Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa hampaiden puremiseen?

Vierailija
11.08.2026 |

Puren hampaita tosi paljon ja tosi kovaa yhteen ihan hereillä ollessakin. Johtuu varmaan lääkkeistä. Mitä voin tehdä, etten purisi hampaita yhteen? Pelkään, että ne lohkeavat.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purentakisko ja päivisin rentoutus (netissä ohjeita). Jos on leuat kovasti kipeät ja haluaa pika avun, niin pullonkorkki (shampanja/kuohari) hampaiden väliin. Päiväpurennasta pääsee kyllä eroon, yöllinen haastavampi.

Vierailija
2/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden poisto ja tekarit.  Silloin pidät taskussa kun et tarvitse niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purentakisko, mies hankki sen 10v sitten 300e.

Vierailija
4/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita siitä, että pidät kielen oikealla paikallaan kitalaessa.

Vierailija
5/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävisi purentakiskon myötä niin päänsäryt kuin migreeni. Elämäni parhaiten sijoitetut 250€!

Vierailija
6/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy aivan ensimmäiseksi hammaslääkärin vastaanotolla, sieltä saat ohjeet.

Vierailija
7/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on purentakiskot. Ne on öisin suussa.

Vierailija
8/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako se yöllinen purentakisko siihen päiväpuremiseenkin?

Vierailija
9/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan kun olen taas stressaantunut niin pureskelen jatkuvasti hampaita yhteen, hirvee päänsärky koko ajan.

Reseptilääkkeet ovat olleet mulla vääriä jotka sitten edesauttoivat että bruksismi meni äärimmilleen.

Yöllä jatkuu narskutuksena, hampaat kuluneet ja myös irronnut hampaita tämän seurauksena.

Yritän välillä hieroa leukaa että kiristävyys vähän hellittäisi.

Vierailija
10/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purentakisko ja päivisin rentoutus (netissä ohjeita). Jos on leuat kovasti kipeät ja haluaa pika avun, niin pullonkorkki (shampanja/kuohari) hampaiden väliin. Päiväpurennasta pääsee kyllä eroon, yöllinen haastavampi.

Tuota korkkia kannattaa todellakin pitää hampaiden välissä. Se rentouttaa lihaksiakin ja ehkäisee myös niskasärkyä. Se vähentää öistä hampaidenkiristelyä. Korkkeja saa samasta kohtaa marketista mistä löytyvät muut kotiviinin tekoon tarkoitetut tarvikkeet.

Vierailija
11/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta suoraan mutta välillisesti kyllä, kun purentalihakset rentotuu. Googleta myös purentalihasten rentoutusta, esim gua sha kampa siihen tosi hyvä. Mutta tosiaan hammaslääkäriin menisin asap tilaamaan purentakiskon.

Vierailija
12/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako se yöllinen purentakisko siihen päiväpuremiseenkin?

Minä pidän sitä välillä päivälläkin. 

Vierailija
13/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten päin tuo korkki pitää laittaa? Pituus-suunnassa vai kyljellään?

Vierailija
14/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipaasto.

Vierailija
15/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko väliä kummin päin korkkia pitää? Päät vai pitkät sivut hampaita vasten? Ja yksi korkkiko etuhampaitten väliin vai 2 kulmiin?

Vierailija
16/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkinainen stressin  vähentäminen mutta se voi sitten ollakin joskus helpommin sanottu ku tehty..

Vierailija
17/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoutuminen. Kisko suojaamaan hampaita.

Vierailija
18/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että jos yläkroppa on jumissa, puren hampaita huomaamatta yhteen. Jos olen esim. ollut tietokoneella liian kauan ilman taukoja tai tehnyt jotain normaalista poikkeavaa fyysistä suoritusta, jolloin sellaiset lihakset on kipeytyneet, joita ei normaalisti käytä niin paljon. Rauhalliset venytysliikkeet ja niihin liitetty oikeaoppinen hengittäminen on helpottanut kireyksiä.

Vierailija
19/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla hävisi purentakiskon myötä niin päänsäryt kuin migreeni. Elämäni parhaiten sijoitetut 250€!

Tuota samaa ehdotti neurologi tai siis itse piti varata aika hml:lle ja hän sitten ehdotti kiskoja. Toki löytyi reikiäkin (6 reikää, 5 hampaassa). Hammaskiven poisto päälle.

Jo nuo käynnit maksoi jotain 200-300e; siihen lisäksi vielä muotin mukaan tehdyt kiskot = 600-800e. Mistä työtön sellaset rahat pierasee???

Jätin ne kiskot ottamatta, muun hoidon otin. Kaduttaa tänäkin päivänä - ois se vaan pitänyt vaikka lainata vanhemmilta ja maksaa pikkuhiljaa takaisin.

(6kk. pt-paikka oli just päättynyt; en älynnyt säästää silloin ..... :( )

Vierailija
20/23 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siirtyisit ihan kokonaan sosemaisiin ruokiin,    eikä, tiedän että ikävä vaiva narskuttelu oikeesti on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme