Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä on mun kuukauden kulut - kommentteja?

Vierailija
10.08.2026 |

Asuntolainalyhennys 850€/kk

Sähkölasku, sisältöä lämmityksen ja auton latauksen 200€/kk

Autolaina 350€/kk

Vesimaksu 120€/kk

Puhelinliittymät 120€/kk

Netti 40€/kk

Vanha laina 145€/kk 

Autovakuutus (kasko ja liikennevakuutus), palovakuutus, lemmikkivakuutus, 2 mopovakuutusta (teinien), sairausvakuutukset —> en tiedä tarkkaan, ehkä 200€/kk (nää tulee mulla eri aikoihin eri sykleillä)

Teinin lääkkeet 75€/kk

Teini 1 harrastus 60€/kk

Teini 2 harrastus 50€/kk

Lapsi 3 harrastus 40€/kk

Oma kuntosalikortti 75€/kk

Kanavapaketit 20€/kk

Vaatemenot 150€/kk

Kampaaja, parturi, kosmetologi tms 50€/kk

Ruokakulut 1500€/kk

Ulkona syömiset 200€/kk

Lemmikit 60€/kk

Puutarha ja piha 30€/kk (jaettuna joka kuulle)

Säästöön 150€/kk

Onko nää kulut teistä vähän, paljon, keskiverrosti? Perheessä vanhemmat, 2 teiniä, alakoululainen ja 2 lemmikkiä. 

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan tää vitsi?

Toinen kirjoittaa hirveällä vaivalla ja vastaat sekunnin pieraisun arvoisella kommentilla.

Vierailija
42/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yksin asuva 49-vuotias, jolla on pienet tulot eikä säästöjä kerry vaikka mitä tekisi. Autoa ei ole, talous ei millään sitä kestäisi. En tee lomamatkoja enkä harrasta mitään mikä maksaa, lemmikkejä ei ole enkä syö ulkona. Vaatteet ostan pääosin kirppareilta poislukien alusvaatteet ja kengät. Suoratoistopalveluista luovuin jo aikaa sitten. Olen hirveän surullinen etten pysty taloudellisesti auttamaan opiskelevia lapsiani.

Kipukohta on asuminen. Vuokra on ehdottomasti liian kallis, mutta jos muutan halvemmalle alueelle, mun työmatkakulut kasvavat ja käytännössä on hirmu vaikeaa löytää alle 650 euron vuokran asuntoa. Kulujen osalta plus-miinus nolla.

Asuin pari vuotta sitten kaupungin asunnossa, jossa vuokra oli vain 580 €/kk mutta eläminen siellä oli kuormittavaa. Pyykit varastettiin koneen vielä pyöriessä, lukitut pyörät ja kaikki vähänkin myyntikelpoinen vietiin säännöllisin väliajoin lukkovarastoista ja aina oli jossain loputon vappu, minkäänlaista yörauhaa ei ollut, kun poliisit saattoivat kolistella rappuun monta kertaa yössä hakemaan jonkun riehujan talteen.

Mun tulot on just siinä rajoilla, etten saa asumistukea eikä työnantajalla ole tarjota täysiä tunteja. Isompipalkkainen työ tai joku toinen lisätyö olisi ratkaisu, ja olen sellaisia kuumeisesti etsinyt, mutta kun työpaikkoja ei vaan ole.

On kyllä ahdistava tilanne.

Vuokra + vesimaksu 727 €/kk

Sähkö 21 €/kk

Puhelinliittymä 24 €/kk

Laajakaista 39 €/kk

Koti- ja henkilövakuutukset 17 €/kk

Työmatkakulut 82 €/kk

Ruoka 320 €/kk

Lääkkeet 85 €/kk

Päivittäistavarat (mm. hygienia) ja vaatetus, vaikea arvioida mutta tein jakolaskun vuosittaiskuluista ja päädyin summaan 70 €/kk.

Kauneudenhoito on mun kohdalla kampaaja kerran vuodessa 110 € = 10 €/kk

Vanhan lainan takaisinmaksu 130 €/kk.

Osa noista vähän vaihtelee. Mulle jää palkasta käteen keskimäärin 1640 €/kk, eikä särkymävaraa ole oikeastaan yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän saat säästöön kuukausittain. Onko teillä säästöjä teinien autokoulua ym. varten? Oletteko varautuneet siihen jos tulot äkisti putoavat?

Vierailija
44/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakulut isohkot, mutta jokainen tavallaan. Ehkä enemmän ulkona syömistä taikka muuten valmista.

Ja kun kerta rahat riittää, ei kannata stressata. 

Vierailija
45/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan aika paljon siitä mitä perheessä syödään. Makaronilaatikkoa soijarouheella vai risottoa ja kuhaa.

Parhaan risoton saa puuroriisisrä, kanttarellit ilmaiseksi metsästä.

Riisi 1e, sienet 0e, voi ja öljy 50cnt, tilkka valkkaria 2e, sipuli 20cnt, kanaliemi 10cnt, parmesan 2e. Yhteensä 5,80e kuudelle. Kallista?

Meillä ei ole ikinä syöty soijarouhetta vaan joka päivä 2 ateriaa itsetehtyä herkkuruokaa. Kahdelle riittää 400e, jos on vieraita niin 600e

Vierailija
46/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman vähän näköjään ihmisillä jää pahan päivän varalle. Vain yksi tolkun luku säästämisessä tässäkin ketjussa. Minulla säästöaste kuukauden kuluista on pääsääntöisesti 60-75% ja ihan parina kuukautena vuodessa menee alle 50%. Näin on ollut jo vuosia. 

Vierailija
47/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä noita kanavapaketteja!

Laskepa paljonko tekee muutamassa vuodessa.

Telkasta ja Yleltä tulee kylliksi katsottavaa.

Vierailija
48/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman vähän näköjään ihmisillä jää pahan päivän varalle. Vain yksi tolkun luku säästämisessä tässäkin ketjussa. Minulla säästöaste kuukauden kuluista on pääsääntöisesti 60-75% ja ihan parina kuukautena vuodessa menee alle 50%. Näin on ollut jo vuosia. 

Kuinka montaa ihmistä sinä elätät tuloillasi? 

Vierailija
49/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee yleensä kaikki mitä tulee. Jotain pientä on säästössä ja luottokorteilla varaa, jos tulee jotain äkillistä. Laskujen ja vuokran jälkeen jää kahdelta yhteensä n 700 euroa ruokaan, polttoaineisiin yms elämiseen . Mies eläkkeellä, itse osa-aikatöissä. Sen verran tuloja kuitenkin, että mitään tukia ei saada, kummankin brutto n. 2300

Vierailija
50/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pari kanavapakettia työsuhde-etuna

Vierailija
51/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yksin asuva 49-vuotias, jolla on pienet tulot eikä säästöjä kerry vaikka mitä tekisi. Autoa ei ole, talous ei millään sitä kestäisi. En tee lomamatkoja enkä harrasta mitään mikä maksaa, lemmikkejä ei ole enkä syö ulkona. Vaatteet ostan pääosin kirppareilta poislukien alusvaatteet ja kengät. Suoratoistopalveluista luovuin jo aikaa sitten. Olen hirveän surullinen etten pysty taloudellisesti auttamaan opiskelevia lapsiani.

Kipukohta on asuminen. Vuokra on ehdottomasti liian kallis, mutta jos muutan halvemmalle alueelle, mun työmatkakulut kasvavat ja käytännössä on hirmu vaikeaa löytää alle 650 euron vuokran asuntoa. Kulujen osalta plus-miinus nolla.

Asuin pari vuotta sitten kaupungin asunnossa, jossa vuokra oli vain 580 €/kk mutta eläminen siellä oli kuormittavaa. Pyykit varastettiin koneen vielä pyöriessä, lukitut pyörät ja kaikki vähänkin myyntikelpoinen vietiin säännöllisin väliajoin lukkovarastoista ja aina oli jossain loputon vappu, minkäänlaista yörauhaa ei ollut, kun poliisit saattoivat kolistella rappuun monta kertaa yössä hakemaan jonkun riehujan talteen.

Mun tulot on just siinä rajoilla, etten saa asumistukea eikä työnantajalla ole tarjota täysiä tunteja. Isompipalkkainen työ tai joku toinen lisätyö olisi ratkaisu, ja olen sellaisia kuumeisesti etsinyt, mutta kun työpaikkoja ei vaan ole.

On kyllä ahdistava tilanne.

Vuokra + vesimaksu 727 €/kk

Sähkö 21 €/kk

Puhelinliittymä 24 €/kk

Laajakaista 39 €/kk

Koti- ja henkilövakuutukset 17 €/kk

Työmatkakulut 82 €/kk

Ruoka 320 €/kk

Lääkkeet 85 €/kk

Päivittäistavarat (mm. hygienia) ja vaatetus, vaikea arvioida mutta tein jakolaskun vuosittaiskuluista ja päädyin summaan 70 €/kk.

Kauneudenhoito on mun kohdalla kampaaja kerran vuodessa 110 € = 10 €/kk

Vanhan lainan takaisinmaksu 130 €/kk.

Osa noista vähän vaihtelee. Mulle jää palkasta käteen keskimäärin 1640 €/kk, eikä särkymävaraa ole oikeastaan yhtään.

Eipä nuo mitkään erityisen pienet tulot ole! Itse eläisin tuolla summalla herroiksi (saan n. 1 000 euroa kuukaudessa)

Vierailija
52/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikit heti alkuun pihalle.

Vierailija
53/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon vastike kuukaudessa.

Vierailija
54/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävät ruokamenot.

Vierailija
55/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä niissä suoratoistoissa ole kuin ihan muutama sarja mitä jaksaa katsoa. Jos on joku mielenkiintoinen, ostaa kuukauden tai parin oikeuden, katsoo sarjan/t putkeen. Mitä järkeä vuodeksi maksaa sopimusta ja sitten pitää väkisin selata ja katsoa kaikkea kökköä.

Vierailija
56/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä niissä suoratoistoissa ole kuin ihan muutama sarja mitä jaksaa katsoa. Jos on joku mielenkiintoinen, ostaa kuukauden tai parin oikeuden, katsoo sarjan/t putkeen. Mitä järkeä vuodeksi maksaa sopimusta ja sitten pitää väkisin selata ja katsoa kaikkea kökköä.

Kuka on puhunut vuodesta? Käsittääkseni tässä on esitelty kuukausibudjetteja.

Vierailija
57/57 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka montaa ihmistä sinä elätät tuloillasi? 

olenkin sen verran fiksu että minun ei tarvitse YKSIN elättää laumaa ihmisiä, vaan taloudessa on MYÖS toinen henkilö kantamassa tätä roolia, Hänellä säästöaste samaa tasoa. Ruokaan meillä menee noin 350 €/henkilö kuukaudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme