Aina kun teen ruokaa, niin se maksaa noin kympin!
Kymppi menee. Teki mitä hyvänsä. Keittoa tai laatikkoa. Tai pizzaa tai pastaa.
Aina kymppi. Juomat, lisukkeet ja leivät päälle Ja sitä samaa syön sitten 2-3 päivää.
Aina.
Taidan olla aika tasanen ja tylsä ihminen?
Kommentit (48)
Paljonko menee ruokaan, juomiin ja herkkuihin kuukaudessa?
Mulla menee ruokaan yms. n.150€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ratkaissut asian kotivaralla.
Kun raaka-aineet löytyvät kotoa - kuiva-ainekaapista ja punalappuiset pakkasesta, niin silloin minun ei tarvitse mennä erikseen kauppaan ja tuo sen säästön. Ei mene kymppiä kauppaan - ei.
Kotivaraankin menee kymppi.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko menee ruokaan, juomiin ja herkkuihin kuukaudessa?
Mulla menee ruokaan yms. n.150€/kk.
No helppo laskea kun kymppi menee päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viikon ruokakulut 70e ei paha, kannatta kyllä itse tehdä, mutta laiskottelupäiviäkin joskus tarvitaan, vaikka olis miten tylsä
Ymmärsin tuossa että sitä ruokaa syö sitten 2-3 päivää
ok. en lukenut niin tarkkaan, viikkokulut siis paljon pienemmät.
Ei ole. Tuo on vain se lämmin ruoka. Satsiin menee aina kymppi.
Kymppi silti menee per päivä. Kun muutakin syödään.
Kymppi.
mitäs jos mokomat muuttelevat hintoja tai löydätkin punalappuaarteita...jännää
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa ihmettelen aina, että aika vakiintunut on tämä ostoskori.
Varmaan se kaupan nätti kassatyttökin miettii, että onpas tullut taas tuo tylsä ihminen ostoksille. 10 vuotta, aina suurinpiirtein samaa.
Ja kori maksaa aina neljäkymppiä. +- 5€.
Vattu. Tähänkö on menty? Toisaalta ei paljon tarvitse pitää kirjaa! Kymppi menee ruokaan ja viiskymppiä muihin päivittäistavaroihin. Aina.
T: Ap
Teidän lähikaupassa on sama kassatyttö ollut 10 vuotta ja vielä pysynyt nättinä?
Taannoin tuli TV-sarja velkaongelmaisista.Yksi piti tavallisena ruokajuomanaan limonadia, mitään halvempaa ei toki tullut mieleenkään. Sen ruokaostokset oli lähes pelkkää lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa ihmettelen aina, että aika vakiintunut on tämä ostoskori.
Varmaan se kaupan nätti kassatyttökin miettii, että onpas tullut taas tuo tylsä ihminen ostoksille. 10 vuotta, aina suurinpiirtein samaa.
Ja kori maksaa aina neljäkymppiä. +- 5€.
Vattu. Tähänkö on menty? Toisaalta ei paljon tarvitse pitää kirjaa! Kymppi menee ruokaan ja viiskymppiä muihin päivittäistavaroihin. Aina.
T: Ap
Teidän lähikaupassa on sama kassatyttö ollut 10 vuotta ja vielä pysynyt nättinä?
Näin on. Kympin tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viikon ruokakulut 70e ei paha, kannatta kyllä itse tehdä, mutta laiskottelupäiviäkin joskus tarvitaan, vaikka olis miten tylsä
Ymmärsin tuossa että sitä ruokaa syö sitten 2-3 päivää
ok. en lukenut niin tarkkaan, viikkokulut siis paljon pienemmät.
Ei ole. Tuo on vain se lämmin ruoka. Satsiin menee aina kymppi.
Kymppi silti menee per päivä. Kun muutakin syödään.
Kymppi.
mitäs jos mokomat muuttelevat hintoja tai löydätkin punalappuaarteita...jännää
Toinen kompensoi toista. Kymppi menee.
Peruna-sipuli pakaste, kinkku ja luomukermaa. Ne saa alle 5 e.
Tänään tein filippiiniläistä ruokaa jota himoitsen välillä etenkin jos olen syönyt lähinnä kaalia.
Osta siansivua/kylkisiivua palana n. 5 e pakkaus. Siitä riittää kolmeen kertaan. Pakasta 2 palaa. Ohje on yksinkertainen.
Pilko 1 kokonainen Valkosipuli, pieni liha ohuen ohueksi. Laita pannulle ruskistumaan. Suola, etikka, soija ja sitruuna mausteeksi. Kun ruskistunut lisää pussi vihreitä pakaste pavun paloja. Keitä riisi kylkeen (risella tai basmati) anna hautua pehmeäksi.
kyllä maistuu kun on kaalia rouskuttanut monta päivää.
Toi kymppi ei kuulosta kovin pahalta, mutta se satanen, joka aina menee kaupungilla käydessä, se kuulostaa pahalle. Saisitko mitenkään tiputettua siitä vaikka sitä kymppiä? Ei aina, mutta joskus?
Jos heittäisin ylijäävän riisin ja kasvikset roskiin, mitä en tietenkään tee vaan riisipaketista riittänee helposti ainakin kolmen ellei neljän viikon ruokiin. Mutta siis jos ostaisin tarveaineet tänään niin 7 -8 € menisi ja siitä syö kevyesti kolmena päivänä. Kallein ainesosa lienee jauheliha 2,25 € ja siitä ei riitä kuin kolmeen ateriaan, mutta silläkin hinnalla yhden aterian hinnaksi tulee noin 1,05 €.
Vierailija kirjoitti:
Toi kymppi ei kuulosta kovin pahalta, mutta se satanen, joka aina menee kaupungilla käydessä, se kuulostaa pahalle. Saisitko mitenkään tiputettua siitä vaikka sitä kymppiä? Ei aina, mutta joskus?
Ei saa. Satanen menee. Siksi en uskalla mennä kaupungille kuin korkeintaan kerran kuussa.
Satanen menee näin:
- Se vakio neljä kymppiä ruokakauppaan
- Rommipullo 25€
- torilla kahvit ja pulla, tai lihis 5€
-Tokmannilta nötköttiä, suklaatia ja kalsareita tai sukkia. Kaikki kympin satseja. kolme kymppiä meni
Yhteensä satanen. Aina. Kymmenen kymppiä. Ja 6 euroo bussiin.
Mä ostin Lidlistä tarjouskanapaketin 3.79. Siinä on 400 gr ja se kestää 3 päivää. Riisi on X-tra basmatiriisiä, halvinta basmatia mitä on, alle 3 euroa/kg. Syön alle desin per päivä. Lisäksi teen kastikkeen pakaste wok-vihanneksista,coopin halvimmat 400 gr oisko 1.69 ja mulla meni puolet. Lisäksi Lidlin kookosmaitotetra kai 80 senttiä ja mausteita. Jos vähän pyöristelen niin meni ehkä hiukan yli 6 egee 3 päivän ruokiin. Syön vain kerran päivässä lämpimän ruoan. Eniten rahaa menee hedelmiin, joita syön kreikkalaisen jogurtin kanssa, sekä juustoon leivän päällä. Gluteeniton leipä on myös kallista, vaikka ostan sitä vain punaisilla lapuilla ja pakastan.
Yleensä kun teen "isommat ostokset" minulta menee n 50 egee, mukana koiran ruoat, wc-paperit ja siivouksen pesuaineet.
Kun minä "teen" ruokaa eli lämmitän valmiseineksen, niin se maksaa noin 3 euroa lisukkeineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Satanen menee. Siksi en uskalla mennä kaupungille kuin korkeintaan kerran kuussa.
Satanen menee näin:
- Rommipullo 25€
-Tokmannilta nötköttiä, suklaatia ja kalsareita tai sukkia. Kaikki kympin satseja. kolme kymppiä meni
No hitto. Ei kai siinä sitten mitään. Toisaalta ei tarvii miettiä, että mitenkähän tänään käy, kun aina käy samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satanen menee näin:
- Rommipullo 25€
No hitto. Ei kai siinä sitten mitään. Toisaalta ei tarvii miettiä, että mitenkähän tänään käy, kun aina käy samalla tavalla.
Näin on. Elämäni on se "MURMELINPÄIVÄ"-elokuva. Groundhog Day. Joka päivä sama päivä. Kympin päivä. Kaupungilla satasen päivä.
Ja se kaupan ihana tyttö on minun Andie MacDowell. Eteerinen kaunotar, mutta tavoittamattomissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satanen menee näin:
- Rommipullo 25€
Näin on. Elämäni on se "MURMELINPÄIVÄ"-elokuva. Groundhog Day. Joka päivä sama päivä. Kympin päivä. Kaupungilla satasen päivä.
Ja se kaupan ihana tyttö on minun Andie MacDowell. Eteerinen kaunotar, mutta tavoittamattomissa.
Eteerisen kaunis kassan neito pleksin takana ei huomaa sinua, kun ostat aina samaa sikanautaa ja halpaa maksista kympillä.
Hän hymyilee kainosti ja toivottaa kyllä hyvät päivänjatkot, mutta ei tarkoita sillä mitään.
Räväytä. Osta kerrankin paistijauhelihaa. Tai peräti filettä. Parilla kympillä! Kyllä tyttö huomaa tällaiset pelurit!
Kohta hääkellot soivat!
Useimmat syö 2-3 kertaa päivässä