Mikä auttaa hampaiden puremiseen?
Puren hampaita tosi paljon ja tosi kovaa yhteen ihan hereillä ollessakin. Johtuu varmaan lääkkeistä. Mitä voin tehdä, etten purisi hampaita yhteen? Pelkään, että ne lohkeavat.
Kommentit (17)
Hampaiden poisto ja tekarit. Silloin pidät taskussa kun et tarvitse niitä.
Purentakisko, mies hankki sen 10v sitten 300e.
Aloita siitä, että pidät kielen oikealla paikallaan kitalaessa.
Mulla hävisi purentakiskon myötä niin päänsäryt kuin migreeni. Elämäni parhaiten sijoitetut 250€!
Käy aivan ensimmäiseksi hammaslääkärin vastaanotolla, sieltä saat ohjeet.
Minullakin on purentakiskot. Ne on öisin suussa.
Auttaako se yöllinen purentakisko siihen päiväpuremiseenkin?
Huomaan kun olen taas stressaantunut niin pureskelen jatkuvasti hampaita yhteen, hirvee päänsärky koko ajan.
Reseptilääkkeet ovat olleet mulla vääriä jotka sitten edesauttoivat että bruksismi meni äärimmilleen.
Yöllä jatkuu narskutuksena, hampaat kuluneet ja myös irronnut hampaita tämän seurauksena.
Yritän välillä hieroa leukaa että kiristävyys vähän hellittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Purentakisko ja päivisin rentoutus (netissä ohjeita). Jos on leuat kovasti kipeät ja haluaa pika avun, niin pullonkorkki (shampanja/kuohari) hampaiden väliin. Päiväpurennasta pääsee kyllä eroon, yöllinen haastavampi.
Tuota korkkia kannattaa todellakin pitää hampaiden välissä. Se rentouttaa lihaksiakin ja ehkäisee myös niskasärkyä. Se vähentää öistä hampaidenkiristelyä. Korkkeja saa samasta kohtaa marketista mistä löytyvät muut kotiviinin tekoon tarkoitetut tarvikkeet.
Ei auta suoraan mutta välillisesti kyllä, kun purentalihakset rentotuu. Googleta myös purentalihasten rentoutusta, esim gua sha kampa siihen tosi hyvä. Mutta tosiaan hammaslääkäriin menisin asap tilaamaan purentakiskon.
Vierailija kirjoitti:
Auttaako se yöllinen purentakisko siihen päiväpuremiseenkin?
Minä pidän sitä välillä päivälläkin.
Miten päin tuo korkki pitää laittaa? Pituus-suunnassa vai kyljellään?
Onko väliä kummin päin korkkia pitää? Päät vai pitkät sivut hampaita vasten? Ja yksi korkkiko etuhampaitten väliin vai 2 kulmiin?
Kaikkinainen stressin vähentäminen mutta se voi sitten ollakin joskus helpommin sanottu ku tehty..
Rentoutuminen. Kisko suojaamaan hampaita.
Purentakisko ja päivisin rentoutus (netissä ohjeita). Jos on leuat kovasti kipeät ja haluaa pika avun, niin pullonkorkki (shampanja/kuohari) hampaiden väliin. Päiväpurennasta pääsee kyllä eroon, yöllinen haastavampi.