kesälläkin poikien päässä. Eikä maisterit naamioitunt tukkilaasiksi / kulkujätkiksi ja talojen tyttäret lakkasivat puhumasta kirjakieltä kimakalla äänellä, välillä huokaillen, esim. " Voi Aarnehh..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan jaksa enää.

-Mies42

Vierailija
44/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olettaa että nainen on jo ollut monissa suhteissa aiemmin Tindereitten ja muiden vuoksi ,joten ei kiinnosta tarjota elämyksiä naiselle

Vierailija
45/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministit ja vasemmistolaisten mielestg se on naisvigaa

Vierailija
46/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olettaa että nainen on jo ollut monissa suhteissa aiemmin Tindereitten ja muiden vuoksi ,joten ei kiinnosta tarjota elämyksiä naiselle

tämä

Vierailija
47/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäpukeiset naiset  tyrkyllä sen vei.

Vierailija
48/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa olen ollut rakastunut ja joka kerta olen kohdellut naista ap:n kuvaamalla tavalla. Joka kerta olen tullut myös jätetyksi. Sellaisten eteen joihin en rakastu, en vain jaksa nähdä vaivaa. En myöskään tiedä jaksaisinko nähdä enää vaivaa, vaikka rakastuisinkin, aiempien kokemusteni vuoksi.

Vierailija
49/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne suhteesta on kadonnut perinteiset arvot esim. nainen tekee kotityöt, tottelee miestään, tyydyttää miehen seksuaaliset tarpeet jne?

Eivät nuo mitään perinteisiä arvoja ole. Suomessa perinteiset arvot ovat tasa-arvoinen molempien kunnioitus ja yhteiset työt. Turha tyrkyttää täällä mitään USAn naisvihaoerinteitä.

Vierailija
50/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Afganistaniin?

Vierailija
51/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuo mitään perinteisiä arvoja ole. Suomessa perinteiset arvot ovat tasa-arvoinen molempien kunnioitus ja yhteiset työt. Turha tyrkyttää täällä mitään USAn naisvihaoerinteitä.

Mutta ei ollut menneisyydessä. Eikä tasa-arvoa ole vieläkään saavutettu. Sen näkee jo misogyniasta.

Vierailija
52/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderiin se viimeistään katosi. Itse deittailin viimeksi 2010, jolloin tapasin vaimon ja ainakin omissa suhteissa oli silloin ihan eri meininki kuin nykyään.

Minä näin vaivaa treffien järjestämisessä ja tarjosin ekoilla treffeillä. Naiset taas vastasivat tekstareihin/puheluihin. Kukaan ei tehnyt ohareita tai ghostannut. Naiset myös osoittivat arvostavansa miehen vaivannäköä ja kohteliaisuutta.

Kaikki tämä tuntuu muuttuneen, kun kuuntelen esim. nuorempien kollegojen selostuksia nykyajan deittailusta.

Vierailija
53/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on amerikkalainen mies. Kantaa kauppakassit, ostaa kukkia ja hemmottelee. Iltaisin hieroo kipeät niskat ja tekee erinomaiset illalliset. 

Vierailija
54/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille forumeille se on kadonnut kun puolisoita ja vastakkaista sukupuolta haukutaan nimimerkkien takaa.

Ja turha valittaa mistään kotitöiden ylivoimaisuudesta kun (myös minulla) on aikaa kirjoitella tällaisille paskapalstoille.

Romanttiselta illalliseltakin sometetaan tyttiksille kuinka perseestä oli, vääränlaiset servetit.

Sitä se nykyromantiikka on, somekaverit tietää asiat ennen puolisoa. 

Vierailija
55/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on passattu kotona ja odottaa että kumppani kanssa jatkaa passaamista.

No sitähän ne perinteiset arvot tarkoittavat. 

Vierailija
56/56 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette kuulleet tarinan kuinka isovanhempanne tapasivat ja rakastuivat niin harvoin tosi romanttista.

Kyllä minusta kesäiltana lavatansseissa tapaaminen kuulostaa romanttiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi